Egyszerű karácsony előtti szenzációkeltésnek is gondolhatnánk a minap szárnyra kelt képet, már ha a japán gyáróriás mérnökei nem éppen mostanában kacérkodnának a túlnyomással felpiszkált erőforrásokkal. Legjobb példa erre a legendás szívómotorjairól elhíresült Civic modellcsalád, melynek legújabb tagja éppen a 2015-ben debütáló kétliteres, turbófeltöltővel mérgesített, közel háromszáz lóerős csúcsteljesítményű Type R lesz.

honda-nc750-turbo-3259
Egyre inkább úgy fest, hogy - az autókhoz hasonlóan - a motorkerékpároknál is a második turbókorszak lesz a következő evolúciós lépcsőfok

A motorok között valószínűleg nem a lenyűgöző műszaki adatok, hanem az egyre szigorodó emissziós normák teljesítése, valamint az egyszerűen és költséghatékonyan előállítható járművek sokasága vezérelte a tervezőket. A pletykák szerint a teszteken brillírozó fogyasztásbajnok, az NC750 kaphatja meg a feltöltőt, hogy 55 lóerős teljesítményét felsrófolják, s 68 Nm-es forgatónyomatékán is pumpáljanak egy keveset.

honda-nc750-turbo-3260
Valószínűleg a praktikus NC-modellcsalád adná az alapot az új, erősebb modellekhez

Az ilyen beavatkozások jellemzően harmadával-negyedével dobhatják meg az eredeti értékeket, vagyis egy hetven-nyolcvan lóerős, s akár 90 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedő erőforrás születhet a projektből, amivel a rendhagyó Suzuki Recursion és a Kawasaki Ninja H2 után a Honda NC750 is színre lépne, további alternatívát kínálva a középméretű valódi allrounderek között.