Minden esélye megvan az angoloknak, hogy jó évet zárjanak, hiszen a típusválasztékuk szinte száz százalékban a legfrissebb európai eladási trendekhez igazodik. Nem titok, hogy az öreg kontinensen - a robogókat leszámítva - a csupaszmotorok, valamint a többcélú, endurós külsejű masinák tarolnak, s ilyen tekintetben igazán nincs szégyellnivalója a hinckley-i mérnököknek. Pár éve a rendhagyó, háromhengeres Tiger 800 piacra dobásával lehengerelték a piacot, majd elismerést szereztek a Tigrisfamília nagyobb, Explorer névre keresztelt, 1215 köbcentis változatával, s emellett nem hagyták elsikkadni a gyárra oly` jellemző, klasszikus osztályt sem.
Tavaly sok találgatás napvilágot látott a fórumokon, hogy pontosan milyen újdonságok is érkeznek a kölni és milánói seregszemléken, s az ilyen tippeket az angolok - szándékosan - kiszivárgott kémfotói is éltették. Végül lehullt a lepel, és kiderült, hogy 2015-ben nem kevesebb, mint nyolc különböző típusból áll majd az enduró, vagy ahogy a Triumph nevezi, az Adventure kínálat. Természetesen a Tiger kereken nyolcszáz köbcentis, 95 lovas csúcsteljesítményű és 79 Nm-es forgatónyomatékú háromhengerese játssza ezúttal is a főszerepet, több különböző, egyre csábítóbb köntösben...
Világjárók hada
Ugyan nem történt gyökeres átváltozás, mégis vadonatúj modell született, pontosabban két eltérő modell, ugyanis a Triumph Tiger XCx és XRx is jelen volt a seregszemléken. Miként az a britek korábbi rövidítései alapján sejthető, a C-karakter jelöli a terepképesebb, míg az R az inkább utcai használatra kitalált verziót. Nincs ez másként a 800 XRx, valamint XCx változatával sem - előbbi öntött könnyűfém kerekekkel jelzi, hogy szilárd burkolaton a helye, míg az XCx - a nagy kategóriában szinte egyedülálló módon - 21 colos, fűzöttküllős első felnije örömteli terepezéseket sejtet.
Ma már a tisztességes felszereltség nem merül ki egy-egy látványos bukócsőben vagy ködlámpában, a vezetést segítő extrák is természetes szereplői a túraszegmensnek. Magától értetődik hát, hogy a tetszés szerint szabályozható kipörgésgátló alapáron jár a Triumph-tulajdonosoknak, valamint a terepen kikapcsolható ABS is a Tigerek szériafelszereltségének része.
Talpig feketében
Marcona cirkálókból sincs hiány a Triumph-nál, elvégre olyan ínyencségek várják a két- és háromhengeres klasszikusok rajongóit, mint a tízéves jubileumát ülő Rocket különleges, limitált változata, vagy éppen a karcsúbb, mégis igazán dögös Thunderbird Nightstorm. A hengerűrtartalmat illetően rekorder Rocket most vadabb külsővel kapható, mint valaha - selyemfényű fekete fényezés és szóló nyereg teszi igazi marconává a csupán félezer példányban gyártott különlegességet.
A valamivel visszafogottabb, ám korántsem szerény Thunderbird Nightstorm, elnevezéséből fakadóan szintén éjfekete köntöst visel, s még a hatalmas, rendszerint krómtól csillogó kipufogók sem törik meg a szín egyeduralmát, hiszen ezen a változaton a kidörrentők is feketére festettek.
Kerékpároktól a világrekordig
Kalandos, hullámvölgyekkel teli, rögös út vezetett a Triumph hajdani, drótszamarakat készítő üzemétől a kétezres évek feltámadásáig, s közben - nem mellesleg - olyan fontos mérföldkövek szegélyezték történetüket, mint a Bonneville-ben felállított világrekordok. Az angolok motorja lépte át először a rettegett 300 km/órás álomhatárt, sőt, 1966-ban Robert Leppan már 395-tel száguldott a futurisztikus, Gyronaut X1 Streamlinerrel.Akit részletesen is érdekel, miként alakult a német Siegfried Bettmann által 1887-ben bejegyzett cég története, az a márkával foglalkozó háromrészes sorozatunkban betekintést nyerhet a kulisszatitkokba.Édes meztelenkedés
A csupaszmotorok alapozták meg a Triumph valódi hírnevét, ezért nem meglepő, hogy a - klasszikus és modern - nakedek is jelentős részt kaptak a 2015-ös kínálatban. Érdekesség, hogy a motorok korelnökének is tekinthető Bonneville a megszokott kivitelek mellett idén három új változatban is elérhető. A piros-fehér fényezésű Newchurch-t Ausztria zászlaja ihlette, így tisztelegve a szomszédban rendezett Tridays motorosfesztivál előtt, a Spirit a fél évszázados gyártástörténet apropóján született, hiszen a Bonneville már 1959 óta tagja a Triumph modellpalettájának, míg a T214 Land Speed verzió a legendás sóstó medrében elért 214 mérföld/órás sebességrekordnak állít emléket.
A sportosabb változatok közül az általunk is tesztelt, Öhlins felfüggesztéssel megspékelt Speed Triple R viszi a pálmát, szorosan követi őt a nemrégiben nálunk járt Street Triple R, a régies sorkettesekért rajongó motorosok pedig - a Bonneville mellett - a vérmesebb Thruxton és Scrambler típusok között csemegézhetnek a Triumph Budapest szalonjában.