Nem ma kezdődött a Yamaha népszerű terepmotorjának históriája, tudniillik 22 éve, 1998-ban mutatták be az első szériát, a WR400F-et. Azóta sok víz lefolyt a Szumida folyón, s tavaly ősszel már a nyolcadik nemzedékkel jelentkezett a hamamatsui vállalat.
A reklámszöveg szerint az újdonság a Yamaha valaha gyártott leggyorsabb és legmozgékonyabb, nagy teljesítményű endurója, és biztosak vagyunk benne, hogy a cég marketingesei nem nagyképűségből írták ezt, és egyébként is: a WR450F korábbi változatai is hasonló jelzők révén lettek népszerűek. Kiindulásként az YZ450F krosszmotort vették alapul, a modell a méltán kedvelt testvértől örökölte kétoldali kereszttartóval ellátott, alumínium vázát, amit csak éppen annyira alakítottak át, hogy igazodjon a némileg eltérő használathoz: