propuls:: a Newfrent-t a csiki-begében ajánlották nem? :) ott csak az van... most már egyébként tájékozottabb vagyok fékbetét ügyben. Az a newfren egy erős-középkategóráis vmi. Egyébként azt hiszem megvan hogy nekem mi lesz. Ferodo (esetleg Nissin). Valakinek tapasztalat Ferodoval?
DennyM Hát márkában nem igazán tudok segíteni, mék fégbetét a legjobb, nekem mondjuk ajánlották a NEWFREN-t amire aszonták, hogy elégjó, de nemtudom.
A lényeg szerintem, hogy ne túl kemény összetételű legyen, pl nekem elől grafit-karbon kompozíciós betétvan ami szerintem elég jól fogy és "puhább" a grafitnak köszönhetően, míg hátul kerámia-karbon van ami azért a kerámia miatt nem elég kemény és nem a legszupibb a hátsó fékhatás, sőtt a kerámiás egy kis menet után már, ha nem taposok bele csak lazán fékezem sípol is és elég idegesítő
A f. betét csere, pedig nem nagy ügy!
Csak annyi a lényeg, hogy ne maraggyon levegő a rendszerben, mert akkor már nem az igazi
Márkában mi a tuti? Mert eddig még nagyon nem vágom őket. Emlegetéttek a Galfer-betéteket, de pölö gondolom a Nissin se gagyi. A lényeg, hogy a legminőségibbet akarom. Másik pedig, hogy mennyire kell diploma a betét-cseréhez? soha nem csinálta ilyet, de ha nem olyan nagy dolog, akkor nem fogom szerelőhöz cipelni. Egy betétért azért mégse...
én a lilát tuira.
oka:
1., mito jól megy, de nem kell folyamatos 140-ről fékezés. ergo a terhelési idő rövidebb! kisebb az esélye a túlmelegedésnek.
2., motor tömege kisebb, ergo lendülete is, így megint csak kisebb terhelés, igaz az egy tárcsán jelentkezik, de ennyit szerintem simán bír.
én ha van egyáltalána mitohoz, akkor a lilát. szerintem elég.
ha meg árban nem nagy a különbség akkor vedd meg a fehéret. :o)
320-as féktárcsa + 4dugattyús Brembo fék (hogy azon belül milyen típus, azt nem tudom, de hihetetlenül jól dolgozik)... ja és Cagiva Mito EVO-ról van szó, ami vérbeli sportmotor, nem is igazán utcára való
jó, szóval ha én sportosan vezetek utcán (pálya egyelőre sajnos nincs kilátásban) akkor melyiket ajánljátok?? és csak párban lehet venni? mert nekem nem duplatárcsás, szóval előre elég lenne 1 is... a hátsó meg még úgy érzem, hogy jó. Sajnos a nyár közepétől, mióta megvan a motor, nem igazán értékeltem a hátsó féket, és így legtöbbször csak elsőt használtam (elég nagy hiba colt, mert azóta megtapasztaltam hogy a hátsó is elég erős), elég keményeket fékeztem olykor-olykor, szóval emiatt kopott mostanra el az első sokkal jobban
de eléggé.
s akkor a legközelebbi betét témánál szerintem tisztázzuk is, ki milyen motorozásról ír! :o)))
meg fékmárka sem árt...
mert a ktm poros sáros visznyai azért nem ugyanazok, mint az aszfalt pálya "steril" körülményei!
vmi olyasmi
mikor vettem a betétet akkor mondták hogy ezt vegyem mert a sár koptatja el a betétet és hogy ez nem fog elkopni.
ehez képet egy hétvége alatt észrevehető volt a kopás. és két garnitura utánn átesett a tárcsa a kritikus min méret alá.
versenyre kurva jó de hobby endurózásra egy kicsit drága hogy szezononként 20-30 ezerért tárcsát vegxek. nem?
én csak a saját tapasztalatot irom le a KTM en a hullámos tárcsátc2 garnitura goldfreen szinter betét megzabálta.
a goldfreen nek van az a bizonyos sárban nemkopós betéte.ami szinter is közben.
a fékerő kurva jó volt csak egy szezon alatt elmegy a 2 garnitura hátul, és azért nincs kedvem a tárcsát is cserélgetni.
a lilát akkor jól ajánlja! :o)) utcán valóban azt csinálja! viszont ott tényleg jó, de nem nagyon sportos vezetéshez!
nem tudom, hogy a hullámos tárcsa oka-e, de az tény, hogy az én 280-as gyári tárcsám nem egy mai" méret!!!
na meg az is tény, hogy a féktáv csökkentése nálam elég jelentős szerepet kap... s még mindig van mit javítani ezen.... olaj fel"forr" s amiatt esik be jobban. mert amikor visszahül, akkor újra egy centis minden. szóval ez inkább az olaj játéka már!
ez igen hosszú táv volt. de én a vesrah-val is így jártam az r6-nál.
lilának is sok idő kellett... de azt én basztam el!
ilyen szempontból lehet mindig a gyári "szórás" szélső értéke kerül a kezembe!
pályanap eszi a betétet...
ez egy oldalra az ár ugye!?
cimborám veszi - hozza attól a sráctól, aki behozza ezeket.
Hat30hat, igen, az!
Túró: köszi az infót.
A lilát csak utcára ajánlja a Galfer, pont azért meg pályán megég.
Nekem a fehér betéttel a fékkar egy picit sem jött beljebb pályán - ez gondolom két dolgonak köszönhető, egyrészt hullámos tárcsának, másrészt hogy nem erőltetem a féktávokat annyira.
A bekopási távod az elég durva, nekem nem kellett hozzá száz kilométer...
Viszont érdekes ütemben eszed a betéteket, nekem 1500 kilométer után nem lehetett szemmel észrevenni a betét kopását egy újhoz képest!
A fehér az nálunk 16.700 Ft.
Te hol vetted?
ez is fehér volt!
ami furcsa, hogy vastagabb volt a kopó rész, mint más betéteknél. oljtartáj egyből tele lett :o)))
betettem, s lementem vele pécsre, majd pannóniaring. ez 500 km, jó pár fékezéssel, mert cél volt, hogy kopjon...
persze ésszel, nem cibáltam, nehogy üveges legyen, melegedjen át rendesen....
sokkal nagyobb féktávokat kellett tartanom, mint korábban. húztam, s fékerő nem jött sehogy sem.
másnap pályanap. melegen is ez volt. nem fogott rendesen. mint kiderült szétszedésnél, s a látszó kopásból, nem feküdt fel a tárcsára rendesen :o( ez volt az oka. így kellett hozzá 500 km, meg 2 pályanap mire bekopott. előnye egy ilyen betétnek, hogy megtanít lendületből motorozni :o)))
a fékkar is sokkal jobban beesett amíg nem kopott be. amikor bekopott, akkor egy centit mozgott hidegen a fékkar, s ott már fejreállós volt.
pályán bemelegedés után kb közép állásig lehet behúzni. verseny fék olajat használok, nem dot 3-4-et. de 2 pályanap után már ez is sárgul ám a tartályban....
előtte egy lila volt bent. na azt miután betettem 5 km alatt üvegesre koptattam. fogott, fogott, de nem volt az igazi, én meg teszteltem. 110-ről nagy fék, 110 nagy fék. míg átértem cimbora lila volt a tárcsa is...
pályán - utcán ez hirtelen fog, aztán amikor bemelegdett akkor hiába húzod jobban, nem tudsz fejreállni vele. megy továbba motor egy fix fékerő mellett... :o(
az üveges felületet lecsiszoltam persze, s ferdére sikerült, így elkúrtam ezt a betétet is. nem baj. majd bekopik :o) nagyobb féktáv s kész.
vissza a szinterhez:
kb 6 pályanapot mentem vele. lehet többet.max 1-2-vel. ennyi elég is volt neki, hogy egy mili alatt lett minden betét. tehát kuka!
a kukázást az ismert módon oldottam meg:
P.ringen elhagytam a 2. menetben kettőt.. :O)))
a tárcsa azon kívül, hogy lila, nem csinált vele semmit. nincs pereme a tárcsának.... ezért is írom, hogy nem koptatja el.
a fékerő nagyon jól adagolható maradt amikor bemelegedett is. szinte bármikor fejre lehetne állítani a motort féktávon. szóval bejött.
nálatok mennyi egy oldalra a kawához? mert az ugye 4 darab :o(
Köszi!
k.sz.007@freemail.hu
A lényeg szerintem, hogy ne túl kemény összetételű legyen, pl nekem elől grafit-karbon kompozíciós betétvan ami szerintem elég jól fogy és "puhább" a grafitnak köszönhetően, míg hátul kerámia-karbon van ami azért a kerámia miatt nem elég kemény és nem a legszupibb a hátsó fékhatás, sőtt a kerámiás egy kis menet után már, ha nem taposok bele csak lazán fékezem sípol is és elég idegesítő
A f. betét csere, pedig nem nagy ügy!
Csak annyi a lényeg, hogy ne maraggyon levegő a rendszerben, mert akkor már nem az igazi
oka:
1., mito jól megy, de nem kell folyamatos 140-ről fékezés. ergo a terhelési idő rövidebb! kisebb az esélye a túlmelegedésnek.
2., motor tömege kisebb, ergo lendülete is, így megint csak kisebb terhelés, igaz az egy tárcsán jelentkezik, de ennyit szerintem simán bír.
én ha van egyáltalána mitohoz, akkor a lilát. szerintem elég.
ha meg árban nem nagy a különbség akkor vedd meg a fehéret. :o)
s akkor a legközelebbi betét témánál szerintem tisztázzuk is, ki milyen motorozásról ír! :o)))
meg fékmárka sem árt...
mert a ktm poros sáros visznyai azért nem ugyanazok, mint az aszfalt pálya "steril" körülményei!
mikor vettem a betétet akkor mondták hogy ezt vegyem mert a sár koptatja el a betétet és hogy ez nem fog elkopni.
ehez képet egy hétvége alatt észrevehető volt a kopás. és két garnitura utánn átesett a tárcsa a kritikus min méret alá.
versenyre kurva jó de hobby endurózásra egy kicsit drága hogy szezononként 20-30 ezerért tárcsát vegxek. nem?
bocs csak arra nem néztem be.
a goldfreen nek van az a bizonyos sárban nemkopós betéte.ami szinter is közben.
a fékerő kurva jó volt csak egy szezon alatt elmegy a 2 garnitura hátul, és azért nincs kedvem a tárcsát is cserélgetni.
nem tudom, hogy a hullámos tárcsa oka-e, de az tény, hogy az én 280-as gyári tárcsám nem egy mai" méret!!!
na meg az is tény, hogy a féktáv csökkentése nálam elég jelentős szerepet kap... s még mindig van mit javítani ezen.... olaj fel"forr" s amiatt esik be jobban. mert amikor visszahül, akkor újra egy centis minden. szóval ez inkább az olaj játéka már!
ez igen hosszú táv volt. de én a vesrah-val is így jártam az r6-nál.
lilának is sok idő kellett... de azt én basztam el!
ilyen szempontból lehet mindig a gyári "szórás" szélső értéke kerül a kezembe!
pályanap eszi a betétet...
ez egy oldalra az ár ugye!?
cimborám veszi - hozza attól a sráctól, aki behozza ezeket.
Túró: köszi az infót.
A lilát csak utcára ajánlja a Galfer, pont azért meg pályán megég.
Nekem a fehér betéttel a fékkar egy picit sem jött beljebb pályán - ez gondolom két dolgonak köszönhető, egyrészt hullámos tárcsának, másrészt hogy nem erőltetem a féktávokat annyira.
A bekopási távod az elég durva, nekem nem kellett hozzá száz kilométer...
Viszont érdekes ütemben eszed a betéteket, nekem 1500 kilométer után nem lehetett szemmel észrevenni a betét kopását egy újhoz képest!
A fehér az nálunk 16.700 Ft.
Te hol vetted?
ami furcsa, hogy vastagabb volt a kopó rész, mint más betéteknél. oljtartáj egyből tele lett :o)))
betettem, s lementem vele pécsre, majd pannóniaring. ez 500 km, jó pár fékezéssel, mert cél volt, hogy kopjon...
persze ésszel, nem cibáltam, nehogy üveges legyen, melegedjen át rendesen....
sokkal nagyobb féktávokat kellett tartanom, mint korábban. húztam, s fékerő nem jött sehogy sem.
másnap pályanap. melegen is ez volt. nem fogott rendesen. mint kiderült szétszedésnél, s a látszó kopásból, nem feküdt fel a tárcsára rendesen :o( ez volt az oka. így kellett hozzá 500 km, meg 2 pályanap mire bekopott. előnye egy ilyen betétnek, hogy megtanít lendületből motorozni :o)))
a fékkar is sokkal jobban beesett amíg nem kopott be. amikor bekopott, akkor egy centit mozgott hidegen a fékkar, s ott már fejreállós volt.
pályán bemelegedés után kb közép állásig lehet behúzni. verseny fék olajat használok, nem dot 3-4-et. de 2 pályanap után már ez is sárgul ám a tartályban....
előtte egy lila volt bent. na azt miután betettem 5 km alatt üvegesre koptattam. fogott, fogott, de nem volt az igazi, én meg teszteltem. 110-ről nagy fék, 110 nagy fék. míg átértem cimbora lila volt a tárcsa is...
pályán - utcán ez hirtelen fog, aztán amikor bemelegdett akkor hiába húzod jobban, nem tudsz fejreállni vele. megy továbba motor egy fix fékerő mellett... :o(
az üveges felületet lecsiszoltam persze, s ferdére sikerült, így elkúrtam ezt a betétet is. nem baj. majd bekopik :o) nagyobb féktáv s kész.
vissza a szinterhez:
kb 6 pályanapot mentem vele. lehet többet.max 1-2-vel. ennyi elég is volt neki, hogy egy mili alatt lett minden betét. tehát kuka!
a kukázást az ismert módon oldottam meg:
P.ringen elhagytam a 2. menetben kettőt.. :O)))
a tárcsa azon kívül, hogy lila, nem csinált vele semmit. nincs pereme a tárcsának.... ezért is írom, hogy nem koptatja el.
a fékerő nagyon jól adagolható maradt amikor bemelegedett is. szinte bármikor fejre lehetne állítani a motort féktávon. szóval bejött.
nálatok mennyi egy oldalra a kawához? mert az ugye 4 darab :o(