2009. december 21.

Magyar Autóklub az új KRESZ ellen

Meglepő bejelentést tett közzé honlapján a Magyar Autóklub. A szervezet, a január elsejétől érvényes új közlekedési szabályok elhalasztását kéri a miniszterelnöktől, mert véleményük szerint az emberek képtelenek megismerni a közel hatvan módosítást, egyetlen hónap alatt.
A november végén elfogadott és közzétett rendelet csomagot bárki elérhette az interneten, és a szaklapok is rendre kielemezték a változásokat. Mégis, szerintük a kerékpáros és motoros közlekedés új rendelkezései szükségessé teszik, hogy a bevezetést későbbi időpontra halasszák.
A kérésük kissé megkésett, ugyanis a paragrafusok online közzététele a minap megtörtént, és az ünnepekre a Magyar Közlöny nyomtatott változatában is megjelenik.
Indoklásukban megemlítik, hogy nem szolgálja a közlekedés biztonságot és nem lehet felelősségre vonás alapja egy olyan, a közlekedési viszonyokat alapvetően módosító jogszabály, amit a hatályba lépés előtt mindössze néhány héttel tesznek közzé.

Kapcsolódó anyagok:

42 hozzászólás

#1 Moto-Cat - 2009. december 21. 18:18
+ 8
Jó szöveg... Most nem azért, de az autósok legnagyobb része a nem változott KRESZ szabályokkal sincsen tisztában. Persze valszeg én sem tudok mindent... Szóval ez ócska kifogás. Pár évente érdemes lenne mindenkinek kötelezően újra KRESZ-vizsgát tennie. Szavazzuk meg...
A Magyar Autóklub meg monnyon le...
#2 joszef.petro - 2009. december 21. 18:46
+ 2
Nekem most is majdnem friss KRESZ-könyveim vannak,mert a nyáron vettem autós és motoros változatot is. el is olvastam, és még fogom is.
#3 Füci - 2009. december 21. 20:14
0
És mit kéne tenni? Fél évig minden nap leadni a híradóban? Nagyon értelmes....
#4 geropapa - 2009. december 21. 21:02
+ 6
a kresz nem ismerete még nem mentesít alóla. mindenkinek érdeke h megismerje az új szabályokat változásokat. szerintem ez egy gyenge próbálkozás "A Magyar Autóklub" részéről. Jöjjön csak a változás!
#5 répalábú - 2009. december 21. 21:33
+ 6
Szerintem emögött nem áll ártó szándék. Tény, hogy kéne pár hónap a jó népnek, hogy megtanulja az új (meg a régi) szabályokat, de nem a KRESZ változtatás elhalasztását kéne forszírozni, hanem a rendes tájékoztatást. Kis füzetecskék osztogatása a lámpáknál, benzinkutakon, parkolókban stb-stb.
#6 Petyaa - 2009. december 21. 21:37
0
Na szép. vajon miért szkeptikus a magyar ember? Amikor írtatok a számunkra pozitív változtatásokról, szinte el sem hittük. És az idő igazol: el is felejthetjük, ha így lesz. Csak azt nem értem h ebben mi érdeke van az autóklubnak? Persze ha valaki nem ismer valami apró jogszabályt azért jogosan megvághatnak(pl a btk-ból, pedig azt nem is tanítják). De most ilyen kifogással mindent lehet. Geropapának van igaza: a kresz nem ismerete még nem mentesít alóla. egyszerűen nem értem.....
#7 FeherCapa380 - 2009. december 21. 21:44
0
Nyugodtsag van! Eleve csak tavasszal akartunk motorozni, nem fontos januargaban a buszsavban nyomulni. Tavasszra meg mar valasztasok lesznek, es gordi megadja nekunk ami jar. :D
#8 fenyooldrider - 2009. december 22. 08:44
+ 4
Mi meg a gordinak azt ami neki jár!
#9 Alpinestars01 - 2009. december 22. 09:20
0
Egy a lényeg: Nem tetszik nekik, hogy miénk a buszsáv, és a piros lámpánál simán előre megyünk közöttük...
#10 Tiborg - 2009. december 22. 12:20
0
Ebben csak általánosítás szerepel az pontosan nem hogy mi csipi a szemüket. De az biztos hogy jo nagy baromság az a modositás hgy kerékpárral be lehet jönni szemből az 1irányu utcában. Itt Bp.-n a legtöbb 1irányu utca mindkét oldalán parkolo autók, középen épp hogy elférni a furgonnal, személyautóval. Nagyon fogok örülni a biciklisfutároknak szemböl. Max bekapcsolom az ablaktörlőt. :-)) Ezt szerintem is fejetlenül modositották. Olyan mint a kerékpárut kijelölése a belvárosban. Nem a 9méter széles járdábol jelölik ki, hanem a parkolósávot szünteti meg a birkaagyu.
#11 mr490 - 2009. december 22. 14:27
+ 1
That's what i call: műbalhé! Nem a meggondolatlan újítások ellen sztrájkoltak, csak pusztán azért, hogy halasszák el. Ezt úgy mondják, mintha a stop tábla ezentúl parkolót jelentene, a mackósajt meg autópályát. Valljuk be, hiába olyan vastag a KRESZ könyv, amiből levizsgázott mindenki, annak kb 1%át tudjuk, a többit csak logikusan kikövetkeztetjük. Magyarán senkinek nem kell bemagolnia a 60 új módosítást, elég 1szer elolvasni, onnantól már a lényeg úgyis megmarad. Nem értem mire jó ez,, ezzel akarják a figyelmet felhívni magukra vagy mi?
#12 AndRRew - 2009. december 22. 15:00
0
Én is az első hozzászólóval értek egyet, a jelenlegi szabályokat sem ismeri a közlekedők fele, és itt direkt nem csak autósokat mondtam... Szóval tök mindegy, van e változás mert amég a vizsgán pénzel mennek át az emberek, meg hétvégente egyszer bemennek a városba kocsival mert esik az eső, addig ne várjunk rutinos vezetőket, ide vagy oda a változásokkal!
#13 AndRRew - 2009. december 22. 15:12
0
A másik, meg hogy a szaros biciklis menjen a járdán... Nem értem hogy miért kockáztatják "szabályokba" foglalva az életüket! Azt kellene felfogni, hogy itt nem mindenki kedvtelésből autókázik a városban hanem sokan, mint én is azzal dolgozunk... Szóval engem ne akarjon a geci biciklis kiszorítani a városból mert az én adómból építik azokat a kurva bicikliutakat amit basznak használni a Bajcsyn például, meg ezer másik helyen. Megértem hogy a futár "kollégák" is ezzel keresik a pénzüket, de én se megyek a Transittal a biciklis járdán, ő se jöjjön az utamon mert fellököm a picsába ha van biciklis járda is.. Ez az egyirányú dolog is faszság, mert eddig is szembejöttek a futárok, csak akkor simán ledudálhattam őket, ezután meg bandába vernek meg ha esetleg szólni merek, hogy nem férek el... Szóval nincs nekem bajom a biciklisekkel amég az arra kijelölt helyen mennek, de eddig is szabálytalankodtak és közben meg sírnak hogy nincs járda, de ha van akkor meg nem használják! Az is rohadt idegesítő amikor megyek az úton, amik Pesten ugye nem túl szélesek.. tömött sávok, és akkor ott töketlenkedik 20-al a külsőben, én meg kerüljem úgy ki a kisteherrel, hogy ne basszam fejbe a tükörrel, de a mellettem lévőt se húzzam meg... Persze aztán, ha beállok a lápához visszajön elém, akkor megint előzgethetem... Múltkor már úgy felbaszott az egyik hogy simán elmentem úgy mellette mint ha ott se lenne, szerintem a fülétől 1cm-re ment el a tükröm... Szóval megértem én őket is, de ne akarjon már az úton menni ha nem odavaló... Menjen ott ahol ő a gyorsabb.. a járdán..
#14 mr490 - 2009. december 22. 15:45
0
ennyi... kismotorral se megyünk fel az autópályára...
#15 drager - 2009. december 22. 16:12
+ 1
én úgy tudtam, hogy már korábban is meg volt engedve az egy irányú utcában bringával szembe közlekedni, de az autók zavarása nélkül. ezután sem hiszem, hogy egy bringás le fog tolni egy autót az útról...
#16 bivaly - 2009. december 22. 16:18
+ 1
AndRRew ne csodálkozz, ha jól megvernek. Én autózom, motorozom és igen kerékpárral megyek dolgozni is, ha 30 fok van. Te magad mondtad, hogy a lámpánál megint eléd megy, akkor ki a gyorsabb mégis? Én mindig is az autóúton haladok a biciklivel, mert gyorsabb és nem sétafikálok, hanem haladok. Esélyed nincs lehagyni a belvárosban ezt tudod te is csak idegesít és irigykedsz. Motorral meg eddig is mentem buszsávban, eddig is előre mentem a kocsik között, ezután legálisan ennyi!
#17 CBR-peti - 2009. december 22. 23:45
0
Ez így ebben a formában elég meggondolatlan kijelentés az autóklubtól. Meg egyáltalán közölhetnék hogy mi nem tetszik nekik és, hogy ezt a halasztást hogyan kéne csinálni és miért.
Már megint lassan ott tartunk, hogy jó magyarosan megoldjuk a problémát. Ha nem tart 10 évig valami akkor már rosszul érzik magukat a fentről irányítgató (nagy)"OKOS" emberek és üvöltöznek össze vissza fejvesztve, hogy ez így nem jó meg úgy nem jó. Mindegy, hogy hogyan de így nem.
#18 répalábú - 2009. december 23. 00:48
0
Szerintem Bivaly Te félreértetted, amit AndRRew írt. A lényeg, hogy szeressük mi a biciklistákat, de ha nem férünk, akkor nehogy már még én érezzem magam szarul, aki lityónként 100 forintot fizet az útalapba évtizedek óta. Értem én, hogy jobb a bringa, mint a kocsi, de 30 plazmát, hogy szállítasz ki egy libakergetőn? Arra van az aszfalt út, meg a parkoló, ami vagy 400 ft óránként vagy át lett festve bicikli útnak...

Ugyanaz a sztori, mint az élet minden területén ebben az országban. A politikusok ellopták vagy kijátszották a fejlesztésre szánt pénzt, az emberek meg egymást marják. Rólam már annyi adót lehúztak vazz, hogy hatsávos bringapályát lehetne építeni belőle Chiléig...
#19 bivaly - 2009. december 23. 09:05
+ 1
Lehet, hogy félreértettem, de a fellököm szövegtől felmegy az adrenalin motorosként is. Természetesen nem a vérszállítókról van szó, de az igazság az, hogy a legtöbb embernek semmi keresnivalója az autójával a belvárosban. Legtöbb esetben egyedül ül benne. Nem hiába van külföldön sok helyen, hogy csak akkor használhatsz egy adott sávot, ha kettőnél többen ülnek az autóban. Csak lusták vagyunk! Nem is értem a dugóban állók, hogyan bírják!?
#20 CBRrider - 2009. december 23. 09:48
0
Nem értem az Autóklub halasztási kérelmét, ugyanis semmit nem fog változni a helyzet akkor sem, ha végül mégis késve vezetik be az új szabályokat. A sok idétlen reklám helyett szerintem nem ártana felhívni az emberek figyelmét az új szabályokra, akár a televízióban is.
Egyik nap szürkületben indultam el otthonról autóval, és amikor álltam ki a garázsból majdnem belémjött balról egy idióta, akivel még sikerült össze is vesznem, mivel mondtam neki hogy évek óta kötelező lakott területen belül is a tompított fényszóró használata;mire ő kérdőn nézett rám, és azt kérdezte hogy hogy olvastam ezt a badarságot....
Erről ennyit. Jó lenne tisztába tenni a dolgokat elég sok embernél.
Tudom hogy ez most nem ide vágó téma volt, de gondoltam megosztom Veletek.... Csak úgy szemléltetésképpen.
#21 vanyek - 2009. december 23. 12:40
0
CBRrider! Erről mégénsem hallottam, h kötelező lenne a tompított lakotterületen belül, persze ha kocsiról beszélünk. Motoroknak kötelező igen... De azt nem írtad, h az jött majdnem beléd :)
#22 CBRrider - 2009. december 23. 14:02
0
vanyek, igazad van; azt nem írtam hogy mi jött majdnem belém, de természetesen autóról van szó. Azért is írtam hogy a tárgytól eltért egy kicsit a témám, ezért bocsi....
#23 mr490 - 2009. december 23. 16:13
+ 2
lakott területen kívül MINDIG kötelező, belül az esti szürkülettől a reggeli pirkadatig,,,, lakóövezetben nemtudom, de én mindig bekapcsolom, verőfényes napsütésben is, sokkal jobban látszom így, kisebb a balesetveszély
#24 karcsikiraly - 2009. december 23. 17:44
+ 2
Megint fordítva akarnak ülni a lovon. Nem elhalasztani kell a bevezetést, hanem tájékoztatni kell az embereket. mondjuk a "királyi tv- ben" de a többi tv-n is lehetne. mondjuk a szutyok show-műsorok helyett/ Mónika, Balázs, győzike.stb./Talán néhány indián is értesülne a KRESZ változásáról.Bár szerintem az a szó ,hogy KRESZ teljesen ismeretlen egyesek számára.
#25 lucius3 - 2009. december 24. 07:44
+ 1
Én az idén újra vizsgáztam 18 év után (most csináltam a nagymocit).Teher kocsival+személyel járok minden nap. A vizsgán nagyon kellet vigyáznom ,hogy ne a rutin győzzön. De én is sok gk.vezetőt elküldenék 10 évente lagalább újra vizsgázni.
Az új kreszről meg szerintem akit érdekel az már átnézte (mert érdeke ) ,a többit meg nem fogja érdekelni úgy se.
Ez a tv-s dolog király lenne ,meg a neten is .Mondjuk kis teszt kérdések jelennének meg, oktató filmek a változákról úgy, mint a régi kresszel kapcsolatban.
#26 RatrakVFR - 2009. december 24. 09:01
+ 1
Én azt sajnálom, hogy KRESZből (meg ami azt illeti, magából a forgalmi vizsgából) nem kell rendszeresen(!) vizsgát tenni. Így előfordul, hogy Marinéni megszerezte a jogsit 30 éve, és ha nem ölt meg azóta senkit autóval, akkor ma is vígan furikázik úgy, hogy közben mindig "pont lemaradt" a KRESZ-változásokról.... És lehet, hogy okozott egy csomó galibát, esetleg balesetet is azzal, hogy szarul vezet, csak észre sem vette, mert nem ő lett a szenvedő fél... Így fordulhat elő, hogy 10-ből 9 magyar ember képtelen rendeltetésszerűen használni pl. a többsávos körforgalmat, pedig az sem mai találmány, de 30 éve nem volt még egy darab se... vagy hogy vígan autókázunk át a zebrákon, amik előtt ott álldogálnak szegény gyalogosok - és van, aki ezt azért teszi, mert ha megállna, akkor a mögötte jövő csattanna bele óriási erővel, hatalmas méltatlankodások közepette... fel kellene frissíteni, kötelező jelleggel, hátha kicsit megváltozna tőle legalább néhány ember hozzáállása a közlekedéshez.

Tudom magamról: lucius3-al tök egyetértek: én kb. 5 éve autóztam, amikor megszereztem az A-s jogsit. Szenvedtem, mint állat, mert bizony én is elszoktam a - vizsgán elvárt - közlekedési szituációktól. Pedig a KRESZ maga valahogy mindig jól ment... Azóta toleránsabb vagyok, és jobban igyekszem manőverezni az "így kéne csinálni" és az "így szoktuk/lehet csinálni" dolgok között...

Szóval inkább tájékoztatás, valamint rendszeres vizsgáztatás kéne, hogy a begyöpösödött, pontleszarós népek legalább néha magukhoz térjenek egy időre (vagy fuccs a jogsinak), máris jobb lenne a közlekedés, kevesebb a baleset.
De magyarisztánban inkább traffipaxot teszünk mindenhova, az eccerűbb...
#27 lucius3 - 2009. december 24. 12:13
0
Egyet értek veled ,ráadásul valaki megszerzi a jogsít 2000-ben most ül kocsiba és ő a legjobb sofőr hisz még nem koccant nem volt büntije...ő a "hűber facca gyerek"!
#28 tibifutar - 2009. december 25. 01:31
0
Részemről én üdvözlöm a motorosokra vonatkozó módosításokat. Az Autóklub kifogásához pedig annyit hozzáfűznék, hogy szerintem január 1. és április között lesz idő arra, hogy alkalmazkodjanak a népek. Ezidőtájt amúgy is kevesen motoroznak ama célból, hogy lobogjon a hajuk és sokan lássák őket a körúton. Aki ilyenkor kint van 2 keréken, az jobbára az így közlekedett eddig is. (Persze én nem... XD )
Eccónak is száz a vége: Végre van minek örülni. Hát örüljünk már vazz!

Békés boldog karácsonyt mindenkinek!
#29 Koczkas - 2009. december 25. 03:05
0
Erre csak annyit took mondani... kötsög autóSOKK!
Ez mind hassztalan érv...
1. már rég bejelentették nem csak "7tekkel előtte" érdekes én már nov.ben halottam róla!
2. ezektől az olcsó kifogásoktól és nem sok csak 4-5 komolyabb változás van benne!
ENNYI SAAAAL LICK MY ASS!
#30 lucius3 - 2009. december 25. 09:13
0
Szerintem is csak az irigység beszél belőlük.
#31 V2Factory - 2009. december 25. 13:04
0
Szerintem itt nagyon félre ment a hír értelme:
- Elhalasztani a bevezetést szerintem is megérné. Indoklom azzal, hogy ma a sajtóban csak a nyamvadt politikai lobbizásokról olvashatok híreket, de az engem - és másokat is - érintő fontos dolgok elhalnak a politika és a celeb hírek ellenében.
Másrészről ha a MAK ezzel csak azt éri el, hogy jan. 1-től nem fogja a rendőr azonnal bírság formájában számonkérni a tudásom/nemtudásom, már tett valamit azért, hogy esetleges ballépésemért nem fizetnem kell, hanem a rendőr el kell mondja, hogy miért ne úgy csináljam az elkövetkező időkben.
Aki nem veszi meg a Magyar Közlönyt, aki nem veszi meg a KRESZ könyveket - mert nem is kötelezhetnek rá senkit - , akinek nincs internet elérhetősége vagy nem is tudja használni, azon ilyen dolgot számonkérni hogyan akarunk?
Vegyük észre, hogy egy BTK. vagy SzTV-ben írt jogszabály az emberekben nagyjából ki kell fejlődjön a felnőtté válás időszakában - azért vannak kivételek! - , mert tudjuk, hogy lopni, csalni, verni, ölni stb. nem szabad.
De ha járművet vezetsz, akkor a hivatásosokon kívűl senki nem kap ismétlődően oktatást, senkinek nem kell ismétlődően kresz teszteket kitölteni.
Úgy gondolom, hogy a magyarországi KRESZ sajnos soha nem lesz megfelelő mindenkinek. Egyrészt a törvényhozó nem rendelkezik megfelelő GYAKORLATI TUDÁSSAL a jogszabály megalkotásához, és nem is tudok olyan dologról, hogy előzetes felméréseket végeznének különböző érdekeltségek - kerékpáros,segédmotoros, motoros, autós, teherautós, autóbuszos, stb - bevonásával a tervezetek véleményeztetéséről, azok várható hatásairól.
Másrészről nekünk, járművezetőknek is van még rengeteg tanulnivalónk. Mert ha a traffipax lekap minket, akkor igenis, hogy nem a zsaru a hülye, hanem én, mert gyorsabban mentem a megengedettnél. Mert lehetett?
Volt már, hogy hetvenes táblánál eresztettem volna én is a vasat, mert tiszta volt a kétszer kettő sáv. És amikor elengedtem, akkor az útszéli bozótosból előttem termett egy 4 év körüli kislány. Alig tudtam megállni! Hívtam is a yardot, és oda is adtam nekik a felügyelet nélküli gyereket. Gondoltok ilyen lehetőségekre? Bár tudom, ez az egyik véglet.
Amit még idevalónak érzek, az az, hogy sokan felülnek a sajtóban megjelenteknek. A mai világban amikor már egész estés filmeket láthatunk arról, hogy a sajtó idétlenebb képviselői milyen érdekeket hajszolnak az olvasottabbság érdekében, egy-egy hírrel hetekre, mi több, hónapokra, évekre összetudják ugrasztani a sok embert egymás ellen. Ameddig ez nem szűnik meg, állandóan egymást fogjuk marni ahelyett, hogy átgondolva az adott szitut elnézést kérjünk egymástól, és a bajban egymást segítve arra mielőbbi mindenkinek elfogadható megoldásokat találjunk.
Bocs, ha sokat írtam, nem szeretem az egymás lefikázását olvasni.
Motoros üdvözlettel, Én
(Lassan mehetnék firkásznak? :-) )
#32 mr490 - 2009. december 25. 16:04
0
való igaz, hogy jobban kéne hirdetni az új szabályokat, de pl aki nem hallgat rádiót, nem néz TV-t, csak regényeket olvas, az is megtudja mindig valahonnan, hogy át kell állítani az órákat, kötelező adóbevallását csinálja meg, stb stb stb. Nem ez volt az eslő és utolsó KRESZ módosítás, talán ezt is túléli a világ ;) Mondjuk, ha apró cetlire kinyomtatnák a főbb változtatásokat, és pl a biztosítási csekk mellé kipostáznák minden autósnak, az nagy előrelépés lenne.
és V2Factory, ha azon a 4 sávos úton mondjuk 90 lett volna a megengedett, vagy teszemazt 100, és ha akkor sétál ki eléd a kislány, akkor már nyugodtan elütheted? Itt nem te vagy a hibás, mert kicsit gyorsabban mentél, ahol sehol-senki, hisz a tábla sem azért volt kint, h vigyázz, mert keresztező gyerekforgalom van. Itt a kislány szülei voltak a hibásak és nem kell minden este forgolódnod, hogy mi lett volna, HA...
#33 lucius3 - 2009. december 25. 18:35
0
Részben egyetértek veletek,de aki gépjárművet vezet annak kötelesége(!) tovább fejleszteni tudását!( kreszkönyv idézet).
Másik idézet:A gépjárművet mindenki úgy kell,hogy vezesse-a mindenkori kresz betartásával,út-és -látási-viszonyok mérlegelésével,hogy (a féktáv-fékút-reakció idő figyelembe vételével)mindig meg tudjon állni és ne veszélyeztese a forgalomba lévő többi résztvevőt...Tehát ,ha 90 a megengedett ,de köd vagy jegesedés van nem fogok annyival menni csak mondjuk 50-nel vagy 30-al amível esetleg megtudok állni egy estleges gyalogos kilépésénél.
#34 crazyJoe - 2009. december 28. 12:53
0
hiába bármilyen szabály -szankció ameddig szar a morál.
#35 FireBlade - 2009. december 28. 14:03
0
Fizika.
Ekkora tömeg nem tud ilyen mértékű változást elérni ennyi idő alatt. Ebben igaza van a MAK-nak.
Ha jól tudom, a biciklisnek kötelező használnia a kerékpárutat... ha van. Legalábbis a nyáron keményen vagdosták a népet a rendőrök (hozzáteszem nagyon helyesen) itt a parton. Mert a barom a főúton megy, amikor kerek 2m-re van a bicikliút. Lakott területen kívül ugyanez.
Ha jól emlékszem, eddig is mehettél bicajjal úttesten, de a lehető legjobban lehúzódva a szélére. Gondolom a katasztrofális útviszonyok miatt mérsékeltek a tilalmon, nehogy a 30 centis aszfaltbucka miatt essen már ki a szerencsétlen a nyerges elé. Amúgy erről volt is egy jó statisztika, írd és mond a Népszabiban. Az itthoni úthálózat valami 60%-a műszakilag alkalmatlan (lenne) a közlekedésre, autópályát nem számolva.
De mondjuk azt sem értem, hogy mibe kerülne külföldi módra 20-30 másodperces kis filmeket csinálni, és főműsoridőben leadni. Erre meg törvénnyel kötelezni az összes tévét, hogy napi 5 alkalommal le kelljen adniuk. Én nem bánnám, ha kettővel kevesebb embert kellene összelapátolni a kollégákkal egy évben különböző baleseteknél.

De legelsőként a fejekben kellene rendet rakni, mert semmilyen szabályozással nem lehet megszüntetni az arroganciát, a "dögöljél meg te is" szemléletet, meg a többi magyar szarságot.
#36 needee - január 2. 21:48
0
A MAK inkább foglalkozna azzal a dologgal,hogy a rengeteg idösebb régi rendszerben vizsgázott tagjuknak ismertesse azokat a dolgokat ,amit az elmúlt 50 évben változtak!(reflexek)
Pl.:2-300 éves taták már nem a vezetésre vannak teremtve!
Mint tudjuk a reflexek már nem a régiek!
Egyszer megállitottak egy öreget,aki még a vezetöi engedélyröl sem hallott,nemhogy a kreszröl!
#37 leitomi - január 3. 00:01
0
289/2009 (XII.18) Korm.rendelet 30. §
Ez a rendelet 2010. január 1-jén lép hatályba, és a
hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
A Magyar Közlöny ből idéztem
#38 leitomi - január 3. 00:49
0
Megválaszolom (magamnak is)

"Ez a paragrafus technikai jellegű. Ugyanis arról van szó, hogy ez a kormányrendelet egy már létező rendeletnek a módosítására irányul, azaz a módosítás hatályba lépésével felesleges a módosítást tartalmazó rendeletet hatályban tartani, hiszen az eredeti (a rendelet, jelesül a KRESZ) tartalmazza a módosításnak megfelelő szöveget a hatályba lépéstől"
#39 Sisak007 - január 4. 22:02
0
Halogatni sok értelme nincs.... azonban egy-két "elvakult" hozzászóló elgondolkodhatna az alábbiakon:
Mi ugye betartjuk a KRESZT, 50-nel megyünk, és az 50 ccm-nél nagyobb mocikon van rendszám és az jól látható....és még sorolhatnám....
Az autósoknak nem az a baja velünk, hogy elmegyünk mellettük, ezzel nem zavarjuk őket (és baromira nem is foglalkoznának velünk). De ha úgy megyünk el, hogy végighúzzuk az oldalát a kocsinak, letörjük a tükrét, vagy egy vánszorgó csotrogánnyal a lámpánál előre hajtás után feltartjuk az egész sort..... mindezt úgy, hogy azonosító hiányában esély sincs a felelősségre vonásra, persze, hogy felmegy bennük a pumpa... szóval először kicsit magunkban kellene körülnézni, miért is nem szeretnek minket.... és most lehet tolni erre a hsz-re a minuszokat......... :-)
#40 Olee01 - január 5. 16:34
0
Ok látom mindenki megosztott, én 3-4 változásról hallottam valaki dobjon már egy linket ahol az összes változást felsorolják.

thx
#41 Bazsesz - január 8. 21:34
0
Én azért már szívesen látnék olyan szabályt, hogy láthatósági mellény és/vagy világítás nélkül, neadj'Isten ittasan közlekedő kerékpárosok is százezres büntetéseket perkálnak. Mer az se veszélytelenebb, mint amikor én a pályán 200-al megyek...
#42 needee - január 20. 13:11
0
Bazsesz
Na ez igy van!
Ja meg a benzikuton a shop-ban cigizö-sörözö rendöröket sem kéne kihagyni,aki elötte való nap veszi el a jogsidat az autód mellett állva!
" Mer biztos autóztá! "(megtörtén esemény)

Hírek »

Leszakad a fejed!
Nincs kétség, a japánok két újdonsága ütni fog a piacon…
Bátrak versenye
A MAMI csapata ismét megrendezi a balassagyarmati városi motorversenyt.
Műszaki csemegék a Hondától
Így működik a VFR 1200 FD duplakuplungos váltója, valamint a PCX 125 start-stop funkciója.
Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · © 2003-2009 Sport Motor