Hát persze... hisz épp hazarohantam, mert már láttam, hogy épp tűnik el ez az égi jelenség, leugrottam a motorról, és gyorsan lőttem :) de az a compact gép ennyit tud ilyen helyzetben...
Nos, adott az alapkép, ISO200, 50mm, F2.5, 1/40s záridő.
Mivel RAW-ban készült, elsőként csináltam egy autokonvertet mindenféle állítás nélkül, mintha eleve JPG-ként jött volna ki a fényképezőből. (1. kép)
Aztán (csak szemléltetésképp) kikonvertáltam kézzel Adobe Lightroom 2.0-ban, a saját ízlésem szerint. (2. kép)
De mivel egy mezei hobbifotós nemigen készít RAW-ot, így maradjunk az első verziónál, mint alapkép.
Ezt megnyitottam PS CS2-ben. Elsőként forgattam egy keveset (rajzvászon forgatása 1° CCW), hogy a motor mögötti villanyoszlop beton része függőlegesbe kerüljön. Ezután körbevágtam a kép széleit. Aztán a Görbék (kép - korrekciók - gradiációs görbék) menüben állítottam a kontrasztosságát a következőképp:
három ponton "fogtam" meg a görbét a segédvonalak metszéspontjainál. Alul picivel lentebb húztam, középen szintúgy, felül picivel feljebb. (Sajna a pontos adatokat már nem tudom visszanézni, az előbb leírtam, de frissített ez a szar oldal és elszállt az egész, most gépelhetem újra. )
Ezáltal eltűnt a "fátyolosság" a képről, a sötétek mélyültek kicsit, a világosak még világosabbak lettek, tónusosabb lett az egész.
Ezt követően a színegyensúlyt (kép - korrekciók - színegyensúly) állítottam úgy, hogy a középtónusoknál a vörösre rátoltam +12-t, hogy kicsivel "melegebb" színezete legyen. Majd a színtelítettséget (kép - korrekciók - színezet/telítettség) javítottam úgy, hogy a telítettség csúszkára rátoltam +15-öt. Ezzel élénkebb színeket kapott az egész, de még természetes határon belül.
Mivel a motor alsó részét kevesebb fény érte, s ezáltal alulexponált (sötét) lett, ezt a fakító (fekete nagyító az ikonja balra az eszközmenüben) ecsettel, jó nagy átmérőben, 10%-os beállítással kézzel világosítottam azt a részt, nagyjából 3-4 kattintással.
Ezután jött a leméretezés (kép - kép mérete), hosszabbik oldal 1024 pixel-re. A végén az élesítés a következő módon:
Szűrő - élesítés - életlen maszk:
mérték 50%, sugár 1 pixel, határérték 0.
S legvégül mentés webre, 100% minőségben. (3. kép)
Mivel ez nem egy kimondottan művészi jelleggel készült fotó, úgy vélem többet nem érdemes foglalkozni vele, de ennyit minden ilyen és ehhez hasonló képpel meg lehet, sőt kell tenni. Rutinosabbaknak nagyjából 5-10 perc a folyamat megnyitástól a mentésig. Persze fotója válogatja melyik mennyi utómunkát igényel, és fotósa válogatja ki milyen metódussal csinálja. Én így szoktam (sőt még ígyebb), s ez a kép nekem ennyi "törődést" ért meg.
Remélem hasznosnak találjátok és tudtok egy-két dolgot hasznosítani a leírtakból. Bocsánat, de nekem magyar PS van azért is írtam az eszközök és funkciók magyar neveit, de talán nem lesz nehéz megtalálni az angol verzióban sem ezeket.
..még 2006-ból. jó csemegézést!
Jó csemegézést
Rekesz: 5,1
ISO: 200
Exp.: -2
Mivel RAW-ban készült, elsőként csináltam egy autokonvertet mindenféle állítás nélkül, mintha eleve JPG-ként jött volna ki a fényképezőből. (1. kép)
Aztán (csak szemléltetésképp) kikonvertáltam kézzel Adobe Lightroom 2.0-ban, a saját ízlésem szerint. (2. kép)
De mivel egy mezei hobbifotós nemigen készít RAW-ot, így maradjunk az első verziónál, mint alapkép.
Ezt megnyitottam PS CS2-ben. Elsőként forgattam egy keveset (rajzvászon forgatása 1° CCW), hogy a motor mögötti villanyoszlop beton része függőlegesbe kerüljön. Ezután körbevágtam a kép széleit. Aztán a Görbék (kép - korrekciók - gradiációs görbék) menüben állítottam a kontrasztosságát a következőképp:
három ponton "fogtam" meg a görbét a segédvonalak metszéspontjainál. Alul picivel lentebb húztam, középen szintúgy, felül picivel feljebb. (Sajna a pontos adatokat már nem tudom visszanézni, az előbb leírtam, de frissített ez a szar oldal és elszállt az egész, most gépelhetem újra. )
Ezáltal eltűnt a "fátyolosság" a képről, a sötétek mélyültek kicsit, a világosak még világosabbak lettek, tónusosabb lett az egész.
Ezt követően a színegyensúlyt (kép - korrekciók - színegyensúly) állítottam úgy, hogy a középtónusoknál a vörösre rátoltam +12-t, hogy kicsivel "melegebb" színezete legyen. Majd a színtelítettséget (kép - korrekciók - színezet/telítettség) javítottam úgy, hogy a telítettség csúszkára rátoltam +15-öt. Ezzel élénkebb színeket kapott az egész, de még természetes határon belül.
Mivel a motor alsó részét kevesebb fény érte, s ezáltal alulexponált (sötét) lett, ezt a fakító (fekete nagyító az ikonja balra az eszközmenüben) ecsettel, jó nagy átmérőben, 10%-os beállítással kézzel világosítottam azt a részt, nagyjából 3-4 kattintással.
Ezután jött a leméretezés (kép - kép mérete), hosszabbik oldal 1024 pixel-re. A végén az élesítés a következő módon:
Szűrő - élesítés - életlen maszk:
mérték 50%, sugár 1 pixel, határérték 0.
S legvégül mentés webre, 100% minőségben. (3. kép)
Mivel ez nem egy kimondottan művészi jelleggel készült fotó, úgy vélem többet nem érdemes foglalkozni vele, de ennyit minden ilyen és ehhez hasonló képpel meg lehet, sőt kell tenni. Rutinosabbaknak nagyjából 5-10 perc a folyamat megnyitástól a mentésig. Persze fotója válogatja melyik mennyi utómunkát igényel, és fotósa válogatja ki milyen metódussal csinálja. Én így szoktam (sőt még ígyebb), s ez a kép nekem ennyi "törődést" ért meg.
Remélem hasznosnak találjátok és tudtok egy-két dolgot hasznosítani a leírtakból. Bocsánat, de nekem magyar PS van azért is írtam az eszközök és funkciók magyar neveit, de talán nem lesz nehéz megtalálni az angol verzióban sem ezeket.
1/12sec
F5,3
EV -1,33
101,5mm
2.kép
1/24sec
F3,7
EV -2,00
22,2mm
mindkettő ISO100 gép: Fuji S100fs
Csináltam 1-2 képet (olyan 30-40körül) Amiket este feltöltök, szerintem ilyenek :D
Ezt a képet vki feltudná nekem turbozni vmi jó effektel ?
nikon D60-al készült
köszönöm előre
Digiretus