Te drága arany gyermek, ha már itt tartunk én a tiédet sem nagyon nevezem motornak.
De tudod van mindennél lehet lejjebb adni és sikerült vennem egy Vespa 150-et.
mondjuk a zsiguli pont szar volt örökké berhelni kellett, évi 2 szett talpas volt a minimum, de nekem volt szétakadt kormányösszekötőm is, gyűrűtörés meg a fene se tudja mi még, bár a "gazdag" haver 1es golfjában az egész eleje kitört a csatornaparti utakon, szóval az se volt ám annyira faszaság
amúgy pl az etz150 egy egész jól eltalált motor volt, nem sokat evett egész jól ment, és sok évig semmi baja sem volt(a 125-ös valamiért sokkal szarabb volt) a 250es jawa is állítólag nagyon fasza volt gy ismerős mondogatta mindig hogy a bulgár tengerparton is voltak vele hiba nélkül
a simson se volt rossz, ha arra használta az ember amire kitalálták, huszonezreket elmenet generál nélkül utána rá lett költve 2 fényes kabátgomb és elment még 10 ezereket (93 felé tettem a szimóba új henger-főtengely, csapágyak, karbi, kuplungkosár + pá apróság) és még a mai napig megy havernál
a mentalitással voltak gondok, bár nézz meg most egy német munkást, ő se sokkal aktívabb ám, nem egy helyről hallottam hogy a német-magyar cégeknél amikor kimegy a magyar csak les hogy legalább harmad annyival kevesebb a norma kint
és hogy pecázzunk is nekem van 80as évekbeli szoci horgászládám ami még mindig hibátlan és semmivel se rosszabb mint a mostaniak 10x áron
úgy gondolom a szoci cuccok legalább 20-30% volt fasza kb ugyanennyi fullszar a többi meg olyan semmilyen
Miért nincs jó keleti motor? Mert olcsón kellett gyártani, így a "másolt" 4 üteműeket (Simson AWO, Junak) kihalasztották, maradtak a sz*r 2T-k, ráadásul azok is bilivasból csinálva, AS ("ahogy sikerült" tűréssel.
Tudod, hogy ez nem igaz csak a nosztalgia szépíti meg az emlékeket, a ruszki/szoci akkor is és most is szar, ha jó lenne miért nem használjuk, miért vesszük a drága gagyi nyugati vackokat? Hisz lehetne kapni keletit is......csak épp a kutya nem venné, a lada új "térhódítása" is a nosztalgiának köszönhető, ültem a grantában......hát olyan oroszos igaz olcsó, néztem az új nemtudommit ami már jó minőség látványra és érzésre is, de az már árban ott van mint a nyugatiak viszont még nem tudjuk milyen minőségben van összeszerelve, az majd kiderül pár év múlva.......én nem vagyok elájulva a régi szoci cuccoktól és mentalitástól, nem véletlenül nézegettük a nyugati holmikat és ha most hirtelen visszajüönne a belterjes gazdaság a régi hozzáállással akkor ugyanúgy vágynánk megint a nyugatira......amúgy miért nincs jó keleti motor? a lehetőségük meg lenne és mégsem....
Az én számításaim szerint ez lehet a saroktól a 4-ik ház a dózsa győrgy út rákóczi út felöli részén. Nos ez a rózsaszínre pingált épület valóban minden bizonnyal itt állt 50 évvel ezelőtt, én nem látom nagyon az üzemi jellegét mifelénk ezt polgári háznak híjják
Tudj meg többet Ini. egy helyitől azért többet vártunk
Most akkor a virágbolt az 1 és onnan még 3 ház? A virágbolt egy qrva hosszú épületben van, van ott még egy másik üzlet is.(ezt 1-nek vagy 2-őnek számoljuk?) Aztán utánna következik egy hasonló nagy épület ami egy kicsit bentebb esik, az már a 2-ik vagy már a 3-iknak számol? Konkretizáljuk már ini, én rébuszok megfejtésében nem vagyok túl jó
A szoci se volt olyan gáz
Pl a 40 éves üveg botok még most is kb olyan minőségűek mint a mostaniak
Vagy épp a ruszki villáskulcsok simán ott vannak minőségben mint a kingtony stb stb
Anyám 40+ éves bicikli váza még mindig egyben van ennyi idő után 3 aluvázas ktm bicikli kihal
A nyugati szebb, reklám jobb, és sok esetben tényleg jobb, mert ott többnyire okos emberek vezették a cégeket és rájöttek hogy érdemes fejleszteni
Ami kínai,nem feltétlenül szar.... Főleg,hogy a jelenlegi legmenőbb elektronikai cikkeket is nagyrészt azok csinálják... Sőt,már szinte mindent ők csinálnak
Hozzáteszem persze,hogy egy csomó dolog,beleértve a ruhaneműket is nagyon gagyi.De hát azt veszi a csori nép,mert nincs pénz...
Az már csak hab a tortán,hogy a plázákban vásároló újgazdagok is azt veszik,csak 10szeres áron.... Viszont jobban hangzik az üzlet neve....
Azért nem mind1,hogy Zara vagy DeMarco...vagy Ázsia áruház....
Ebben az a hiba hogy most kínából jön a szoci minőség.....és zabálja a nép
Amúgy régen nem feltétlen minőségi hibák voltak csak sok esetben annyira korlátolt gondolkodás volt a vezetőségi szinten hogy semmi sem fejlődött
Elég idős vagy ahhoz hogy tudd hogy a döntéshozók inkább hithű komcsik voltak mint okos emberek....
A kőrösi bukó héj szerkezete simán jó lenne még most is bármelyik törés teszten, csak a forma volt a béna ami szerintem 4-5 áttervezés után tuti fasza lett volna csak semmi nem történt se a felhasználók ötletei se a dolgozók ötletei nem valósultak meg
Tán mert Petőfi a magyarokhoz a magyarokról szólt míg ez a nagy múltú gyár a kiváló, a világban méltán ismeretlen (kivéve a kgst-t, de még ott is csak a futottak kategória) semmirevaló termékeit sehol nem vették azután, hogy hozzá lehetett férni jó termékekhez is és így méltán ment veszendőbe a többi szoci gyárral együtt amik legfeljebb csak belterjesen tudták értékesíteni a versenyképtelen termékeiket. ........persze nyilván volt olyan (azé' nem túl sok mert hát tényleg szar szoci minőséget állított elő a többség) amit direkt tettek tönkre a rohatt kapitalisták a derék "elitünk" segítségével, de ez pont nem az volt.
Nem egy gyár volt ez hanem egy szövetkezet szerű dolog ami igazéndiból csak a kényszer miatt jött létre több helyen folyt a szocializmust építő munka
Petőfi meg olyan amilyen, szabadszállástól kiskunfélegyházáig mindenhol született egy kicsit
De tudod van mindennél lehet lejjebb adni és sikerült vennem egy Vespa 150-et.
amúgy pl az etz150 egy egész jól eltalált motor volt, nem sokat evett egész jól ment, és sok évig semmi baja sem volt(a 125-ös valamiért sokkal szarabb volt) a 250es jawa is állítólag nagyon fasza volt gy ismerős mondogatta mindig hogy a bulgár tengerparton is voltak vele hiba nélkül
a simson se volt rossz, ha arra használta az ember amire kitalálták, huszonezreket elmenet generál nélkül utána rá lett költve 2 fényes kabátgomb és elment még 10 ezereket (93 felé tettem a szimóba új henger-főtengely, csapágyak, karbi, kuplungkosár + pá apróság) és még a mai napig megy havernál
a mentalitással voltak gondok, bár nézz meg most egy német munkást, ő se sokkal aktívabb ám, nem egy helyről hallottam hogy a német-magyar cégeknél amikor kimegy a magyar csak les hogy legalább harmad annyival kevesebb a norma kint
és hogy pecázzunk is nekem van 80as évekbeli szoci horgászládám ami még mindig hibátlan és semmivel se rosszabb mint a mostaniak 10x áron
úgy gondolom a szoci cuccok legalább 20-30% volt fasza kb ugyanennyi fullszar a többi meg olyan semmilyen
Amúgy az összes "olcsó" járgány régi tekknika.
azóta eltelt vagy 30 év
ha mégsem akkor egész a közelben volt
Tudj meg többet Ini. egy helyitől azért többet vártunk
Pl a 40 éves üveg botok még most is kb olyan minőségűek mint a mostaniak
Vagy épp a ruszki villáskulcsok simán ott vannak minőségben mint a kingtony stb stb
Anyám 40+ éves bicikli váza még mindig egyben van ennyi idő után 3 aluvázas ktm bicikli kihal
A nyugati szebb, reklám jobb, és sok esetben tényleg jobb, mert ott többnyire okos emberek vezették a cégeket és rájöttek hogy érdemes fejleszteni
Hozzáteszem persze,hogy egy csomó dolog,beleértve a ruhaneműket is nagyon gagyi.De hát azt veszi a csori nép,mert nincs pénz...
Az már csak hab a tortán,hogy a plázákban vásároló újgazdagok is azt veszik,csak 10szeres áron.... Viszont jobban hangzik az üzlet neve....
Azért nem mind1,hogy Zara vagy DeMarco...vagy Ázsia áruház....
Amúgy régen nem feltétlen minőségi hibák voltak csak sok esetben annyira korlátolt gondolkodás volt a vezetőségi szinten hogy semmi sem fejlődött
Elég idős vagy ahhoz hogy tudd hogy a döntéshozók inkább hithű komcsik voltak mint okos emberek....
A kőrösi bukó héj szerkezete simán jó lenne még most is bármelyik törés teszten, csak a forma volt a béna ami szerintem 4-5 áttervezés után tuti fasza lett volna csak semmi nem történt se a felhasználók ötletei se a dolgozók ötletei nem valósultak meg
Petőfi meg olyan amilyen, szabadszállástól kiskunfélegyházáig mindenhol született egy kicsit