Kötelező 2011-től:
Személyautónál - ugyanúgy, mint eddig - a 850 köbcenti alatti, a 851-1.150 köbcenti közti, az 1.151-1.500 köbcentiig, az 1.501-2.000, a 2.001-3.000 köbcenti, illetve az efölötti hengerűrtartalmú kocsit képeznek egy-egy kategóriát. Értelemszerűen minél nagyobb a hengerek térfogata, annál többet kell fizetni. A motorkerékpároknál a 150 köbcenti alatti, a 151-350 köbcenti közti, és az ennél nagyobb motorok adnak egy-egy besorolási kategóriát.
Miután e hónap végén a biztosítóknak meg kell jelentetniük a jövő évi tarifáikat, most már nem lenne idejük arra, hogy a motorok teljesítménye alapján határozzák meg a díjakat, 2011-től ugyan is ez a jellemző lesz a kgfb-besorolás alapja. A módosítás indoka az, hogy egyre kisebb űrtartalommal lehet ugyanazt a teljesítményt nyújtani.
A teljesítmény alapú besorolás kategóriái a személyautóknál: 37 kW alatt, 38-50, 51-70, 71-100, 101-180 kW, illetve e teljesítmény felett. A motorkerékpároknál az eddigi 3 besorolási kategóriából 4 lesz, ezek: 12 kW alatt, 13-35, 36-70 kW, illetve e felett. A tehergépkocsiknál a megengedett össztömeg tolódik feljebb. Az N1 kategóriánál a 2 tonna 3,5 tonnára, az N2 2-6 tonnája 3,5-12 tonnára, míg a 6 tonna feletti N3 kategória 12 tonna felettire módosul 2011-től.
A bonus-malus besorolás táblázata változatlan maradt, tehát 10 bonus és 4 malus fokozatból áll. A bonus fokozatokat ugyanúgy rontják le az okozott károk, mint jelenleg is teszik. Továbbra is 9 hónapig kell biztosítottnak lenni ahhoz, hogy a kármentesség egy fokozattal emelje a bonus-t. Aki eladja a kocsiját és két éven belül újat vásárol, az továbbviszi a korábbi besorolását. Jelenleg a bonus-malus besorolást a korábbi naptári év eseményei határozzák meg. Miután a biztosítási törvény nem december 31-et, hanem a kocsi vásárlásának a napját határozza meg biztosítási évfordulóként, így a megfigyelési időszak is ehhez a terminushoz kötődik.
Tehát a motorban keletkezett valósan 560 e ft kár márkaszervíz alapján, amit elfogadott a kárszakértő is.
Azonban, mivel anyagilag rosszul állok (értsd. a motort éppen elakartam adni amikor történt a baleset) most azzal nyernék, hogy anyagi helyzetemet valamelyest rendezve a motort elteszem úgy ahogy van télire és készpénzt kérek.
Erre volt a biztosító ajánlata, hogy 210 ezer forintot utal.
Itt azt furcsálom, hogy a biztosító 50%-ot szokott fizetni tudtommal. Így most nyer rajtam 280 ezer + 70 ezer forintot.
A ruhát pedig tényleg nem értem.
Ami 16 hónapja 150 ezer volt, és még ma is annyiért vehetném meg, hogyan akar 60 ft-ot fizetni kárként?
A ruhát leadom, ha kell, hiszen totál használhatatlan. A ruháról tudtommal nem kell számlát bemutatni, nem vagyok köteles újra megvenni.
Ebben az esetben fizethet ekkora amortizációt? 40%-ot?
valamelyik részére a kérdésnek tudtok így tanácsot adni?
Nem szabad elfogadni. Fenyegetőzni kell, h bepereled őket, meg felnyomod őket a PSZÁF-nél! Kötelesek a teljes károdat kifizetni!
Csak megpróbálnak lehúzni! Ne hagyd!
Semmi esetre ne fogadd el. Szedd szét, találj még 1-2 hibás alkatrészt, kérj pótszemlét, hátha beesik gazdasági tk-ba. Ha mindent felvettek, akkor kérj szervízlistát, kik vannak szerződésben a biztosítóval, és oda kell vinni, állítsák helyre a baleset előtti állapotot, vagy bevinni egy márkaszervízbe, kérni egy árajánlatot, és azt beadni. Bár nem értem, ha a biztosító 560 ezerre állapította meg a kért, akkor ha viszel 560 ezerről számlát, kötelessége kifizetni.
Segítségét kérnék.
Közuti balesetet szenvedtem, amely szerencsére jogerős rendőrségi határozattal lezárult. A vétkes autós a Köbe biztosítónál van.
A motor 10 éves, eurotax ára 980 e és az okozott kár a kárfelvevő lap szerint 560 e. A ruházatom teljesen megsérült kivéve bukó.
A ruha 2007.dec vásárolt. A jelenleg megkért árlistákon összesen 150 e forint az új értéke.
A biztosító felhívtam, hogy kp-ban rendezném a költségeimet és az alábbi ajánlatot kaptam.
560e ft motor kárra 210 e.
150 e ft motoros ruházatra 60. e ft-ot ajánlott.
Kérdésem, elfogadható-e 10 éves motornál az 50%-ot sem elérő helyreállítási összeg kpben?
Illetve a 1,5 éves ruházatra ami akkorriban is 150 e ft volt, a 60 e ft-os ajánlat?
Lehet élni valamilyen fellebezéssel, vagy ügyvédi háttérrel próbálkozni?
Azt közölték telefonon, írjak levelet vissza a biztosítónak, ha nem fogadom el az ajánlatukat.
Valakinek, valami tapasztalat ez ügyben?
Ettől több, pl motor 50%-os kár összeg (280e), vagy ruha minimum 100 e ft megtérítése lehetséges?
Allianz: ha 6 hónapot meghaladja a folyamatos kivonás megszűnik a biztosításod. Ha meghaladja az 5. hónapot akkor ugrik a Bónuszod. De ha nem akkor ugyanúgy lépsz vele.
Tudtommal is plusz 30 nap van, addig nem büntet a rendőr, ugyanis él a biztosítás! De ha valami galiba van, akkor biztos másként veszik, és megütheted a bokádat!
Okmányiroda, ideiglenesen kivonás, rendszámot nem kell leadni, max 6 hónap az ideiglenes, 1 alkalommal elég menni, biztosítóhoz utána a forgalmival, meg a kivonásról kapott papírral. Biztosítás szüneteltet, bónusz megmarad, de mivel nemlesz egész tárgyévben érvényes befizetésed igy a bónuszod kövi évben nem ugrik. Tavaly így volt, Azóta lehet változott, és állítólag biztosítója válogatja....
Olyan kérdésem lenne, hogy hallottam hogy van arra lehetőség hogy az önkormányzaton télre leadni a rendszámot vagy forgalmit (ebben nem vagyok biztos) és akkor télre nem kell biztosítást fizetni. Ez hogy van pontosan? És a bónusz megy tovább ha leadom télre?
Előre is köszi a válaszokat.
Egy olyan kérdésem lenne hogy most ugye negyedév fordulo van, szal jön a csekk, ill már megjött, ami ugye OKTOBER 1-el érvényes és hatályos a befizetése is.. viszont ha várok vele NOVEMBER 1 ig akkor az egy honap alatt büntet a zsé? Mert én halotam aki látta hogy halota, hogy 30 nap az ilyen függö időszak, egyéb késedelmek, és STB miatt, addig nem büntetnek!? Szerintetek?
Személyautónál - ugyanúgy, mint eddig - a 850 köbcenti alatti, a 851-1.150 köbcenti közti, az 1.151-1.500 köbcentiig, az 1.501-2.000, a 2.001-3.000 köbcenti, illetve az efölötti hengerűrtartalmú kocsit képeznek egy-egy kategóriát. Értelemszerűen minél nagyobb a hengerek térfogata, annál többet kell fizetni. A motorkerékpároknál a 150 köbcenti alatti, a 151-350 köbcenti közti, és az ennél nagyobb motorok adnak egy-egy besorolási kategóriát.
Miután e hónap végén a biztosítóknak meg kell jelentetniük a jövő évi tarifáikat, most már nem lenne idejük arra, hogy a motorok teljesítménye alapján határozzák meg a díjakat, 2011-től ugyan is ez a jellemző lesz a kgfb-besorolás alapja. A módosítás indoka az, hogy egyre kisebb űrtartalommal lehet ugyanazt a teljesítményt nyújtani.
A teljesítmény alapú besorolás kategóriái a személyautóknál: 37 kW alatt, 38-50, 51-70, 71-100, 101-180 kW, illetve e teljesítmény felett. A motorkerékpároknál az eddigi 3 besorolási kategóriából 4 lesz, ezek: 12 kW alatt, 13-35, 36-70 kW, illetve e felett. A tehergépkocsiknál a megengedett össztömeg tolódik feljebb. Az N1 kategóriánál a 2 tonna 3,5 tonnára, az N2 2-6 tonnája 3,5-12 tonnára, míg a 6 tonna feletti N3 kategória 12 tonna felettire módosul 2011-től.
A bonus-malus besorolás táblázata változatlan maradt, tehát 10 bonus és 4 malus fokozatból áll. A bonus fokozatokat ugyanúgy rontják le az okozott károk, mint jelenleg is teszik. Továbbra is 9 hónapig kell biztosítottnak lenni ahhoz, hogy a kármentesség egy fokozattal emelje a bonus-t. Aki eladja a kocsiját és két éven belül újat vásárol, az továbbviszi a korábbi besorolását. Jelenleg a bonus-malus besorolást a korábbi naptári év eseményei határozzák meg. Miután a biztosítási törvény nem december 31-et, hanem a kocsi vásárlásának a napját határozza meg biztosítási évfordulóként, így a megfigyelési időszak is ehhez a terminushoz kötődik.