- Mutass nekem egy csúnya vagy éppen oda nem illő részletet! - szegezte nekem a kérést a Honda formatervezője a cartegnai versenypálya boxában az előző generációs CB500F bemutatóján.
- Aligha van ilyen, hiszen a motor részleteiben és összességében is harmonikus megjelenésű. Esetleg a fej- és a faridom lehetne markánsabb, hogy jobban illeszkedjen a CBR famíliába, illetve az irányjelzők is közelebb kerülhetnének a lámpatesthez - feleltem, mindvégig azt fürkészve, vajon megbántom-e a tervezőzsenit a kibicként odavetett ötletekkel.
Ennek már lassan három éve, és valószínűleg nem egyedüliként hoztam szóba a markánsabb megjelenést, elvégre a Honda mérnökei idén ősszel egy hasonló műszaki alapokra épülő, de agresszívebb, modernebb megjelenésű CB500F-fel rukkoltak elő. Hat különleges színárnyalat teszi még vonzóbbá a motort, mely immáron LED-es első és hátsó lámpákkal büszkélkedhet, illetve a modellfrissítés során a formás tank űrtartalma is nőtt - kereken egy literrel több benzin fér el benne.
Ezen felül állítható fékkar, szabályozható előfeszítésű első teleszkóp és egy új, könnyebb, karcsúbb kipufogódob teszi még vonzóbbá a japánok A2-es jogosítvánnyal is vezethető félliteres modelljét.