Talmácsi Gábor a jövő héten a spanyolországi Almeríában teszteli az FTR-motort és elképzelhető, hogy ezzel a géppel versenyez 2010-ben a 250 kcm-es kategóriát felváltó Moto2-ben.
"Minden a hétfői és a keddi tesztektől függ. - mondta szerdán az MTI-nek Stefano Favaro, a 125 kcm-esek között 2007-ben világbajnok pilóta menedzsere. - Szombaton utazunk Spanyolországba és reményeim szerint a jövő hét közepére már eldőlhet, kötünk-e szerződést."
Az FTR, azaz a brit Fabrication Techniques Racing már évek óta dolgozik beszállítóként különböző gyári csapatoknál - Yamaha, Suzuki, Ducati - a gyorsaságimotoros-világbajnoki sorozatban.
Talmácsi menedzsmentje november 7-én jelentette be, hogy a magyar motoros a Speedup Aprilia Team színeiben, gyári pilótaként, a Moto2 kategóriában versenyez 2010-ben. A Honda-erőforrások kötelezően előírt használata miatt azonban az Aprilia november 24-én közölte, hogy megszünteti a Moto2-es programját.
Az Aprilia döntése öt Moto2-es versenyzőt érintett: Talmácsit és Andrea Iannonét (Speedup Aprilia Team), Mike DiMegliót és Julián Simónt (Aspar Team), valamint a saját csapattal induló Karel Abrahamot. Nekik új vázat kell találniuk az Aprilia helyett.
A Moto2-ben 40 versenyző indul majd 600 kcm-es Honda-gépekkel, amelyekhez szabadon választható a váz.