A H-Moto Team csillaga ötödik éve ékesíti nem csak a magyar, hanem a nemzetközi motorsport egét is. Már a kezdetektől fogva komoly célokat tűztek ki maguk elé. Amellett, hogy fiatal hazai tehetségeknek kezdtek el lehetőséget nyújtani a versenyzéshez, külföldi pilótáknak is szerették volna megmutatni, hogy egy magyar csapat is biztosíthat magas színvonalú, stabil hátteret a világszínvonalú szerepléshez. Kijelenthetjük tehát, hogy nem kispályás a társaság, de lássuk, kik is ők, és mégis mi a sikerük receptje!
Miből lesz a cserebogár?
Mielőtt rátérnénk a versenyzők felsorolására, nézzük meg, hogyan is alakult az egyesület! Adott volt egy fiatal, ambiciózus, kiskunhalasi vállalkozó, név szerint Kelemen Krisztián, akit a kétkerekűek világa előtt a rali szakágban találhattunk meg másodpilótaként és támogatóként. Sok év navigálás után a gyorsasági motorsport felé kormányozta életét, ugyanis 2010-ben Győrfi Alen - akit napjainkig Magyarország egyedüli Európa-bajnokaként tarthatunk számon -, és édesapja megkeresték őt annak reményében, hogy segítségével további sikereket érjenek el nemzetközi porondon. Az együttműködés már az első évben eredményesnek bizonyult, ezt mutatja, hogy a versenyző neve az Alpok Adria Superstock 600 sorozat év végi összesítésében másodikként szerepelt.
A sikereken felbuzdulva döntöttek úgy a srácok 2011-ben, hogy megalakítják a H-Moto Teamet, és ebben az évben fejest is ugrottak Alennal a Superbike-világbajnokság Superstock 1000 kategóriájába, a csapat által felkészített motorral, magyar szakembergárdával. A következő esztendőben Nagy Győzővel és Kis Viktóriával bővült az egyesület, akik a magyar bajnokságban és az Alpok Adria gyorsaságimotoros-bajnokságban erősítették a mezőnyt, miközben Győrfi továbbfolytatta a pontvadászatot a világkupán. Ideiglenesen a társaság hat főre bővült, ám a fordulópont 2014-ben volt, mikor az egyesület leigazolta a román Muresan Robertet. A sok kitartó munka és befektetett energia meghozta gyümölcsét, és immáron bizton állíthatják, nem csak versenyeik, hanem versenyzőik tekintetében is nemzetközi csapattá váltak. A fennállásuk ötödik évét ünneplik 2015-ben, és az idei szezonra pilóta és kategória tekintetében egyaránt bővültek, méghozzá a katalán Aleix Aulestia személyében. A spanyol motoros szintén a World Superbike keretein belül rendezett Superstock 600 mezőnyében igyekszik minél jobban helyt állni az európai pályákon, ugyancsak saját felkészítésű technikával. Rajta kívül a Csányi Gergő, Győrfi Alen, Kis Viktória és Kovács Bálint alkotta kvartettel szállnak harcba az érmekért.
Lássuk a hazai versenyzőiket, akikre méltán lehetünk büszkék!
Győrfi Alen (született: 1989. november 6.) nyolc évesen kezdte pályafutását, és első versenyén, egy országos amatőr bajnokságon 50 köbcentis kismotorral azonnal megszerezte az első helyet. Némi kihagyást követően, tizennégy évesen már az Alpok Adria sorozat 125 GP kategóriájában állt rajthoz, ahol ezután évekig versenyzett. A következő szezonban három Európa-bajnoki futamon is elindult, ahol sikeresen szerepelt. 2006-ban megnyerte az Alpok Adria 125 GP osztályát, sőt az EB valamennyi fordulóján is megtalálhattuk a rajtrácson. Tizennyolc évesen két világbajnoki futamon is lehetőséget kapott szerepelni: Törökországban és Valenciában. Alen a 2007-es év végére Magyarország első gyorsasági motoros Európa-bajnoki címét szerezte meg, ezzel sporttörténelmet írva. Egy évvel később feljebb lépett a 250 köbcentis motorok számára kiírt géposztályba, és az Európa-bajnokság mellett világbajnokság isztambuli és valenciai futamán is részt vehetett.
Nem csak csapatot váltott, hanem negyedliteresről nagymotorra szállt át 2010-ben. Az Alpok Adria Bajnokság Superstock 600 szériájában állt rajthoz, és az összesítésben a második helyet szerezte meg. A következő évben - szintet lépve és ismét kategóriát váltva - a H-Moto Team színeiben a World Superbike Superstock 1000 sorozatában indult, ahol a 2012-es szezonban a világranglista 16. helyén végzett. Sajnos 2013 nem volt szerencsés esztendő, tudniillik, egy Imolában szerzett sérülést követően már nem tudott a világkupa utolsó fordulóin részt venni. Tavaly visszatért a 600 köbcentis motorok géposztályába, és a hazai, valamint az Alpok Adria bajnokság Superstock 600 rajtrácsán is ott állt. Előbbit az év végi összesítésben a második helyen zárta, míg utóbbiban a hatodik helyen végzett. Idén - újult erővel - ismét a nyílt Magyar Bajnokság (IMRC) és az Alpok Adria Stock600 versenyein találkozhatunk Alennel, aki a hajrában az összesített eredményeket tekintve az OB-n jelenleg a második helyen áll, a közép-kelet európai bajnokságban pedig egy pont választja el az első helyen álló Juhász Dávidtól.
Kovács Bálint (született: 2001. augusztus 27.) már öt évesen licences versenyző volt, kilenc esztendős koráig pedig több kategóriában is dobogós lett 50 köbcentis gépével. A Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakiskola (MAMI) által szervezett kupasorozatban indult 2010-ben váltós, 50 cm3-es speciálmotorral, majd a következő évben a MAMI kupa fordulóin küzdött egy NSR 50-nel, mi több, az éves összesítést meg is nyerte a fiatal motoros. Ráadásként 2012-ben kétszeres kupagyőztesként mondott búcsút az ötvenes géposztálynak, 2013-ban pedig a 125 SP sorozatban mérettette meg magát az utánpótlással és a felnőtt korú pilótákkal, melynek eredménye az év eleji terveket is felülmúlta: összetettben harmadszor is megszerezte az első helyért járó kupát, újoncként.
Ugyanebben az évben debütált nagypályán és nemzetközi mezőnyben is az Alpok Adria Bajnokság Slovakia Ringen megrendezett futamán, melyen harmadik helyen ért célba. Tavaly a H-Moto Team tagjaként az Alpok Adria Bajnokság, valamint a nyílt magyar bajnokság 125 SP csatáiban láthattuk. Előbbiben az előkelő második, utóbbiban a harmadik helyet sikerült megszereznie az év végi összesítésben. Az ifjú tehetség számára 2015 jelenti a nagy változást, hiszen fiatal kora ellenére idén az IMRC CUP Stock600 géposztályában terelgeti a ménest, ahol jelenleg az összetett pontállás szerint a harmadik helyen áll.
Csányi Gergő (született: 1995. május 15.) kilenc évesen kezdte a versenyzést 50-80 köbcentiméteres kategóriában. Tizenkét évesen már egy NSR50R nyergében rótta a köröket a pályán. Az évek teltével, ahogy gyűjtötte a tapasztalatokat, megérett a váltásra, és egy 125 köbcentis géppel kezdett el részt venni a hazai Alpok Adria futamokon. Öt dobogós helyezéssel 2012-ben harmadikként végzett az Alpok Adria Bajnokság 125 SP év végi összesítésében. Ezeknek az eredményeknek köszönhetően meghívást kapott a Spanyolországban megrendezett Európa-bajnokságra is, a részvétel azonban a nagy távolság és a komoly költségek miatt sajnos nem valósulhatott meg.
A 2013-as sorozat hét fordulójából öt alkalommal lett dobogós, és a szezon végén nem sokkal gyűjtött kevesebb pontot, mint a versenysorozat első helyezettje. Tavaly a H-Moto színeiben, Triumph 675-tel már a Stock600 osztályban indult az Alpok Adria és az OB versenyein is. A hazai bajnokságban az összesített hatodik helyet sikerült elérnie. Gergőt az idei esztendőben ugyancsak ezekben a sorozatokban láthatjuk versenyezni. Az év vége felé közeledve vezető helyen áll az IMRC Cup STK600 tabelláján.
Kis Viktória (született: 1992. február 26.) az átlaggal ellentétben egészen későn, 18 évesen csöppent a motorversenyzés világába, de azt kapásból egy literes géppel tette. A Dunlop Torphy for Ladies névre keresztelt versenysorozatban állt először rajthoz 2010-ben, valamint a Kawasaki márkakupán indult egy szem hölgyként a mezőnyben. Bemutatkozó éve a női versenyzők között második és a férfi mezőnyben elért összetett harmadik helyezésével kifejezetten sikeresnek mondható. A Magyar Női Bajnokság 600+ szériáját maximális pontszámmal nyerte meg 2011-ben, valamint élete első nemzetközi versenyén is pontszerző helyen ért célba. A következő évben már a H-Moto Team égisze alatt az Alpok Adria Superstock 1000 osztályában indult. Hazánkban első női pontszerzőként tarthatjuk őt számon nemzetközi Superbike kategóriában.
A Magyar Motorsport Szövetség 2012-ben elért sikerei okán őt választotta az év legeredményesebb magyar női gyorsasági motorversenyzőjének. Ennek ellenére a folytatásra 2014-ig várni kellett, mikor is a MAMS-nak és a QMMF-nek (katari szövetség) köszönhetően részt vehetett a katari 600 köbcentis bajnokság (LARRS) utolsó három fordulóján, ezzel megszerezve az összetett második helyet. Hazánkban az IMRC-ben szurkolhattunk neki, ahol év végén a nyílt Magyar Bajnokságban az ötödik helyre lehetett büszke. Meghívást kapott a 2014/15-ös katari bajnokságra is, ahol heroikus versenyzéssel a szezon végi összesített eredményhirdetésen a magyar himnusz szólhatott, 210 ponttal megszerezve az első helyet. Idén a H-Moto Teamnek köszönhetően a - WSBK betétfutamaként induló - European Junior Cupon vesz részt, aminek keretein belül külön (is) értékelik a női versenyzőket. A hajrában, két fordulóval a vége előtt a második helyen áll a női bajnokságban.
Brancs a háttérben
Egy csapat versenyzői mögött minden esetben ott áll egy láthatatlan, de annál lelkesebb csoport, akik azon dolgoznak, hogy a versenyek gördülékenyen, zökkenőmentesen teljenek, és a pilótáknak csak a motorozással, illetve a szerepléssel kelljen foglalkoznia. Kelemen Krisztián legnagyobb segítsége felesége, Noémi. Szakmai és kommunikációs téren egyaránt segíti a munkáját, valamint 2014-től Viki pályafutásának egyengetése is rá hárul. Nagy Győző és Gaylhoffer Gábor nem csak szerel, hanem az ő hatáskörük alá tartozik minden technikai jellegű tényező irányítása is. Egy kétszeres N3-as magyar rali bajnok, Rimár Tamás is bővíti a brigádot, aki a motor és egyéb felszerelések mozgatásában vállal szerepet. A műszaki szakemberek gárdájának bővítése is folyamatosan zajlik, 2014-ben újabb tehetséges szakikkal gazdagodott a galeri. A Budapesti Műszaki Egyetem mérnökhallgatói alkotta MotoStudent csapattal kötöttek megállapodást, így lehetőséget nyújtva a fiatal, tehetséges mérnököknek, hogy a gyakorlatban - mondhatni élesben - is tudjanak foglalkozni a telemetriai adatok kinyerésével és ellenőrzésével. Az általuk szállított információk a szerelőcsapat munkáját erősítik.
Visszatekintve az elmúlt évekre, láthatjuk, hogy ez egy igazán eltökélt csapat, mely lépésről-lépésre halad a kitűzött céljai felé, és bizony sorra szállítják az érmeket. Reméljük még sok hasonlóan szép eredménnyel szolgálhatnak hazánknak, további sok sikert kívánunk számukra.