Jól fogy a hazai és az európai kereskedésekben a nagy H üdvöskéje, az NC-család műszaki alapjaira épülő CTX700, ezért nem meglepő, hogy a távol-keleti rivális is előrukkolt egy hasonló koncepciójú géppel.

A Kawasakinak már korábban is voltak középméretű, soros, kéthengeres erőforrással hajtott cirkálói, elég, ha csak az LTD-szériára vagy a GPZ500S hajtóművét öröklő félliteres Vulcan 500-ra gondolunk. Persze a most debütált újdonság stílusában már nem a nyolcvanas évek soft-choppereire hajaz, inkább az aktuális trendet követi - a sportos, ugyanakkor klasszikus elemek is felfedezhetők a gépen.

Folyadékhűtésű, 649 köbcentis, hatfokozatú váltóval felszerelt erőforrása természetesen az ER-6-ból érkezik, s nem csak a hajtáslánc, de a felfüggesztés terén is találhatunk némi hasonlóságot a csupaszmotorral. A hátsó gumi tekintetében önmérsékletet tanúsítottak a mérnökök, és - valószínűleg - a pénzügyi osztály munkatársaival karöltve egy szerény, mindössze 160-as hátsó gumiban egyeztek ki - a ma oly' divatos úthenger helyett az ER-modellekben is használt méret került a sportos cruiserre.

Az elöl 18, míg hátul 17 colos, ötküllős könnyűfém felniken gördülő vas hazai forgalmazásáról és áráról egyelőre nincs információ, de a milánói seregszemle után minden bizonnyal fény derül az új Vulcan minden paraméterére.