Maga Valentino Rossi hajtott fel az EICMA színpadára a kecses és lenyűgöző superbike-kal, de előtte még felvonult a teljes, 2015-ös Yamaha paletta. A találgatások ellenére nem MT-DM vagy FJ-09 emblémát viselt a most bemutatott utazómotor, hanem a szójátéknak is beillő Tracer elnevezést olvashattuk le a mindössze 190 kilós gép idomairól.
Az MT-sorozatra épülő gép nagyobb üzemanyagtartállyal, jobb időjárás-védelemmel és számos menetbiztonsági extrával - például állítható kipörgésgátlóval - várja motorosokat.
Persze az igazán nagy durranás a régóta várt YZF-R1 volt, melyet a Doctor méltatott hosszasan, kiemelve, hogy immáron kereken 200 lóerőt tud a 998 köbcentis sornégyes, s hogy a számos új extra és a 17 literes üzemanyagtartály ellenére a motor menetkész tömegét is kétszáz kiló alatt tudták tartani. Az erősebb hajtóművet új, kompaktabb Deltabox váz fogja közre, s a súlycsökkentéshez az is hozzájárult, hogy a tank alumíniumból készült, míg a 17-es könnyűfém kerekek magnézium alapúak, amivel a gyártó elmondása szerint sokat tudtak faragni a motor tömegéből. A mai trendnek megfelelően vezetés közben egy mozdulattal állítható az R1 viselkedése, teljesítményledása, és a hagyományos műszerfalat TFT-kijelző váltotta a motoron. A japánok most leleplezett, 2015-ös modelljeit a milánói EICMA-n láthatja élőben a nagyközönség, illetve megtekinthetitek minden egyes részletét a kapcsolódó fotógalériában.