Kawasaki ZZ-R400 8,6 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZZ-R400
gyártási év: 1993
lökettérfogat: 399 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 38500
vezetett km: 3200
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Nemrég vettem egy példányt, és amikor keresgéltem a hahu-n, alig találtam róla tesztet (leszámítva egyet itt). Eldöntöttem, hogy ha összejön egy ZZR400-as, akkor mindenképp megírom a tapasztalataimat. :)

Az előzményekről: 2010 nyarán tettem le a motoros jogsit, és egy Kawasaki ER-5-ösön tanultam, de néha a kezeim közé kaparintottam egy 400-as Zephyr-t is. Az ER-5 nagyon jó benyomást tett rám: komoly külső, klasszikus értékek, stabil, nyomatékos motor. A sor négyes Zephyr ezzel szemben kisebb termetű, fordulékonyabb, és ami a számomra legfontosabb: sor négyes, vagyis: finom járás + magas fordulatszám.

A motoros iskolában szerzett tapasztalatokkal vágtam neki a vásárlásnak, de gyakorlatilag a véletlennek köszönhetem, hogy végül egy ZZR-nél lyukadtam ki. Egyáltalán nem vonzott a típus, inkább a hirdetés, és a motor előélete volt bizalomgerjesztő. Egy találkozó és egy egészen rövid próbakör után megvettem életem első nagymotorját.

Legszembetűnőbb a motor termete: a sok közös alkatrész a nagytestvér 600-assal megteszi hatását: nem csak a megjelenése, a súlya is tekintélyes. Nálam ez pozitívumként esett latba, ugyanis én sem vagyok egy apró pók. A kora ellenére modern felszereltségű, mai is használható futóművel, modern, állítható kezelőszervekkel és egy egészen használható ülés alatti csomagtartóval rendelkezik. A korát senki nem hitte el, ebben mondjuk közrejátszhat nem csak a formaterv, de a friss fényezés is. Ez a motor mindazt képes megadni, amit egy kezdő motoros egy nagymotortól vár. A váltó tényleg hangos, de csak az 1-2 fokozat. A fék utcai használatra tökéletes, az első és a hátsó is könnyen adagolható, jó hatásfokú szerkezet. A gázt nem veszi olyan közvetlenül / hamar, ellenben nagyon finoman adagolható. A futómű tökéletes partner abban, hogy mind az 53 lóerőt letegyük az aszfaltra. A szélvédelem csalódás volt a számomra: azt gondoltam, hogy egy ennyire burkolt motor kevésbé huzatos, bár a szél nem zavar. Az tény, hogy a bogarak egy részét a plexi és a burkolat likvidálja, nem pedig a ruhám. Az ülés-lábtartó-kormány háromszög elsőre kényelmesnek tűnt, másodjára már nem. 2-3 óra motorozás után öröm leszállni a nyeregből. A nyereg eléggé lejt, ezért oda kell figyelni a helyes testtartásra, ez az utasra is vonatkozik. A motor jellegéből azt gondolná az ember, hogy többet lehet elmenni vele zsibbadás nélkül, de az tény, hogy van hely rajta fészkelődni, így a helyezkedéssel és testhelyzet változtatásával viszonylag kényelmes lehet a hosszú utazás is. A futómű rendkívül fordulékony, szépen lehet fordulni vele, nagyon kezes és könnyen irányítható. Kanyarban fékezéskor nem egyenesedik fel, finoman lehet korrigálni az íveken. Az egyenesfutása nem az igazi: egy gumicsere kicsit javított rajta, de eredendően inkább fordulékony, mint stabil egyenesfutású motorról van szó. Városi közlekedéshez ideális (leszámítva a hangosan csattogó váltót), nagyon könnyű vele érvényesülni a forgatagban. A sor négyes motor külön történet: Kawasakihoz képes nagyon szépen, egyenletesen jár, egyedül a vezérműláncnak van egy kis hangja gázelvételkor. Szépen, egyenletesen veszi a fordulatot, a piros mező 13.000-nél kezdődik. Alacsony fordulaton is kezes, de 2000-2500 alatt hajlamos csapkodni és rángatni. Soha nem értettem, miről beszélnek azok, akik vezettek már 400-as motort: 3000 és 8000 között is nagyon dinamikusan lehet vele haladni, 8000 fölött pedig 1-2-3 fokozatban szépet lép. Gyönyörű a gyári kipufogó hangja, élvezet hallgatni, amint terhelés alatt felpörög a motor. A nyomaték nem nagy, magas fordulaton tartva is könnyű kanyarogni vele, nem kell tartani a hátsó kerék blokkolásától (azért a gázfröccs visszaváltásnál – csak a hangulat kedvéért – megvan..)  Ez a Kawa tehát nem az az ordas Kawa, akinek mindenki képzeli. Egy kifinomult, könnyed és a korához képest modern motor, ami tényleg egy komoly, nagymotor. Nem csak egy lépcső a nagyok felé, úgy hiszem, könnyű lesz sokáig megtartani. 

Erre használta
országúti kirándulás, munkába járás

Javítanivalók
gumi- és olajcsere

Itt szervizelte
Kék Hold (korrekt szerviz a Szentendrei úton)

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Zézé

Beküldve: 2011. április 7.