A kontinens tagállamaiban egységesen, január közepén változnak a motoros jogosítványszerzés feltételei. A legfontosabb különbség, hogy az életkor határok felfelé tolódnak. A döntéshozók azt várják az intézkedéstől, hogy az érettebb sofőrök megfontoltabban, kevesebb baleseti szituációt okozva fognak majd közlekedni.
Talán nem mindenki előtt ismert, hogy egy évvel ezelőtt már volt egy kisebb reform ebben a témakörben, akkor a védőfelszerelések körét bővítették ki a következők szerint:
A 24/2005 GKM rendelet szerint:
„3.5.2.7 A kétkerekű járművek vezetőinek oktatása során a tanuló felszerelése:
a) bukósisak,
b) szemüveg (a bukósisak kialakításától függően),
c) protektoros hosszúnadrág és protektoros dzseki,
d) protektoros kesztyű
e) magas szárú, zárt cipő vagy csizma”
Vagyis nem elég a korábban meghatározott zárt ruházat, hanem protektorokat is magában foglaló motoros öltözéket kell ölteni a nebulóknak. Üdvözlendő a változás, hiszen így már a tanulás időszakában hozzászoknak, hogy csak beöltözve, megfelelő biztonsági kiegészítőkkel üljenek motorra.
A jövő héten életbe lépő változások szinte minden egyes képzési csoportot érintenek, így a korlátlan jogsi megszerzéséhez már nem elég, ha valaki ügyesen elterelget egy GS500-at vagy egy négyszázas, sornégyes csupaszmotort a városban. A rendelet módosítását követően csak legalább 600 köbcentiméter hengerűrtartalmú és minimum 55 lóerő teljesítményű gépekkel lehet majd sikeres vizsgát tenni. Az átlag "hatszázasok" alkalmatlanok a feladatra - mivel jellemzően 595-599 köbcentisek -, így a változás komoly terhet ró az iskolákra. Az oktatási centrumokban aligha parkolnak 750-es superbike-ok, melyek teljesítik a fenti feltételeket, ezért a suliknak költséges beruházásba kell fogniuk, vagy arra ösztönözni a jelentkezőket, hogy a saját, előre megvásárolt gépeikkel vegyenek részt a tanfolyamon. A műszaki limit meghatározásával olyan népszerű gépek esnek ki a lehetséges oktatómotorok köréből, mint a 600-as Hornet vagy az NC700 sorozat - előbbi a lökettérfogat, míg utóbbi a szerény csúcsteljesítmény miatt hullott ki a rostán. A törekvés dicséretes, hogy a Hayabusára pattanó fiatalok ne egy apró négyszázas géppel szerezzék meg a jogsit, ugyanakkor a valódi célját - ebben a formában - aligha éri el, hiszen a 120 lóerős hatkilósok nem számítanak nagymotornak a szabályzás szerint, míg a szerényebb csúcsteljesítményű SV-k és Versys-ek igen. Az A kategóriás képzés életkori korlátozását 24 évben állapították meg, szemben a korábbi 21 évvel.
Új jogsi kategória a szintén 19-én induló "A2", mely teljesítéséhez minimum 400 cm3-es, legalább 34 lóerő teljesítményű motorral kell sikeres vizsgát tenni. A papír megszerzésével bármilyen motorkerékpár vezethető, melynek maximális teljesítménye legfeljebb 35 KW (47.6 LE), amennyiben teljesítmény/tömeg aránya sem haladja meg a 0,2-es értéket. Az A2-es vezetői engedély 18 éves kortól megszerezhető, és további lényeges érv mellette, hogy kétéves "A2" rutin birtokában - a 24 éves korlátozást felülírva - már húszévesen korlátlan nagymotor jogsit kaphatunk.
Az A1 kategória képzésére 16 éves életkortól jelentkezhetünk, a 11 KW maximális teljesítményű és legfeljebb 125 köbcentiméter hengerűrtartalmú motorokra lesz érvényes az így megszerzett papír.
Lényeges változás, hogy a két- három- és négykerekű könnyű motorkerékpárok, 50 cm3 alatt - amennyiben a nemzetközi, "AM" jelzésű kategóriára vizsgázik valaki - már nem 14, hanem 16 éves kortól vezethetők. A korábbi "M", azaz Moped kategória szintén érvényben marad, azonban ez kizárólag segédmotoros kerékpárok és állati erővel hajtott közlekedési eszközök használatára jogosít fel, az L2e, L6e (pl. négykerekű smkp, mopedautó) kategóriájú járművek csak "AM" birtokában vezethetők.