Az utóbbi időkben rohamos fejlődésen mentek keresztül a villanyos erőforrással hajtott kétkerekűek, amelynek értelmében természetesen sok - az alternatív hajtásláncból adódó - problémára találtak megoldást a mérnökök.
A nehézkes akkumulátorok okozta súlyfelesleg "ledolgozására" azonban eddig nem született érdemi megoldás, bár a kanadai Amarok most lehet, hogy rátalált a "titkos receptre". A gyártó P1 nevet viselő prototípusa mindössze 147 kilogrammot nyom a mérlegen mindamellett, hogy maximálisan 70 paripát képes csatasorba állítani. A kiváló súly/teljesítmény arányt annak a Michael Uhlarik-nak sikerült elérnie, aki nem mellesleg a Yamaha MT-03 tervezéséből is jócskán kivette részét. Uhlarik, fittyet hányva a hagyományos értelemben vett alkatrészekre, a P1 minden porcikáját a lehető "legsoványabb" módon építette meg, amely főként a felfüggesztésnél lehet szembetűnő. Emellett a motor idomzatánál is a kiváló aerodinamikai tulajdonságok elérése került előtérbe, így lényegében csak a 7.5 kWh-s akkumulátor csomag jelent komolyabb súlyforrást a P1 esetében.
Uhlarik egyébként nem áll meg itt, egy P2-es néven emlegetett második generáció fejlesztését is fejébe vette, amely akár a 125 kg-os álomsúlyt is elérheti. A szóban forgó motort akár még a TTX GP-n is viszont láthatjuk a jövőben.