Most júniusban cseréltem motort, Hornet 600 után, Kawa z750-re.
Kicsit fiatalabb és nyomatékosabb motort szerettem volna, de akartam maradni a naked sor 4-nél.
Igaz maradtam volna márka szerint a Hondánál, de mivel más márkából elérhető áron nem volt ilyen 750-800ccm-es naked moci, ezért a Kawára esett a választás.
Kawa a családban még sose volt
Tapasztalatok Hornet és 600ccm után:
Kawán a gumi alkatrészek nem olyan jó minőségűek mint a Hondán, pl: néztem 2db ilyen kawát, és a szelepfedél tömítés, megvolt repedve mind a kettőn, a 4 évvel idősebb hondámon meg nem, meg máshol i látszott ilyen gond, a gumi cuccokon, de igazából ez nem olyan nagy gond.
Honda néhány helyen kidolgozásra szebb volt, és több volt rajta ami aluból készült, de a lényeg a kawánál a +150 ccm.
Ugyanakkor a Kawába pl én sokkal jobban bele tudtam szeretni már most, mert nagyon vagány motor, úgy összképre, jobban magával ragad mint a Hornet!
A Hornet régebbi F3-as blokkjának nekem hidegen már olyan hangja volt, mint egy dízelmozdony, zakatolt rendesen, valszeg a feszítő+ a vez lánc miatt, de melegen már elmaradt és szép vinnyogó hondás hangja volt, a kawának meg hidegen melegen ugyanolyan kis zöreje van, olyan kawás, kicsit hangra durvábban jár, nem olyan kifinomult.
De a kawa blokkjának a járása, valszeg az injektor miatt, igen szép, nagyon kultúráltan működik, meg a váltó is, sztem nem rosszab mint a hondáé, szépen halkan, könnyen, pontosan jár, csak az ürest nehéz a kawán megtalálni.
Fék+ felfüggesztés ugyanaz a kategória a kettőn, de a kawán a hátsó bonyolultabb teló, talán jobban dolgozik kicsit, kényelmesebben.
Jön a blokk, mert végülis ezért váltottam, az a +150ccm, nyomatékleadás szempontjából azért nem nagyon, de azért jelentős.
Már olyan 3000, inkább 3500.ös fordulattól azért jól húz, a 600-as után.
Végsebessége nem sokkal több mint a 600 sor4-é, nem is olyan sokkal erősebb lóerőre.
Összességében én nagyon beleszerettem a Kawába, pedig akartam volna maradni a Hondánál, de nem bántam meg a váltást, csak ne legyen gond az injektorral