A rajzokon ne nevessetek, mert csak vázlatok és rövid idő alatt dobtam össze.
Kimaradt alkatrészeimből állt össze a gondolat. MZ TS vázban Trophy első futómű, nagy 18 coll-os kerekek, Jawa Mustang szerszámos dobozból alakított légszűrő és gyújtás doboz, Riga ülés, előre valami könnyű műanyag lámpa test és egyéb apró könnyítések és módosítások.
A TS vázat azért választanám, mert rendkívül erős, és a nagy kerekek jól bírják a terepet.
Viszont a motort egy Simson S 51-es blokkra cserélném, 60 ccm de akkor is talán nehéz lenne a váz.
Úgy számoltam első gondolatban, hogy a TS blokk és kipu helyett beépített Simson blokk és kipu egyből kb. 10 kg-al könnyebb lenne. A TS oldaldobozok, akksi, vezetéköteg, indexek és egyéb kütyük hiánya és helyettesítése újabb kb. 10 kg könnyítás. Ülés, lámpafej és egyebek cseréje talán újabb 10 kg-ot jelentene.
Kb. 30 kg-al lenne könynebb, mint az eredeti 115 kg-os száraz súly.
Van ötletetek, hogy mivel lehetne még könnyíteni? Mopedrally-sok és gyakorlott terepezők véleménye is érdekelne, feltéve, hogy értelmes javaslat.