Figyu zz-r1000 egy aszonysoförnek vagy egy úrisoförnek nem elég ha hangja van motornak és még ki vagy világítva. Attól függetlenül el fog ütni, és akármenyire nem te voltál a hibás, ott van még a rendőr aki a hozzán hasonló motorosokat v. autósukat szívből utálja és mindik téged fog felelőségre vonni.
Amikor megyek dolgozni,keresztül kell mennem egész budapesten!!
Átlagban kétszer szeretnének elütni naponta.!
Valahogy nem értem,figyelem az autósokat és a 90%-uk észrevesz,de az a maradék 10% valami katasztrófa!!!! ááááá
Nem kell különösebb erőfeszités szerintem ahoz,hogy legalább városi forgalomban figyelmesebbek legyenek:
Szerintem részünkről is vannak megoldások!!
Pl:városban reflektor(persze nappal) nem árt ha van valami hangja is a motornak,nem mindegy,hogy hol megyünk a sávban stb,stb
Üdv,
Szerintem pár köcsögöt leszámítva a motorosok és autósok oldaláról nincs igazi autós-motoros ellentét.Sajnos hülye ember mindenhol van, de ez alapjén értelmes ember nem általánosít.
Én régóta motorozok/autózók/bringázok Bp-en. Az autósok előzékenyek és képességükhöz mérten vigyáznak ránk. Persze figyelmetlenek is (szigoruan a szabályos közlekedés szempontjából, mert ha én vagyok szabálytalan nem szoktam elvárni hogy az autós védje ki az én hülyeségem) DE szerencsére következetesen figyelmetlenek, így pontosan tudom hogy mit mikor fognak elkövetni és ezért el tudom kerülni a konfliktus helyzetet. Szerintem egy rutinos városi motoros elöbb tudja mit akar az autós mint maga az (rutintalan) autós.
Persze van kivétel ugye a szőke managerpicsák a 206-ossal, a sötétített üvegü BMW tuctuc zenével, meg a kalapos trabantos/skodás, de ezeket is messziről ki lehet szúrni és épeszü motoros messziről elkerüli őket.
Általában azok utálják az autósokat akik vagy állat módjára közlekednek vagy rutintalanok és nem képesek felismerni egy potenciális veszélyforrást.
Én is imádok végigszáguldani a Hungárián, cikkázva a kocsik között, de annak ellenére hogy meg tudnám tenni, az autós lelkivilágának épsége érdekében nem megyek be 100-al a kocsisorok közé, csak normális sebességkülönbséggel, nem húzok el 2 kocsi között 10cmel az ablaka mellet, hanem elkerülöm kényelmes távolságra, nem szorítom le ha úgy gondolom még beférek elé. Mindezt meg tudnám tenni, de a motorozás e-nélkül is élvezetes, időben meg előnyt nem jelent mert a lámpa úgy is megfog, tehát a sorok között előre gurulással lehet a legtöbb időt megspórólni.
Másik. A motoros balesetek (nem tudom pontosan mert a cikk már nincs meg) 80%-áért közvetlenül az autósok szabálytalansága/figyelmetlensége a felelős, 15%-ban a motoros figyelmetlensége/szabálytalansága és csupán 5% (erre pontosan emlékszem) a motoros gyorshajtása. Ahoz képest hogy a motorosok 95%-a garantáltan gyorshajtó egy kicsit elgondolkoztató. Ez egy európai statisztika (de saját ismeretségemben is hasonló az eloszlás), sajnos a magyar statisztikai hivatal birtokában nincsenek ilyen jellegü adatok, ezért is nem értem hogy VSS honnan szedte azt hogy a balesetek töbségéért a motoros a felelős.
A végkövetkeztetés, hogy a motorosok ÁLTALÁBAN sokkal figyelmesebben, óvatósabban (igaz gyorsan hajtva) közlekednek és sokkal felkészültebbek is mint az autósok ÁTLAGA.
Végül:
Nekem van egy 750-es 25-eves 85pacis Hondam ami 4,5sec alatt van százon (mai gépekhez mérten ez nagyon pocsék gyorsulás). Vajon melyik autó ami ennél jobban gyorsul? Ferrari?Porsche? Rendben biztosak lehettek hogy ezek elé nem fogok beállni a lámpánál
Ezenkívül van egy 125-os MZ TS-em is amit jobban szeretek városban a mozgékonysága miatt, de általában én már a féket nyomom a következő lámpánál mire a bamba autós megtalálja az egyest a 150LE-s kocsiján, azokat a fazonokat akik versenyezni akarnak pedig mint említettem messzi kerülöm.
Különben igaza van VSS-nek, mert ha tudnának vezetni az autósok akkor könyedén letolnának engem az MZ-vel...Hondával már csak az említett jármüvek
Robogó téma. Konkértan azt mondani hogy a robogos nem motoros szerintem genyó dolog. A robogó valóban nem motor de sok robogóst ismerek akikben motoros vér folyik. Sajnos a robogó ott van elszúrva, hogy minden újgazdag taknyosnak van akik kellően el vannak szállva maguktól és ennek megfelelően 0 közlekedéskultúrával rendelkeznek és itt a bajok gyökere.
VSS-nek abban is igaza van, hogy ki kell menni a Ringre és ott megmutatni a népnek mire vagyunk képesek és nem a közúton sokkolni a terhes nőket meg a kormányt görcsösen szorító papákat. Amikor tehetem megyek is ki. Sajnos igazi pályamotorra nem tellik.Kipufogom és lábtartóm fele már elfogyott, de így is 2,30 alatt mentem a Hringen, ami szerintem jó mert kolléga az R6-ossal csak a célegyenesben előzött vissza mindig
Igazából arról van szó, ahhoz hogy tisztán lásd a dolgokat, rutint kell szerezni.Ugye?
A kispapír nélkül pedig olyan hű de sokat nem tölthetsz az utakon, tányérsapkás barátaink ugyis kedvedet veszik.Erdőben meg ugyis a vaddisznónak van elsőbbsége.Na.Unom is a témát. Mindenki jol mulasson ám!
BUÉK!
És még azért annyit hozzátennék hogy az a kis plasztikkártya amit jogosítványnak hívunk nem kimondottan azért kell hogy legyen mit lobogtatni a rendőrnek!
Tudod, én legalább beismerem. Sot büszke vagyok rá. Csak nem értem, miért nem tetszik neked, hogy kifejtem a véleményemet. Egy fórum erre való. Mellesleg senkit nem támadtam, legfeljebb ellenkezni merészeltem 1-2 dolog ellen. Azt hiszem, minden második hozzászólás errol szól. Mellesleg én megadom a tiszteletet minden motorosnak, jó lenne, ha ez kölcsönös maradna. Azért köszi a felhomályosítást. Boldog újévet!
Január elsején (januáer elso szombatja, ezért) CITADELLA délután 3-tól.
Elozo mondandómat még kiegészíteném azzal, hogy az esetek többségében a motor (sajnálom, vss de vitatkoznom kell) igenis boven letúrja a legpöpecebb verdákat is (hangsúlyozom 70-ig az ETZ is) Viszont azt is meg kell hagyni, hogy amire vss gyakorlatilag utalni hivatott az az, hogy elég gyakran NEM A MOTORON MÚLIK. Ha valaki "elalszik" a lámpánál, vagy egyszeruen képtelen a kuplung (már ha van ilyenje ugyebár, miért is ne lenne...) dinamikus kezelésére (ilyen sok van, de én egyet sem ismerek), az nyilvánvalóan lemarad. De ennek ellenére hangsúlyozom, hogy ennek a vas teljesítményéhez semmi köze nincs! A robogókat meg ismét nem vettem bele a számításba, NEM VÉLETLENÜL!!!!!!
Valóigaz, a robogó egy kiváló városi közlekedési eszköz, de kb. annyi köze van a motorozáshoz, mint Izsáknak a fitymához, szóval kedves vss, mielott belevennéd ezeket a... (na mindegy) számításaidba, gondoldd meg, hogy érdemes-e.
Senki ne merjen józan maradni szilveszterkor, mer balhét csapok!!!
Taláxunk a detoxba (ott még úgysem aludtam soha... ).
Egyetértek andrás19 véleményével attól a kis eltéréstol eltekintve, hogy én sem egy roszabb állapotú 600RR-rel "poroszkálok", egy mindössze 125 ccm-es Gilera XR1-es vassal szórakoztatom magam(bár másoknak ez nem mindig tetszik). Továbbá nem vagyok az "ami a csövön kifér" elv híve. Aki képes belátni, hogy (bár a hazai sebességkorlátozás egy motoros szempontjából talán nevetséges*) nem ésszeru vég nélkül húzni, az bizony hamar el fog fogyni, és akkor fogja belátni, hogy fasz volt, amikor a tolókocsi nélkül nem tud még a retákra sem kimenni, azzal együtt meg nem fér be. A lényeg, hogy vss irományának igazságértéke kb. 99.998% és ezt mindenki jól vésse az agyába, ha még egy darabig az úton akar maradni.
*Én 80 fölé nem nagyon megyek (a belvárosi forgalom ezt engedi meg, és általában inkább 60 krül császkálok), csak ott, ahol azt az adott fogralmi viszonyok lehetové teszik. Hogy miért? MERT NEKEM KEDVES AZ ÉLETEM.
Akkor megismétlem kb. azt a mondatomat "azok az idők elmúltak amikor minden autót ". Nem azt mondtam hogy egyiket sem lehet állva hagyni, de az is igaz, hogy nem mindenki jár "rosszabb állapotban lévő CBR600-as" motorral (vannak szegényebb motorosok is, és nem mindenki tud időben "elrajtolni". Néha tényleg beragad és ott állok mennék de nem tudok. De nem erről van alapjában szó, hanem arról, hogy nem mindíg az autós a hibás, főleg akkor nem, amikor eszetlen tempóval megy valaki a városban. A pályán ideális körülmények között sem tud mindenki gyorsan menni, rövid féktávot venni. A ringen elmérsz valamit van hova menni, de közúton nem sok. Sajnos sokan nem tisztelik a motort, nincs elég alázat példa rá a "hatszázas motor kicsi" kijelentés. Nézd meg nyáron hányan mennek drága motorral pólóban nagy tempóval. Tudom meleg van de ez sem indok, ezért hangsúlyozom a szemlélettel van a baj. Tiszteletbe kéne venni, hogy egy mai nagy vas cca 3 sec alat tényleg kilón van és onnantól már a véletlenen múlhat néhány dolog ahonnan nem biztos, hogy van visszaút. Azt is kéne tudni az autóst védi a kasztni és ezért utána már lehet reklamálni, hogy genya volt az autós. A saját életével játszik mindenki aki cinkes helyzetekbe szándákosan belemegy és nem a másikat kell szidni ha ebben nem akar résztvenni.
Én már ehez a témához tovább nem írok, mert én eleget motoroztam autóztam (és még fogok is) ellentétbe azokkal a haverjaimmal akik már nem élnek.
Azért ez így ebben a formában nem igaz. Ugyanis ha nem ismeri az etikát úgy veszélyes másokra, és elsősorban magára is az illető. Mindegy hogy motorosról vagy autósról van szó. Sajnos a motorosok még úgy ahogy, de az autósok már egyáltalán nem tisztelik egymást. Aki ezen az oldalon bóklászik, nagy többségében kipróbálta milyen egy versenypályán karcolni. Csak nézzétek meg hogy ott mennyire felhigult az igen tisztelt társaság. Sok a kihaénnem paraszt. MOST EZT SZOROZZUK, EMELJÜK NÉGYZETRE ÉS MÁR OTT AZ EREDMÉNY.
De ezt szerintem beszéld meg Pohival!