Mostanság elég közel, talán túl közel is kerültem a "fékrendszer" témához, jelen pillanatban olyan következtetésre jutottam, hogy az a vákuumos segédeszköz nem megfelelö a fékrendszer légtelenitéséhez. A légtelenitöre csatlakoztatva szinte kivétel nélkül falsot is szív készülék, mert kisebb az ellenállás ott, mint a rendszerben...
A lényeg, hogy léteznek nyomással müködö rendszerek, amik föfékhenger tartályára csatlakoztatva, kb 1 bar nyomás alatt kitolja a régi fékfolyadékot és helyére frisset tol be. A fékkarhoz nem is kell nyúlni, így nem baszod szét föfékhenger karmantyúját sem. Autó esetében egy ember le tudja cserélni a folyadékot, és légteleniteni a rendszert. Eddig csak sajnos autókhoz valóval találkoztam. Be is szereztem egy ilyet...igazából csak egy megfelelö adapter kell a föfékhenger tartályához, és jó "bármelyik" rendszerhez. Sajnos csak idézöjelben, mert az új ABS-ESP-s rendszerek (menetstabilizátor) már igényelnek egy softveres csatlakozást, mellyel a redszer pumpáját aktivizálják kerekenként és "saját maga" a rendszer pumpája tolja ki a folyadékot a fékrendszerböl, csak fent a föfékhenger tartályánál kell utántölteni.... (autók esetében)
(
http://youtu.be/YDlRxTjeWcM )
Pontosan nem tudom, de saccolva a spotmotorok nagy részének ez a "E20 Adapter (Euro Schnellkupplung)"-os fedele van...ahhoz közvetlen jó lehet a cucc. A szögletes aluminium házas elsö föfékhenger tartálya esetében arra kell figyelni a gyári fedél estében, hogy annak peremén van a sliccelés-hasítás ahol az alatta levö membrán tud szuszogni, utánamenni a csökkenö folyadékszintnek, hogy ne jöjjön létre vákuum a tartályban.
Szóval egy 6-8 mm-es aluminium lap méretre vágva normál esetben a két csavarfurattal, és alatta teliben egy talán NBR anyagu gumilap már simán tudja fogani a süritett levegös gyorscsatlakozót. Megkockáztatom egy 8-10 mm vastag müanyag "lemez" is jó lehet az aluminium helyett. Szívás hogy a hátsó folyadéktartályhoz megint másmilyen "fedél" kell.
http://youtu.be/BS2Ii5qF75c
Azért is érdekel a dolog komolyabban, mert ha tényleg redszeresen van cserélve a folyadék, akkor kevésbe fogja oxidálni a munkahengert, Igy kisebb az esélye a fékdugattyú megragadásának, és a féktárcsa kagylós kopásának. Ezekröl bövebben egy korábbi galériában írtam.
(igen most sincsen saját képem, idegen tollakkal ékeskedek...mivel nem motorszerelö a szakmám, csak hobby szinten érdekelnek ezek a dolgok a teljesség igénye nélkül.)
Szóval hajrá, lehet okosodni, és okoskodni! :)