Suzuki TL1000S 8 / 10
Suzuki /
Suzuki TL1000S
gyártási év: 2001
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 31000
vezetett km: 14000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen
2005-ben vettem a motort, elődje egy CBR1000F volt. Eredetileg XX-et akartam. A TL áráért XX-ből "98 körüli évjáratot kaphattam volna. Igazából akkor tetszett meg, mikor a hangját is meghallottam.
Az S típus az R szelídebb változata, más áttételezéssel, más befecskendező rendszerrel, dugattyúkkal, 10 lóerővel gyengébben. A gép nagyon jól motorozható, bár kanyarokban jobban kell bírkózni vele, mint egy GSXR-el. A nyomaték-V2-es erőforrása lévén-alacsony fordulaton is rendelkezésre áll, tempósabb haladásnál 7-8 ezer fordulatnál feljebb nem igazán kell forgatni, bár 10500-ig engedi magát. 220 km/h felett nem olyan fürge mint sor4 társai. A V2 nehezebb kezelhetősége csak városi legenda, nagyobb a motorfék de egy idő után megszokva könnyen kezelhető.
A csillapítása elég tág határok között állítható, nagy pályázók panaszkodnak a hátsó csillapítóra, amiben a nagyobb terheléskor fellépő hőtől felhígul az olaj. Jó ötlet, rosszul kivitelezve. Az első típusokon elég csapkodós volt a kormányzás, ezen a gyár kormánylengéscsillapítók felszerelésével javított.
Nem egy vérbeli pályamotor, inkább egy mókázásra is kapható sportos jellegű gép. Szélvédelme hasonlatos a többi hasonló kategóriájú motoréhoz. 200-ig nem kell elbújni, felette viszont a tankra kell hasalni. Racing plexivel javítható.
Első fék lehetne erősebb is, 4 dugattyúsak, TL-R fékei felszerelhetőek rá, azok 6 dugattyúval préselnek.
Üléspozíciója számomra megfelelő, közel 1,90 magas vagyok, 200-250 kilométerenként azért jólesik megállni nyújtózni. Már csak azért is, mert ennyi a tankkapacitásból adódó hatótáv. Az utas szempontjából is hasonló a helyzet.
Pár adat hátha érdekel valakit: 125 LE/8500 rpm,107 Nm/7100 rpm,187 kg szárazsúly.
Fogyasztása használat módjától erősen függő:5,5-8.5 literig.
Jellemző hibái: hátsó csillapító felfogatásánál váz repedés-hegeszthető.
Gyengén karbantartott, erősen használt egyedeknél lapkatartó csésze törés-sok pénzért javítható
Hidegen nehéz indíthatóság, egyhengerezés-szoftverhiba, 98-tól nincs, előttieken programozható.
Tank hegesztési hiba, üza.szivárgás-98-tól megoldva
Összességében nagyon jó,megbízható motor, annak ajánlva aki szeret sportosan túrázgatni, néha "állatkodni", és nem sokat költeni a szervízben.
Erre használtatöbbnyire túrázás, napi használat amíg az időjárás engedi.
JavítanivalókAz enyém utolsók közül való, rendszeresen karbantartott, ezért nem sok problémám volt vele:
üzemanyagszűrő eltömődés, 6000 rpm fölé nem forgott.
fesszabályzó csatlakozó oxidáció, ventillátor hőkapcsoló érintkezési hiba
hátsó csillapító felfogató csavar törés.2-ből 1.
Itt szervizelteSuzuki Nívó J.F.F. Veszprém.
Korrekt csapat, nagyon jó szerelők. Jó árkategória, nem lehúzkodós.
Kisebb javításokat, szervízeket én magam elvégzem.
A beküldő 14 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
tarkaBeküldve: 2007. február 23.