//CBR900RR// a feszültségszabályzó... jobb oldal segédváz az ülés és a jobb idom alatt...
Megosztom veletek a feszültségszabályozó problémám megoldását.
Nevezetesen arról van szó, hogy nyáron tönkrement az eredeti fesszabi... gondoltam, hogy egye fene kap egy másikat... a baj az volt hogy pár hónappal később az is tönkrement... Villamosmérnök révén itt szakadt el a cérna és elkezdtem utánajárni.
TANULSÁG: Nem mindig a fesszabi tehet a dologról !
Rengeteg külföldi fórumon szidják a moci elektronikáját mondván hogy alultervezett... Nos azt kell mondjam hogy ha minden jó akkor örök élet meg egy nap a szavatossága
DE
Azért is tönkremehet a fesszabi, mert a generátor tekercselésének szigetelési ellenállása drasztikusan csökken! Sajnos multiméterrel ezt nem tudod 100% biztonsággal megmérni mert a kéziműszer, az ellenállás értékét, pici vizsgáló feszültséggel határozza meg.
Laborkörülmények között hőkamrában 90-110fokon előidéztem a hibajelenséget azaz letestelt az egyik tekercs hidegen pedig jónak mutatkozott!
Amikor ez előáll akkor a testen keresztűl egy rövidzár alakul ki a fesszabályzó negatív diódáin keresztül a zárlatos tekercsen át. Így azok túlterhelődnek és szénné égnek had ne folytassam...
A megoldás természetesen nem 50ezer forint (persze aki precíz megveszi a gyári cuccokat)
Van egy alternatív megoldás (igaz kicsit macerás) ami után az eredeti motornál hatékonyabb rendszert kaphatunk.
Szükséges volt újratekercselni a generátort, mivel annak szigetelése az évek hőterhelése és öregedése miatt tönkrement... kukk a generátor javítás albumban
Íme egy videó az eredményről: http://youtu.be/p4ycvEDnhho
Szívesen segítek ha valaki hasonló problémától szenved.
www.motobees.com
Üdv