Sziasztok!
2 hete boldog tulajdonosa vagyok egy YZF R125-nek.
Az eladó állítása szerint a tank és egy oldalidom cserélve lett de hogy miért azt nem tudja illetve a km számláló vissza ugrott 200 km-rel de ez állítólag típushiba.
Nincs nálam a könyve ezért kérdezek: az olajszintet ugye függőleges helyzetben tartva kell ellenőrizni és nem az oldalsztenderen támaszkodva (kissé megdöntve)?
Véletlen nem topik lakó az a csinos hölgy akinek elmondása szerint ilyen motorja van és pár hete egy szombati nap találkoztunk a Moto Market kereskedésben Békéscsabán.
Küldhetne egy privát üzit, ha van kedve!
Szeretném felhívni egy esetleges problémára a figyelmeteket ami eléggé kellemetlen helyzetet tud teremteni. (Ez akkor érdekes ha házilag cseréltek olajat és szűrőt, bár a szervizekben is gyakori ez a probléma...)
Az olajszűrő fedelet 3 csavar rögzíti a motorblokkhoz. Na most ha szűrőt cseréltek akkor a csavarok meghúzását minél finomabban tegyétek. Nekem sajnos sikerült túlhúznom a csavarokat ami azzal járt, hogy a blokkban lévő menetet eldaráltam. Emiatt a fedelet nem tudtam rögzíteni a blokkhoz. A 3 csavar járatból 2-nél elment a belső menet (a hosszú csavarjárat épen maradt). Az acél csavarok túlhúzás esetén megeszik a blokkban lévő menetet.
Valószínűleg nyomatékkulccsal kellene a csavarokat rögzíteni és akkor elkerülhető a probléma.
Continental ContiTwist SM Sport gumit tudom ajánlani! Nekem két hátsóm is volt belőle, egész jó gumi, tapad, de azért ne várjunk csodát. Futásteljesítmény használattól függően 10-20 ezer kilométer. (Nekem hátul 10-et bírt kb, de én csúsztattam, füstöltem, nyüstöltem...) Szettben az ára 30 ezer körül van most (r17.hu)
Michelin Pilot Sporty nekem nem vált be, gyári gumim volt, nekem hamar kagylósra kopott (a vadi új motoron), amitől szitált a kormány, emellett Kakucson volt ez zakóm is vele (de rég volt már...) Drágább, mint a Continental, és szarabb is. Én nem ajánlom.
Van még Pirelli, de arról se sok jót hallottam, én azt nem próbáltam, csak erről a kettőről tudok nyilatkozni!
Sziasztok!
Én idomokat keresnék majd a Yamaha r 125-ös motoromhoz Bármilyen szin szóba jöhet csak ne legyen javitott idom. Főként a motor eleje kéne olcsón :D
Kösszönöm ha bárki tud majd ebben segiteni
(06203946413) ezen tudtok elérni
Sziasztok. A lányomnak van egy 2008as R125 öse és olyan történt hogy ráadta a gyujtást inditott egyesbe tette és a kilóméterszámláló 22300 ról lenullázódott : Régebben olvastam hogy valakinek hasonló jelenség előfordult . kérdeznénm hogy visszaált e időközben a kilóméter illetve ez a hiba valaminek az előjele vagy egyéb meghibásodásra utal e. köszi a válaszokat
szerintem ha 180-as hengerrel rakod fel van értelme, de egy sport légszűrővel meg egy rendszerrel nem tudom sokkal több paci nem jönne elő szerintem...
én így vettem rövidített rendszámtábla tartóval... és elég korrektül vannak rajta az indexek és a rendszámtábla világítás, bár akk. is megkockáztatnám hogy a gyári van áthelyezve...
1. A motor hogy nem pörög többet mint 8500 az valahogy megoldódott magától. Vagy nem tudom hogy mi volt vagy lett. Mivel nekem nincs jogsim még ezért óvatosan megyek de egyre bátrabban. Kihuzattam egy kicsit hosszab egyenesben és simán elforgott 10000 ig semmi nem volt. Szóval lehet nem is volt ilyen baj.
2. Szintjelzőnél én is hasonló dologra gondoltam, majd utánnajárok hogy lehet e külön cserélni csak a szintjelzőt. Tegnap reggel az egész motor szét lett szedve keresve a hibák okát. Én úgy gondolom hogy kilehet szedni külön is a szintjelzőt de nem mertem feszegetni nehogy eltörjem. Majd kiderítem valahogy.
3. Index Mint említettem tegnap szét lett szedve az egész motor. Hát ez miatt. A héten kiderítettem azt is hogy a hang amit hallok az a hüttő ventilátora, mikor villágítani kellene az elő indexnek akkor nem villágítt hanem arra az 1-2 másodpercre bekapcsol a ventillátor. Sikerült is megtalálni a gondot persze miután már semmi műanyag idom nem volt a motoron, jól eldugva volt két csatlakozó és azok voltak felcserélve. Csak ki lett húzva és bedugva a másikba és lőn minden helyesen működik.
Azért köszönöm a segítséget. Szép napot mindenkinek
1. Hát ha nem pörög 8-8500-nál többet, jó kérdés. Először azt hittem h még bejáratós, mert akkor nem is volna neki szabad annyira húzni, pörgetni ( persze attól még le kell hogy forogja a 10.500-at.).
2. A szintjelzőnél arra gondolok, hogy mivel említetted, hogy sokat állt, benzin nélkül (kevés benzinnel) lehet megadta magát a szintjelző, de remélhetőleg csak megragadt.... bár ez már nem olcsó...főleg ha csak pumpával együtt lehet cserélni akkor legalább 50-60.000-re számolj szerintem.
3. Az indexel kapcsolatban. Szerintem a relével lehet valami. Annak a kattogását hallgatod véleményem szerint.... Ha gyorsan villog (mind1 melyik oldalra rakod ki ), akkor csak kiégve (lehetne/kellene lennie), viszont ha nem mükszik és csak kattog, akkor szerintem a relével lehet valami... szerintem a relé olyan 3-4000ft lehet.... nemtudom hogy 2 v. 3 lábú relé kell hozzá...
Remélem ezzel tudtam valamit segíteni.... de jobban tennéd ha azért elkóbászolnál vele egy szerelőhöz....
Sziasztok valaki itt tapasztalt olyat hogy a napi nullázót nyomkodja menet közbe akkor lenullázza a kilóméter állását? ugye van az összes az 1es és a 2 es km mérő. olyan 90 nél kezdtem nyomkodni és mind a 3 at kinulláztam. azt valahol vissza lehet állítani?
1. Tudom hogy ez a motor nem megy jobban mint 130 km/h-ra és hgy a110 km/h-ra felett igen lassan megy felfele a mutató. Nem is ez a lényeg hanem az hogy egyik sebeségi fokozatban sem pörög többet a motor mint 8000-8500. Ez mitöl lehet vagy mi baja lehet?
2. Én is arra gondolok hogy a szintjelzővel van valami gond mivel elég sokat állt úgy hogy alig volt benne benzin. (És tapasztalatból tudom hogy ilyenkor az autóknál ez az üzemanyagszintjelző meghibásodását okozza) Tele tankolás után mentünk még a motorral vagy 60km-t de azóta is villog folyamat. Esetleg nem tudja valaki hogy merre van a szintjelző merre keressem?
3. A kábel nincs szét csúszva már néztem. A zúgó hang a gyújtás ráadása után nincs, csak akkor mikor jobbra indexelek és az is csak akkor mikor villágitani kellene az égőnek. Mikor nem világítt akkor a hang sem hallható.
Közben még egy kérdés eszembe jutott. Feltünt hogy a világítás folyamat megy ha jár a motor. Ez mindenkinél így van? Vagy csak én nem találtam meg a kapcsoló gombot.
A válaszokat köszönöm
2 hete boldog tulajdonosa vagyok egy YZF R125-nek.
Az eladó állítása szerint a tank és egy oldalidom cserélve lett de hogy miért azt nem tudja illetve a km számláló vissza ugrott 200 km-rel de ez állítólag típushiba.
Nincs nálam a könyve ezért kérdezek: az olajszintet ugye függőleges helyzetben tartva kell ellenőrizni és nem az oldalsztenderen támaszkodva (kissé megdöntve)?