Ha a mocid parkol és átmegy rajta valami jármű és ez látható a sérüléseken és van casco akkor fizetni kell az adott biztosítónak mert ez biza biztosítási esemény ! Ha pedig van tanú és rendszám akkor rendörségi feljelentést kell tenni ill.elmész a saját biztosítódhoz és bemondod a károkozó rendszámát és meg fogják mondani hogy melyik biztosítónál van a felelősség biztosítása és annál kérsz kárfelvételt.Ezt szivességi kárfelvételként indul és kérhetnek érte 10e froncsit persze visszakapod ha késöbb rendbe a károkozó rendőrségi végzés alapján persze jogerős végzés ami azt jelenzi hogy az okozó nem lebbezett fel.
A cascot lizingelő köti nem a bank tudtommal és ha nem fizeted akkor az adott biztosító felmondja a biztosítást 3 hónap múlva . Azt ennyi.Hogy a lizing cég mit tud csinálni nem tudom.Nem hiszem hogy elveszi a gépet ha fizeted a részleteket azt ha bajvan úgy is leveri rajtad.
Azért nem lehet szüneteltetni mert 1 évre szól kötéstől a casco biztosítás és a szerződés nem teszi lehetővé a szüneteltetést.
Ja ! Non casco ! Ezzel vigyázni mert ha totálkár lesz a moci vagy lenyúlják akkor is be fogják hajtani rajtatok a hátralévő tartozást. A lizing cég pedig lenyúlja a biztosítót mivel háttér casco van a gépen amiről nem tudsz és be van építve a részletbe , tehát nagyon jól jár a lizingcég.
Ja károk ! Sajna a biztosítók " hitetlen gyaúr kutyák" még akkor sem hisznek neked motorkárban ha volt rendörség.Erre az lenne a megolsás ha az ember felhívná telefonon az okozó biztosítóját és ők jönnének ki szemlézni baleset helyszinére de ezt nem teszik meg.
Mi volt még ? Gondolkodom
Igen. Nagy gond, hogy még télen is fizetni kell, mikor nincs is használatban.
Számomra egy agyrém az egész.
Már ha bele gondolok, hogy mennyi zsét csengettem be biztosítási díjként az elmúl 3 és fél évben. Inkább akkor már a motorra költöttem volna.
Éppen ezért valószínüleg nem fogom lecserélni a gépet egy jó darabig. Nincs kedvem végig csinálni megint ezt az egészet.
De hát ez van. Ez van, ha ma valaki új motort akar vásárolni és nincs annyi léje, hogy zsebből kifizesse!
Ha mondjuk a maradék 57 hónapra havi 3 rugóval több a törlesztés az 171 rugó.
A casco 52/év--->5 év 260 ezer. 100.000 a különbség és nincsen cascóm. Akkor inkább maradjon az egész ahogy van.
Akkor kezdjem el verni a fejemet a falba, hogy miért nem választottam a párszáz forinttal drágább havi törlesztő részletű, casco mentes hitel konstrukciót ?!
És hiába ugrálok, a biztosító el fog hajtani a p*csába, a bankkal együtt!
Vagy még vartyogtak olyasmit a banknál, hogy még van valami "no casco" konstrukció.
Aminek a lényege a következő. Bemész a baknba, be perkálsz egy kis pénzecskét (mint szerződés módosítási dií, vagy valami ilyesmi). És havonta 2-3e több lesz a törlesztőd. És
ezek után elvileg lemondhatod a cascot.
Addig pedig fizetni, fizetni és fizetni!
Mint a katonatiszt!!
Nekem is cascos volt a gép mikor leasingeltem.
Én 23e fizettem negyed évre, ami csak törésre vonatkozott.
Engem rohadtul idegesített, főleg mivel magas volt az önrészem. Szóval ha össze töröm egy kicsit a bike-ot akkor is mélyen bele kellett volna nyúlnom a zsebembe.
Amikor már betelt a hócipőm, elmentem a biztosítóhoz. Ott elhajtottak, mivel hiteles a motor.
Szóval csak akkor mondhatod le, ha lejárt a hiteled (v. kiperkáltad). Akkor úgy is be kell menned a bankhoz, ott adnak egy pappert - hogy nincs már hitel a vasadon - amit be kell mutatni a biztosítónál, meg a polgármesteri hivatalban.
Igen ez előfordulhat, igazad van. Igyekszem olyan helyen tárolni, ahol ez nem következhet be, de hallottam már, hogy valaki a bevásárlás végeztével a felborult, összetört motort találta a parkolóban. Érdemes olyan helyre állni ahol a vak, béna gyökerek nem tudnak rátolatni a gépre.
Szerencsére nekem erre nagyon kicsi az esélyem, de nem kizárt, amennyi idióta szar vezet autót.
En is ebben a cipoben jarok.
Nem fizettem, megszunt a biztositasom. Aztan 8 honap mulva erre rajott a bank is es most kaptam levelet h azonnal kossek ujat es faxoljam el vagy kifizettetik a hatralevot egyben.
Azt hiszem, hogy egy bukógomba, és egy blokkvédő rengeteget felfog egy feldőlésnél vagy csúszásnál, így néhány tízezer forint befektetésével,ha mégis történne valami baleset, simán bele fog férni a javítás a 3kilóba.Más a helyzet egy burkolt motornál, ahol az idom a matricákkal sok százezer forint, de ott gondolom nagyságrendekkel drágább a casco is. Lopás ellen pedig megfelelő tárolás és mechanikai védelem szükséges, amég ilyen brutálisan drága a lopás casco. A riasztókról olyan haverom mondta, hogy sz*rt se érnek, aki abból él, hogy ezeket szereli be. Ha azt a pénzt, amit egy rendes riasztóra költenél, mechanikai védelemre költöd (pl. ABUS lánc,lakat,tárcsafékzár,U-lakat...) a tolvaj inkább néz egy másik motort. A riasztóst meg bedobják a raktérbe, oszt had visítson. Manapság senkit nem érdekel ha szól egy riasztó, és a motoron, ha valaki ért hozzá hamar megtalálja és elnémítja.
mi van ha pl. parkolsz valahol szabályosan, és egy (akár ittas) teherautós elbóbiskol és áthajt a motorodon...? Eltűnik mint a kámfor, te meg csak a roncsodat találod a helyén. Erre pl. szerintem jó a Casco (az én gépemen is 300ezres van).
Sok esély persze nincs erre, de ha bekövetkezne és nem fizet a biztosító, oda a szemed fénye...
Én 30% indulóval kezdtem (ERSTE) és kellett kötnöm törést min. havi 8-ért. De én lopást is bele akartam rakni, mer hát mégis ...
Kár volt így utólag
1,5 éve van meg a moci és ingem-gatyám rámegy a CASCO-ra
Nem lehet ezt lemondani vagy megszüntetni
Mi van akkor ha nem fizetem tovább Beperelhetnek Elveszik a mocit vagy valami ötlet
20% feletti önrésznél már nem követelmény a casco (ERSTE LEASING). Casco nélküli konstrukcióban párszáz forinttal lett volna több a havi törlasztés, de akkor úgy gondoltam nyugodtabb vagyok, ha van cascóm. Tévedtem. Szerintem, ha 300k felett van a kárérték (és ráadásul én vagyok a hibás) minimum megnyomorodtam és le se sz*rom a havi törlezstést. Ha pl. belerongyolok 130-cal egy parkoló IFA-ba, tuti totálkár, fizethetem tovább a motor értékének 30%-át (kb.600eFt), ill. fizetne a biztosító 1,2 millát, de mivel közlekedési bűncselekményt követtem el, gondolom beintenek. A leggyakoribb sérülések, pedig ledől a standerről, csúszik az oldalán stb. a Fazernél biztos belefér a 300 kilóba, akkor meg minek fizessek évi 52ezret, inkább eliszom . Nem fizetnek a ruhára, a sisakra és lehetőleg semmire.
Írjatok lécci olyan példát, amikor jól jön ez a 30% ill. min.300ezres törés casco, hátha én látom rosszul!
Én ugyan így vagyok ezzel, mint Te. De mivel lisingeled a gépet, ahogy én is, kell CASCO-t fizetni akkor is mikor nem használod 3-4 hónapig. Sajna
Mert ha bukfenc van, vagy ellopják a Vasat (isten ments), akkor ezek a KÖCSÖGÖK beintenek.
600-as Fazeremre kötöttem casco-t amikor megvettem (2 hónapja). 13 ezer egy negyedév 30% ill. min. 300 eFt önrész mellett. Télen a motor a Yamaha Hungáriánál fog lekonzerválva pihenni tavaszig. Ezalatt semmiképp nem vagyok hajlandó cascót fizetni, mert nem tartom indokoltnak. Igaz a kötelezőt sem, de az kötelező és nem akarom emiatt a motort télre kivonatni a forgalomból (úgy hallottam nem éri meg). Nem néztem át a szerződést, ha valaki járatos a témában, írjon erről valamit lécci!
Nem tudom ki hogy van vele, de engem k*rvára tud idegesíteni, ha olyan szolgáltatásért fizetek amit nem veszek igénybe. Másik ilyen jellegű dolog az autópályadíj. Vazz, annyit fizetek, mint egy 3,5 tonnás kisteherautó, miközben én egy nyomon haladok a max 400 kilómmal és a károsanyag kibocsátásom is töredéke. Bezzeg a 12t feletti teherautóknak tudtak új (drágább) kategóriát csinálni. Meg is érdeklődtem egy e-mailben,hogy is van ez. Még nem jött válasz, igaz csak egy hónap telt el. Fel tudom b*szni magam ilyeneken, pedig tudom, hogy úgy sem változik semmi, marad a lehúzás, a reg.adó amit áfa terhel (adó az adóra), úgyis kifizeti a paraszt vagy jár gyalog. Bocs mindenkitől az idegkitörésért.
A biztosító feledata a kárkori érték helyreállításának kifizetése felelősségi kárnál egy bizonyos gazdasági határig általában az érték 60-70%-a kárkori értéket az Eurotax kat. adja
A törött alkatrészek a tulajdonost illetik mivel kifizette a motor vételekor és a biztosító azért írta kicserére mert nem javítható. Igaz a kormányrendeletben le van írva hogy ebből anyagi előnye nem származhat senkinek de ez nem előny hogy porrá tört a moci és van egy rakás törött alkatrész ami értéktelen az nem a Biztosító tulajdona !!! (tényleg mit csinál a biztosító a leadott alkatrészekkel?)
Casconál pedig az adott biztosító szerződését kell elolvasni ami általában nem írja elő a lecserélt alkatrész leadását sőt számlás kárrendezésre sem kötelez (felelősségi kárnál sem kell számla !)hanem pl Allianz : "gyári állapotra való visszaállítás" téríti és a javítási határt 80%-ban határozza meg de! pl.pár hónapos motornál 90-95% az új érték kárkori értéke tehát ha 1 guriga az új ára és pár hónapos akkor 950e a kárkori érték és ennek a 80%-ig javítható a motorkerékpár.
Tehát visszatérve a kár kifizetéséhez nem kell leadnod az alkatrészeket !! Ha követelik akkor kérd hogy mutassák meg az odaillő paragrafust ami nem létezik.
Kormányrendeletet megtalálod a mabisz lapján
A cascot lizingelő köti nem a bank tudtommal és ha nem fizeted akkor az adott biztosító felmondja a biztosítást 3 hónap múlva . Azt ennyi.Hogy a lizing cég mit tud csinálni nem tudom.Nem hiszem hogy elveszi a gépet ha fizeted a részleteket azt ha bajvan úgy is leveri rajtad.
Ja ! Non casco ! Ezzel vigyázni mert ha totálkár lesz a moci vagy lenyúlják akkor is be fogják hajtani rajtatok a hátralévő tartozást. A lizing cég pedig lenyúlja a biztosítót mivel háttér casco van a gépen amiről nem tudsz és be van építve a részletbe , tehát nagyon jól jár a lizingcég.
Ja károk ! Sajna a biztosítók " hitetlen gyaúr kutyák" még akkor sem hisznek neked motorkárban ha volt rendörség.Erre az lenne a megolsás ha az ember felhívná telefonon az okozó biztosítóját és ők jönnének ki szemlézni baleset helyszinére de ezt nem teszik meg.
Mi volt még ? Gondolkodom
Számomra egy agyrém az egész.
Már ha bele gondolok, hogy mennyi zsét csengettem be biztosítási díjként az elmúl 3 és fél évben. Inkább akkor már a motorra költöttem volna.
Éppen ezért valószínüleg nem fogom lecserélni a gépet egy jó darabig. Nincs kedvem végig csinálni megint ezt az egészet.
De hát ez van. Ez van, ha ma valaki új motort akar vásárolni és nincs annyi léje, hogy zsebből kifizesse!
A casco 52/év--->5 év 260 ezer. 100.000 a különbség és nincsen cascóm. Akkor inkább maradjon az egész ahogy van.
DE MÉÉ NEM LEHET TÉLRE SZÜNETELTETNI?????
És hiába ugrálok, a biztosító el fog hajtani a p*csába, a bankkal együtt!
Aminek a lényege a következő. Bemész a baknba, be perkálsz egy kis pénzecskét (mint szerződés módosítási dií, vagy valami ilyesmi). És havonta 2-3e több lesz a törlesztőd. És
ezek után elvileg lemondhatod a cascot.
Addig pedig fizetni, fizetni és fizetni!
Mint a katonatiszt!!
Én 23e fizettem negyed évre, ami csak törésre vonatkozott.
Engem rohadtul idegesített, főleg mivel magas volt az önrészem. Szóval ha össze töröm egy kicsit a bike-ot akkor is mélyen bele kellett volna nyúlnom a zsebembe.
Amikor már betelt a hócipőm, elmentem a biztosítóhoz. Ott elhajtottak, mivel hiteles a motor.
Szóval csak akkor mondhatod le, ha lejárt a hiteled (v. kiperkáltad). Akkor úgy is be kell menned a bankhoz, ott adnak egy pappert - hogy nincs már hitel a vasadon - amit be kell mutatni a biztosítónál, meg a polgármesteri hivatalban.
Szerencsére nekem erre nagyon kicsi az esélyem, de nem kizárt, amennyi idióta szar vezet autót.
Nem fizettem, megszunt a biztositasom. Aztan 8 honap mulva erre rajott a bank is es most kaptam levelet h azonnal kossek ujat es faxoljam el vagy kifizettetik a hatralevot egyben.
mi van ha pl. parkolsz valahol szabályosan, és egy (akár ittas) teherautós elbóbiskol és áthajt a motorodon...? Eltűnik mint a kámfor, te meg csak a roncsodat találod a helyén. Erre pl. szerintem jó a Casco (az én gépemen is 300ezres van).
Sok esély persze nincs erre, de ha bekövetkezne és nem fizet a biztosító, oda a szemed fénye...
Kár volt így utólag
1,5 éve van meg a moci és ingem-gatyám rámegy a CASCO-ra
Nem lehet ezt lemondani vagy megszüntetni
Mi van akkor ha nem fizetem tovább Beperelhetnek Elveszik a mocit vagy valami ötlet
Írjatok lécci olyan példát, amikor jól jön ez a 30% ill. min.300ezres törés casco, hátha én látom rosszul!
Én havi 14-et fizetek Lopás + törés (300e önrész)
Mert ha bukfenc van, vagy ellopják a Vasat (isten ments), akkor ezek a KÖCSÖGÖK beintenek.
Rohadt szemét egy banda!!! PFÚJ
Én se akarok fizetni CASCO-t
Nem tudom ki hogy van vele, de engem k*rvára tud idegesíteni, ha olyan szolgáltatásért fizetek amit nem veszek igénybe. Másik ilyen jellegű dolog az autópályadíj. Vazz, annyit fizetek, mint egy 3,5 tonnás kisteherautó, miközben én egy nyomon haladok a max 400 kilómmal és a károsanyag kibocsátásom is töredéke. Bezzeg a 12t feletti teherautóknak tudtak új (drágább) kategóriát csinálni. Meg is érdeklődtem egy e-mailben,hogy is van ez. Még nem jött válasz, igaz csak egy hónap telt el. Fel tudom b*szni magam ilyeneken, pedig tudom, hogy úgy sem változik semmi, marad a lehúzás, a reg.adó amit áfa terhel (adó az adóra), úgyis kifizeti a paraszt vagy jár gyalog. Bocs mindenkitől az idegkitörésért.
A biztosító feledata a kárkori érték helyreállításának kifizetése felelősségi kárnál egy bizonyos gazdasági határig általában az érték 60-70%-a kárkori értéket az Eurotax kat. adja
A törött alkatrészek a tulajdonost illetik mivel kifizette a motor vételekor és a biztosító azért írta kicserére mert nem javítható. Igaz a kormányrendeletben le van írva hogy ebből anyagi előnye nem származhat senkinek de ez nem előny hogy porrá tört a moci és van egy rakás törött alkatrész ami értéktelen az nem a Biztosító tulajdona !!! (tényleg mit csinál a biztosító a leadott alkatrészekkel?)
Casconál pedig az adott biztosító szerződését kell elolvasni ami általában nem írja elő a lecserélt alkatrész leadását sőt számlás kárrendezésre sem kötelez (felelősségi kárnál sem kell számla !)hanem pl Allianz : "gyári állapotra való visszaállítás" téríti és a javítási határt 80%-ban határozza meg de! pl.pár hónapos motornál 90-95% az új érték kárkori értéke tehát ha 1 guriga az új ára és pár hónapos akkor 950e a kárkori érték és ennek a 80%-ig javítható a motorkerékpár.
Tehát visszatérve a kár kifizetéséhez nem kell leadnod az alkatrészeket !! Ha követelik akkor kérd hogy mutassák meg az odaillő paragrafust ami nem létezik.
Kormányrendeletet megtalálod a mabisz lapján
Sok szerencsét !