KTM
Kicsit talán háttérbe szorult a 1290 Super Duke árnyékában a kezdőknek szánt RC trió, pedig igazi áttörés lehet a három sportos modell bemutatása. Az RC125, 200 és 390 a gyorsasági motorozás tiszta élményét nyújtja már az A1 és A2 jogsival rendelkezőknek is, meglovagolva a márka GP-sikereit.
A 373 köbcentis blokkból 43 lóerőt hoztak ki, ami a 147 kilós tömeget elnézve egészen dinamikus karaktert feltételez. Nem csak az RC profi felfüggesztése, de a 300-as első és a 230-as hátsó tárcsa, valamint szériában kínált ABS is az egy-két kategóriával nagyobb gépeket idézi.
Moto Guzzi
Továbbra is hosszában beépített, kilencven fokos hengerszögű, léghűtéses V2-es dolgozik a Guzziban, és kardánhajtás juttatja el a közel hatvan newtonméter forgatónyomatékot a 130-as hátsó gumira. Látványosabb változás inkább megjelenésben, stílusban tetten érhető, új színekkel, többek között keki-zöld és a retró stílust remekül hangsúlyozó fekete/narancs fényezéssel érkeznek az olaszok 2014-es modelljei.
MV Agusta
Az F3 sorhármas, nyolcszázas erőforrását kapta az MV újdonsága, a Turismo Veloce. Ugyan nyersfordításban a típusnév "gyors idegenforgalmat" jelent, de az olasz nyelvet kevésbé ismerők is sejthetik az elnevezésből, hogy a sportos kanyarvadászatot kedvelő, ám a többnapos túrákat sem megvető motorosokat vették célba a modellel. A blokk 125 lóerős teljesítménye elegendő az egy- és kétszeméllyes kirándulásokhoz, és az apró, nagyjából harmincliteresre tippelhető oldaldobozokat látva, a csomagok sem fogják túlsúlyossá tenni a taljánok fürge kétkerekűjét.
Royal Enfield
Az indiai gyártó Milánóba is elhozta a Londonban már leleplezett Cafe Racer modellt, és a penge formatervet látva könnyen megjósolható, hogy a kedvező árú tűzpiros egyhengeres vas valószínűleg komoly vetélytársa lesz majd az európai klasszikus motoroknak.
Suzuki
Visszafogott, kereken százlovas teljesítménnyel, de nyomatékos, V2-es blokkal és igencsak gazdag felszereltséggel tért vissza a túraendurók táborába a V-Strom 1000 ABS. A puszta teljesítményadatnál fontosabb, hogy az 1036 köbcentis erőforrás maximális, 103 Nm-es forgatónyomatéka már kereken négyezres (!) percenkénti főtengelyfordulatnál rendelkezésre áll, ami robbanékony karakterre utal. A városlakóknak is tartogattak csemegét a Suzukinál, hiszen a Burgman 125-ös és kétszázas változata is új köntösben jelenik meg 2014-ben.
Triumph
Az angol gyártó főleg klasszikusaival és cirkálóival szeretné lenyűgözni a motorosokat, ezért a Thunderbird és az America modellt is alaposan átfésülték, de emellett a népszerű enduró, a Tiger 800XC is felfrissült - az SE kivitel vörös vázzal és fekete fényezésével sokkal látványosabb, mint a korábbi alapmodell.
Yamaha
Valentino Rossi mutatta be a háromhengeres MT-09 Street Rally-t, a Yamaha üdvöskéjének legfrissebb változatát. A műszaki alapokhoz nem nyúltak, de vagány idomokat és kézvédőket csavaroztak a gépre, hogy a kissé szürke alapmodellből egy igazi városi betyárt faragjanak. Látványos, az egyszer biztos, ha nem küstál majd túl sokat a szerény idomzat felára, biztosan sikeres is lesz.
Még egy MT modell debütált Milánóban, mégpedig a kéthengeres MT-07. A korábban már bemutatott motor főként az ER, SVF és NC típusoknak lehet közvetlen ellenfele, pláne, ha az ára is versenyképes lesz.
Eddig hát a felsorolás, a következő hetekben pedig részletesen is bemutatjuk, melyik újdonság miért is lesz sikeres 2014 -ben - jönnek az egyes típusok alaposabb mustrái, márkák, gyártók szerint.