Van egy Rieju RR-em (még a régi eredeti AM6 blokkos) a problémám a következő: Nem lehet a váltó olajat feltölteni, kb csak az előírt mennyiség felét lehet mert különben kinyomja a levegőzőn. Próbáltam sűrűbb ásványit és hígabb szintetikust is mindegyikkel ez a helyzet. Mitől lehet ez? Illetve hidegen is nagyon füstöl, fehéres füstje van. Lehet hülyeség de én úgy gondolom, hogy valahogy befolyik a váltóolaj a karterbe, illetve ha jár a motor beledolgozik valahol a váltó olajba. De ez csak tipp és nem tudom mit csináljak vele.
Nem ismerem a Minarelli blokkokat egyáltalán, de nem lehet, hogy több olajtér van? És azért megy bele csak a fele, mert nem engedted le a másik felét?
Van egy Derbi Sendám, abban Derbi blokk van, és ott is kettő leeresztő csavar van, két helyről kell leereszteni az olajat, és miután lefolyt, még ha döntögeted a motort, akkor kijön még egy kicsi, szóval nem egyszerű leereszteni... De ha nem csinálja meg az ember rendesen, akkor nyilván nem is lehet utána feltölteni az előírt mennyiséggel, mert a régi olaj még benne marad.
A füstölés meg szerintem ettől független, a fehér füst víz miatt szokott lenni, azért kérdezte Pocses a hűtővizet. De ilyenkor ebben a hidegben normális is lehet a fehér füst hidegindításkor, nézd meg az autókat, mindenki így indul. Egyszerűen lecsapódott a sok pára a hideg blokkban, meg egyéb helyeken (kipufogó, légszűrőház), és amig nem melegszik át rendesen, addig fehéres füstöt (vízgőzt) fog nyomni.
nem úszkál a hűttődben valami olajos dzsuva illetve milyen színű olajat nyom ki?(fehéres trutyi akkor vízpumpa szimering).Ha szép tiszta az olaj és nem matattál a blokkban akkor más ötlet nincs ,és a nívószintig töltsd az előírt 2t váltóba való olajjal ne sűrűbbel ami majd a szimeringeket is kinyomja.