Hyosung GA 125 Cruise ll (Classic)
A történet a következő:
Egy ismerősömtől örököltem a vasat, aki annó megvette, belehajtott kemény 1000 km-t, és úgy döntött hogy a motorozás mégsem neki való, így a kicsike az udvaron porosodott egy ideig. Egy idő után már persze leülepedett a porlasztójában a benya, szétrohadt benne a gyorsító membrán, meg gondolom az akksi is lemerült, úgyhogy dokihoz került.
A szerelő nem talált bele membránt, mert hogy egy ideje nem gyártanak hozzá alkatrészt, úgyhogy úgy döntött "megy az nélküle is" és a membrán helyét eltömítette szilikonnal, ami egyértelműen a karbi járataiban kötött ki. Itt megállt a tudomány. A mesterúr szerint menthetetlen a kínai szar, hát ott állt a fészerben cirka 6 évig.
Így került hozzám a kicsike. Röviden: gyártottam bele membránt, lecseréltem a szétrohadt tankot, új akksi, villaszár szimeringek, gumik, és már muzsikált is.
Miután belemotoroztam a második ezret, beadta a kulcsot. Hangsúlyozom az én hanyagságom miatt, eltört a csapszeget biztosító széger, és végigkarcolta a hengert. Igen, hülye voltam...... 6 év rozsdásodás után illet volna belekukkantanom a hengerbe, de lusta voltam hozzá. Mentségemre szóljon hogy pillanatnyilag nem volt sem időm, sem műhelyem, (a lakóépület udvarán barkácsoltam), és már nagyon motoroztam volna. Ez megint egy másik nagyon hosszú történet, de tény ami tény a henger be volt rozsdásodva, ahogy a csapszeggbiztosítékok is, és még sok minden más is, úgyhogy nem csoda ami történt.... Hosszadalmas kutakodás után megállapítottam hogy a Daelim egy típusának a dugattyúja azonos (lenne) a Cruiseremével, (ha nem lenne 1mm-el kisebb, (átmérőben is meg a magassága is.))
Jobbat nem találtam, hát legyen egy olyan.... Megrendeltem, Táborék gyártottak hozzá egy perselyt, hát megint szól a kis cirkáló! Persze, sokat kellet szerkeztgetni, hangolgatni a napokban, kicsit festegettem is, gondoltam helyrerázom egy kicsit.
Mivel dolgozom egy EXC 380-as projekten is, (amit szintén szeretnék a közeljövőben, veletek megosztani), túl sokat nem akarok foglalkozni a Yosival. Kell egy működőképes vas is, amíg a KTM nincs kész, ezért nem akarom túlságosan beleásni magam.
A galéria lényege: :D Most van 300 km az új hengerben. Szerelek, motorozok, szerelek, motorozok.... Egyszer nem indul gombra. Gondoltam lemerítettem az akkut, a sok próbálgatással, kompresszióméréssel. Egy kis mérés után rájöttem hogy a gond nem az áramforrással lesz............... Írtam eleget, most beszéljenek magukért a képek. :D
Amúgy van valakinek tapasztalata a típussal, vagy legalább a márkával? Ahhoz képest, hogy egy koreai gyártmányról beszélünk, eddig csak jókat olvastam róla, de nekem valahogy eddig nem sok szerencsém volt vele. Attól még nagyon szerethető kis gép. Nagyon jókat lehet vele kanyargatni, itt az Osztrák szerpentinekben. Persze nem egy sárga K5-ös, de kezes kisgép.