A nagy erőfeszítések ellenére sem tudta a március 26-án megrendezendő Tokiói Motorshow-ig titokban tartani a Freeride projekt részleteit a gyár. Pár nappal ezelőtt, egy német motoros magazin, a Das Motorrad egyik újságírója siklatta ki a titkolózást – állítása szerint nem szándékosan kerültek ki a kezei közül a képek, az utána következő robbanásszerű terjedés pedig nem volt megakadályozható. A történtek után a KTM kénytelen volt kiadni a hivatalos sajtótájékoztatót, fotókkal együtt. Kiderült, hogy a hónapok óta a neten keringő, a KTM elektromos endurójáról szóló információtöredékek többé-kevésbé helyt álltak. A KTM Freeride méreteiben leginkább a 125 köbcentis társára hasonlít – tömegét is sikerült ezekhez a dimenziókhoz slankítani, mely pontosan 90 kilogrammra tehető. Természetesen az elektromos változat is megkapja az elöl-hátul egyaránt mindenhogyan állítható rugóstagokat. Lényegében egy minden szempontból csúcstechnikát képviselő versenyendurót akar piacra dobni a KTM, mely ugyanazokból a drága, jó minőségű alkatrészekből épül fel, mint a belsőégésű motorral ellátott társai. Nem akarnak horror pénzeket leakasztani a vásárlókról csak azért, mert elektromos motort árulnak: ha az előzetes kalkulációknak hinni lehet, a Freeride nem lesz drágább, mint a gyár négyütemű modellpalettájának nagyköbcentis tagjai. Az elektromos hajtásról nem tudtunk meg sokkal többet: egy permanens mágnest alkalmazó szinkron elektromotort alkalmaz a gyár. Ez 6 000 / perc fordulatszám mellett harminc lóerős csúcsteljesítményre képes. A végsebesség 70 km/h. Akik a megjelenéskor élőben látták működni az endurót, hihetetlen indítónyomatékról, agresszívan kigyorsításról beszéltek. Azonban ilyen használat mellett az akkumulátorok néhány tíz perc után kimerültek. A mostani szériába beépülő Li-ion akksikról csak a teljesen kimerült állapotról való feltöltési időt említi a katalógus – mely kilencven percre tehető. Arról csak ködösítve beszélnek, hogy mennyi és milyen intenzív használat után van erre szükség. A bennfentesek egy óráig tartó üzemelésről számoltak be; ehhez a felhasználó csak néha gyötörhette meg a motort, jobbára nagyjából tíz lóerőnyi teljesítménnyel hajthatott.
Bár az ilyen irányú kutatások időszűke miatt nem fejeződhettek be, legalább ötszázas töltésciklust szavatol a KTM – az ehhez kapcsolódó használati órák száma szerintük nem lesz kevesebb, mint amennyit a négyütemű gépeikkel két szervizintervallum között menni lehet. A Li-ion egységeket könnyen, néhány szerszámmal és pár perc időráfordítással ki lehet szerelni a vázból, de enélkül is feltölthetőek. A nagy kérdést, hogy sikerült-e az elektromos koncepcióhoz versenyképes árat kiharcolni, döntsék el az olvasók: tízezer dollárba, azaz átszámítva közel kétmillió forintba kerül majd a KTM Freeride. Kihangsúlyozták, első körben csupán az endurót fogják gyártani – a képeken látható supermotót csak évek múlva dobják majd a közönség elé. A képeken látható motorkerékpár hosszú tesztperiódus után mehet szériaprodukcióba. Az első modellek 2011 tavaszán gördülnek le a gyárszalagról. Akik köpni tudnának az elektromos motorok hallatán, azokat is meg szeretné tartani a gyár: nem tervezik megszüntetni a belső égésű modellek gyártását.