Bizony, több mint huszonöt éve már annak, hogy az első posztert kiragasztottad a szobád falára - a dupla körlámpás, kék-fehér gép akkor elérhetetlen távolinak tűnt, itthon inkább a 350-es Jawákkal, a szerencsésebbek pedig MZ-kkel és ETZ-kel rótták az utakat a háztömb körül.
Ma már szinte megmosolyogjuk az akkor hihetetlen trendinek titulált 140-es hátsó gumit, és a pillekönnyű - mindössze 186 kilós - GSX-R 750 filigrán futóműelemeit. A mai superbike-ok már vaskos, stabil felfüggesztéssel lépnek pályára, ahogy a 2012-re felfrissült GSX-R 1000 is, de a legendás motor tömegét így is sikerült minimalizálni - az "L2" kódnevű literes superbike 203 kilóval mérlegel a bevetés előtt.
A modell a nagy víz túloldalán is népszerű a versenyzők között, a 2011-es AMA Superbike Bajnokság második helyezettje, Blake Young is a Suzukira adta a voksát, amivel idén is harcba száll az AMA bajnoki címének elnyeréséért. A következő videóban az ő szezon előtti felkészüléséről láthattok egy rövid összefoglalót: