Bár a gazdasági válság talán a legnagyobb pofont a motoros szakmára mérte, a 2008-as megtorpanás ellenére a rendszámos kétkerekűek száma egyre csak nő, jelenleg több mint 153 000 nagymotor rója hazánk útjait. Ugyan az új modellek eladásait folyamatos csökkenés jellemezte az irreálisan magas 2004-es csúcs óta, tavaly megfordult a tendencia, és nagyjából öt százalékos bővülést könyvelhettek el a kereskedések.
Erős volt a használt import is, a 2010-ben regisztrált több mint háromezer darabos mennyiség immáron csaknem kétszeresére, 5400 darabra hízott, így az elmúlt szezonban összesen több mint hétezer darab kétkerekűvel lett gazdagabb a hazai járműpark, és ez az gépek jellemző életkorán is meglátszik. A magyar motorok közel 17 éves átlagát sikerült 14 évre letornászni, annak ellenére, hogy a számítást még jócskán befolyásolja az óvott, ápolt keleti gépek tömege, melyek jellemzően már a veteránkort tapossák, de még jó egészségnek, s így érvényes műszaki vizsgának örvendhetnek.
Az előrejelzések azt mutatják, hogy ez a lendület idén sem törik meg, és a folyamatot látva nem kizárt, hogy 2014-ben akár 8-9000 motor is forgalomba állhat itthon, egyre nagyobb szeletet alkotva a közlekedők nagyjából hárommilliós táborában.