A DCT (Dual Clutch Transmission), vagyis a duplakuplungos váltó nem ismeretlen a márka rajongói előtt, hiszen a VFR1200 típusnak is létezik váltó- és kuplungkar nélküli változata, amit egyébként be is mutattunk már nektek itt a Sportmotoron. Most egy sorkettes építésű, közel hétszáz köbcentis hajtóművel párosították a manuális sebességváltást feleslegessé tevő megoldást, hogy egy univerzális és takarékos blokkot kapjanak, mely szinte minden műfajban megállja a helyét, legyen szó nagyrobogóról, egyszerű mindenesről, vagy épp kényelmes túraenduróról.
A 270 fokos főtengely ékelésű erőforrás hengerei 62 fokos szögben előre döntöttek, így a lehető legalacsonyabb súlypontot biztosítják a motornak. Az "okos-váltó" és a modern, kéthengeres blokk egyik legfőbb erénye, hogy a gyár ígérete szerint vegyes használatban is négy liter alatti fogyasztást fog produkálni - a mérések szerint 3,7 literes átlaggal lehet majd használni az ilyen erőforrással szerelt Hondákat.
Az első modell, melyben bemutatkozik a japánok újdonsága, az Integra névre hallgató típus lesz. Az Integra pontos kategóriáját nehéz lenne meghatározni, hiszen robogós külleme a motorokról ismert technikát rejt, hiszen a 17 coll átmérőjű hátsó kereket hagyományos lengővilla fogja közre, és a felnin lánckereket találunk, vagyis a motor meghajtásáról egyszerű lánchajtás fog gondoskodni. A hírek szerint az új blokk bevezetése után is mellett kitart a gyár a legendás, 700-as V2-es erőforrás mellett, vagyis a legendás Transalpot és a népszerű Deauville-t továbbra is a megszokott erőforrással kínálják majd a Honda kereskedések.