Az elmúlt év talán legfontosabb motorpiaci trendje, hogy az egyszerűen csak „Supernaked”-nek titulált kategória tagjai egyre nagyobb szeletet hasítanak az eladásokból. A Suzuki sem akart kimaradni a buliból, és bár jelenlegi modelljét, a GSR750-et éppenséggel nem lehet erőtlennek nevezni, a hengerűrtartalmat más nem helyettesítheti, így kénytelenek egy nagyobb testvért is hadrendbe állítani a GSR-szériából. Korábban is léteztek már GSR1000 modellek, ám ezek csak garázsműhelyek kisszériás gépeiként láthattak napvilágot, és soha nem jutottak el a sorozatgyártásig

suzuki-gsr-1000-pre-572
A megzabolázott GSX-R blokk bizonyára jól mutat majd a csupaszmotorban, azt azonban még nem tudjuk, hány lovas lesz az utcai használatra átfésült erőforrás

A hírek szerint ez lesz az ősszel debütáló GSR1000, melyben 999 köbcentiméteres, sornégyes blokk fog dolgozni, azt azonban nem árulták el, hogy a szelídítés után vajon hány tagú ménes fogja repíteni a csinos kék-fehér csupaszmotort.

suzuki-gsr-1000-pre-574
Hasonlít az előző képhez, a kipufogója kissé más

A GSR konkurensei igen széles skálán mozognak, mind ár, mind pedig teljesítmény tekintetében. Az érkező modellnek riválisa lesz a mindössze 3 200 000 forintba kerülő, 126 lovas Honda CB1000R, a nemrég megjelent, 142 lóerős Kawasaki Z1000, valamint a bajorok újdonsült meztelen gépe, a 160 lovas és 3 898 000 forintért hazavihető BMW S 1000 R is, hogy az egy árkategóriával feljebb pozícionált Aprilia és a Ducati erőgépeit ne is említsük.

Mindenesetre kíváncsian várjuk a további információkat az újdonságról, melyet valószínűleg 2014 őszén leplezetlenül láthat majd a nagyközönség.