- Hogyan értékeled az elmúlt esztendőt a magyar quadsport életében?
- Az a helyzet, hogy az egyik szemem sír, a másikat meg a fal adja... A korábbi évek sikertörténete után csalódás volt, hogy az MX, vagyis krossz kategóriában mindössze egyetlen futamot tudtunk rendezni, Bugyin. Az érdeklődést - vagy annak hiányát - jól mutatja, hogy itt mindössze hét(!) versenyző állt rajthoz. A legfurcsább a dologban, hogy az érdeklődők jelentős része jelen volt a pályán, nézőként, de végül mégsem vettek részt a küzdelmekben. Ugyanakkor le a kalappal a Nagykörösi-Békéscsabai csapatok előtt, hisz' nem csak maguk, de az ifik között fiaik is népszerűsítik ezt a sportot, életben tartva ezzel az utánpótláshoz nélkülözhetetlen junior kategóriát. Megérdemlik, hogy név szerint is említsem őket: www.nkquad.hu és www.viharsarokring.hu. Köszönöm nekik, és a jelenlegi rendszer fenntartójának, Karai Jocinak is a kitartást és a részvételt. Idén - a tavalyi érdektlenség okán - OB-t nem tervezünk, de komolyan előkészített edzőnapokat mindenképpen. Erről, mint minden quadsporttal kapcsolatos infóról az mqse.hu oldalon adunk tájékoztatást.
A Superquad szakág éppen fordított pályát járt be, mivel az elmúlt évek mélypontja után idén végre a supermotósokkal összefogva ismét volt supermoto-superquad bajnokság, összesen három fordulóval. A két- és négykerekűek remekül egymásra találtak, nagyon jó kapcsolatok alakultak ki, melyeknek köszönhetően létrejött a SUMO csoport, mely mára közel kétszáz tagot számlál a Facebookon. Idén újra közös OB-t tervezünk, de ezt már a MAMS támogatása mellett, melyhez reméljük, hogy az új vezetés minden segítséget meg fog adni. Meg kell említenem Gomba Dani nevét, akinek az idei évben sokat köszönhetnek a supermotós versenyzők - lelkes, fáradhatatlan szervezőként segítette a lebonyolítást.
És végül a legnépszerűbb Short Track kategória. A 2012-es szezonban a Maxximmun Racing Team-nek köszönhetően a kiírt öt futamból négyet az autocross-rallycross szakágakkal közösen tarthattunk meg, mely három éve nagyon jól bevált kapcsolat. Rendkívül izgalmas futamokat láthatott a közönség ezeken, és itt a média jelenléte is hangsúlyosabb, mint egy átlagos futamon.
Aki nem ismerné ezt a versenyzési formát: a versenyek nem kemény földes pályán zajlanak(vagyis csak részben), hiszen 70% aszfalt és 30% földes talaj a pálya, ezért supermoto gumikkal lépnek pályára a srácok. Tizenöt versenyzőnk van, akik terveink szerint ebben az évben is öt futamot teljesítenek.
- Ejtsünk pár szót a legjobbakról, kik voltak a sportág bajnokai 2012-ben?
A short-track bajnokság Prestige kategóriájában kiélezett küzdelem folyt, az év végi hajrában végül mindössze három pont döntött a bajnoki címről! Kazár Miklós (KTM) 280, míg a második helyezett Jarjabka József (Suzuki) 277 pontot szerzett, a harmadik Régi István (Suzuki) lett - jómagam negyedikként zártam az elmúlt szezont. Open-ben Porkoláb Gergő (Suzuki) volt a legeredményesebb, Kunkli Tivadar (Suzuki) és Popik János (Honda) előtt.
- Milyen tervekkel vágtok neki a 2013-as idénynek?
MXQ-ban a már említett edzőnapok fogják a quadcross hírnevét öregbíteni, melyek igaz nem OB futamok, de ettől eltekintve ugyanazon a színvonalon fognak lebonyolódni, és az előrejelzések szerint az eddig távol maradt versenyzők is részt vesznek a tét nélküli hétvégéken. A supermoto-superquad OB-n újdonság lesz a lebonyolítási szisztéma, mely szerint nem két hosszabb, hanem három rövidebb, ún. sprint-futam lesz.
- Milyen kapcsolatban álltok a szövetséggel, miben segítették a munkátokat?
A MAMS 2012-ben komoly átalakuláson ment keresztül, és remélhetőleg idén már tényleg tudnak segíteni a sport támogatásában, népszerűsítésében. Itt természetesen nem anyagi támogatásra gondolok, hanem megbízható, folytonos segítségről, hogy ne gördüljenek újabb akadályok az egyébként sem túl erős bajnokság útjába. Jó hír, hogy az új szakágvezető, Ónodi Tomi és Hermann Henrik MAMS elnök is arról biztosított, hogy 2013-ban komoly támogatást kap a hazai quadsport a szövetség részéről.
Aligha kell ennél jobb végszó, hiszen mi is csak remélni tudjuk, hogy 2013-ban újra a négykerekűektől lesznek hangosak a krossz- és supermoto pályák!