Sikerült a szezont kezdenem egy elcsúszással.
Egy jobbos kanyarban 70km/h tempóval lefeküdtem, ütést főleg vállal, csizmával, és szerintem minimálisan fejjel csillapítottam. Csúsztam tovább a kavicságyig alkaron és térden, majd a kavicságyon megpörögve a gödörbeesést kézzel és térddel csillapítottam. Csúszás során a fejem szinte nem ért le. Elesés pillanatára nem emlékszem, csak arra hogy bemegyek a kanyarba, és hogy már fekszek és csúszok.
Ami rajtam volt.
-Motoros csizma (Csak karcos lett, szerintem a jövőben használhatom)
-Motoros nadrág (egész sípcsont és térd felszakadt, nem használom többet)
-Protektoring és vesevédő (Ez kérdéses, vesevédőnek semmi baja nem lett csak szivacs, viszont a protektoring elég jól kapott esésnél a válla ütődött, csúszásnál a kabát kiszakadása után ledörzsölődött az alkarja. Szerintetek használhatom a jövőben)
-Kabát (kiszakadt alkar, nem használom)
-Bukósisak (levertem, de arra nem emlékszem mennyire, a fejem fájt utána. Egy kis ütésnyom látszik rajta és egy picit a plexin csúszott)
Tudom képek nélkül nehéz meghatározni hogy használhatom-e még a bukósisakot és a protektoringet a jövőben. De azért mit ajánlotok? (Képeket később tudok mellékelni majd)s
További részletek: Bitumenen kb 7-8m csúsztam csúsztam, aztán kb 2m kavicságy, és egy jó 1,5m-es üt töltésen leesve, a töltés mellett egy 1-1,5m-el álltam meg.
Ha valakit ez is érdekel, szerencsére én minimális sérülésekkel,de jól vagyok. A motoron érintetlen idom nem maradt, kormány elhajlott.
a bukósisak biztos, hogy cserés. a bukó és a protektor is deformálódás útján véd. ha a protektor sérült vagy deformálódott az is csere, megtették a magukét... vesevédő nem protektor, az csak a huzat ellen véd. csizma használható. bukóból olyat válassz, ami oldalt teljesen ráfekszik a fejedre. a legtöbb sérülés oldalirányú, arra nem lötyöghet a sisak.
a lényeg, hogy neked nem lett igazából bajod, a többi pótolható/javítható
Természetesen a lényeg,hogy egyben maradtál.A bukó ilyenkor repedhet,érdemes megvizsgálni,lehet,hogy a látható sérüléseken kívül (karcok) nincs baja,de lehetnek hajszálrepedések,amik már veszélyesek.Agyrázkódás ilyenkor több mint valószínű,azért fájhatott a fejed.Viszont furcsa,hogy a kabát a bitumenen kiszakadt.Szerintem nem kellett volna,valami jobbat nézz.A protektoringet is elfelejtheted azt hiszem.
Ha a motoron elhajlott a kormány,akkor jobb,ha alkatrésznek továbbadod.Sosem lesz belőle rendes váz,csak balesetforrás.
Sikerült a szezont kezdenem egy elcsúszással.
Egy jobbos kanyarban 70km/h tempóval lefeküdtem, ütést főleg vállal, csizmával, és szerintem minimálisan fejjel csillapítottam. Csúsztam tovább a kavicságyig alkaron és térden, majd a kavicságyon megpörögve a gödörbeesést kézzel és térddel csillapítottam. Csúszás során a fejem szinte nem ért le. Elesés pillanatára nem emlékszem, csak arra hogy bemegyek a kanyarba, és hogy már fekszek és csúszok.
Ami rajtam volt.
-Motoros csizma (Csak karcos lett, szerintem a jövőben használhatom)
-Motoros nadrág (egész sípcsont és térd felszakadt, nem használom többet)
-Protektoring és vesevédő (Ez kérdéses, vesevédőnek semmi baja nem lett csak szivacs, viszont a protektoring elég jól kapott esésnél a válla ütődött, csúszásnál a kabát kiszakadása után ledörzsölődött az alkarja. Szerintetek használhatom a jövőben)
-Kabát (kiszakadt alkar, nem használom)
-Bukósisak (levertem, de arra nem emlékszem mennyire, a fejem fájt utána. Egy kis ütésnyom látszik rajta és egy picit a plexin csúszott)
Tudom képek nélkül nehéz meghatározni hogy használhatom-e még a bukósisakot és a protektoringet a jövőben. De azért mit ajánlotok? (Képeket később tudok mellékelni majd)s
További részletek: Bitumenen kb 7-8m csúsztam csúsztam, aztán kb 2m kavicságy, és egy jó 1,5m-es üt töltésen leesve, a töltés mellett egy 1-1,5m-el álltam meg.
Ha valakit ez is érdekel, szerencsére én minimális sérülésekkel,de jól vagyok. A motoron érintetlen idom nem maradt, kormány elhajlott.
Köszönöm válaszotok!
Bajtársi üdvözlettel,
Patyi