A keresztségben a FireBlade (Tűzpenge) nevet kapta a CBR 900RR, melyet 1992-ben, mint világszenzációt mutatott be a Honda.
Egy évtizeddel ezelőtt ez a motor korszakváltást indított el a sportgépek piacán. Addig a gyártók csak a minél nagyobb lóerőre törekedtek. A gépek súlya nem volt annyira fontos szempont számukra, így egy idő után a sportmotorok jócskán meghíztak. Főleg a 60-as évek könnyű sportgépeihez viszonyítva. Csakhogy a vásárlók nem mindegyike született 2 méteres 120 kilós polgárnak, és bár az 1000 köbcenti körüli lökettérfogatból nem csekély lóerőt voltak képesek előállítani a gyárak, az akkori motorok nem éppenséggel a könnyed kezelhetőségükről voltak híresek. Emellett futóművük sem állt a helyzet magaslatán.
Ekkor érkezett a FireBlade, amely egy csapásra megváltoztatta a gyártók, és a vásárlók gondolkodását. A kezdetben 892 köbcentis, 124 lóerős motorral, jó fékekkel és futóművel szerelt, teletankoltan mindössze 206 kg súlyú motor kompakt méretével kimagaslott az akkori mezőnyből. A 2 évenkénti modellfrissítésnek köszönhetően 8 évig jól szerepelt a 900RR, és örökzöldé vált mindenhol a világon, így nálunk is.