Sziasztok.ezt az elbumot azért hoztam létre,mert ehhez a motorhoz furcsán erős dolgok vonzanak.
ennek a törénetét mesélem el most pár mondatban.MZ ts 250 motorról van szó,egy KTM vázban.
a motor képen látható "hulladék ként" került hozzám,még tavaly nyáron. amikor hozták,nem lett indítva a késő esti órák miatt.
az eladó elmondása szerint indult csak akku kell bele" Na hát ennek a fele sem volt igaz. mikor próbáltam inditani,elöször csak a karbiból dölt a benzin,gondoltam nem nagy gond megjavítom. a motor indult,aztán 1 km után hrrr-hrr. megált. kiderült nem volt visszatöltése a gépnek.elképeztően örültem ennek,hogy tolhattam haza.mint kiderült utána se visszatöltés,sőt szénkefe sőt, szénkefe ház se volt benne.
MZs forumot tanácsára ekkor kezdtem el gondolkodni más gyujtáson,mivel még a szénkefe grafit is törött volt a forgórészen.
először egy stihl gyujtással probálkoztam, hetekig.. majd mire nem lehetett normálisan beálitani a gyujtását,utána jött a babettás ötlet.ezzel is heteket szórakoztam mivel ezen a motoron nincs ennek felfogatása.elöször szikra nem volt,utána gerjesztés,jeladás,és jöttek a problémák.utána vásároltam rá a F.A.GY gyujtás rendszert javaslatra.ezzel hála istennek indult a motor,már rugásra még most se akar.
miután járt a motor,elkezdtem összerakni.festeni meg minden mást javitani.mondanom se kell,szinte egész motort szigetelő szallag tartotta össze.a blokkot meg szilóplaszt nyakig.
miután szinte már kész volt a motor,szép lassan jöttek elő a nem szervizelt gondok.szétugrott a berugókar szerkezete,szimeringes lett,állandóan defekt,kilazúlt a karbi,falsot szívott, és még sorolhatnám a bovdenszakadástól a végéig.
miután kész lettem majdnem a géppel,bele szakítottam a menetet a hengerfejbe,a gyertya menetét.bonthattam szét,újraperselyezés meg minden egyéb,így most 4 pólusú berú gyertya gyujt benne,kicsi kihegyezések következtek,309 cc fúrva,15ös lánckerék,160as fuvóka,meg miegyéb "tuning" került rá egy gilera rezó,RM végdob.a motor jelenleg is üzemel,jön megy megáll.nagyon megbízható társ,és szedi is a lábát ahogy kell.ajánlani tudom mindenkinek aki hasonló motorban gondolkodik.a motor nekem jelenleg 100 ezer körül van,de nem bántam meg ennek vásárlását és felújitását,bár rengeteg időt elvett és sokszor többet toltam mint mentem vele.nézzétek szeretettel a képeimet.