Az új, erősebb blokkal debütált utazómotor, az R 1200 RT és a minden eddiginél gazdagabb felszereltségű K 1600 GTL Exclusive igencsak megosztotta a sportosabb gépekkel túrázó közönséget, az alaposan felfrissített modellek láthatóan vegyes érzelmeket váltottak ki az olvasók között. A világjárók méltatták a korábban nem látott extrákat, beleértve a Hill Start Control, azaz automatikus rögzítőfék funkciót, míg mások felesleges felhajtásnak tartották ezt, mely csak növeli a vas tömegét, no meg a vételárát.
Igen ám, de ma már nem csak a testes kétkerekűek privilégiuma a végtelennek tűnő lista, mely a szériában elérhető kütyüket taglalja, a látszólag puritán sportoló, az S 1000 R is alaposan fel lett vértezve, hogy a kék-fehér márka hagyományaihoz híven élen járjon az aktív baleset-megelőzésben. A blokkolásgátló alap, hiszen a müncheniek aligha tetetnék meg, hogy kicsillagozzák a gép vételárát, apró betűvel odavetve, hogy az ABS feliratért szurkolj le még ezer eurót... Azonban van még itt jó néhány csemege, hiszen a blokkolásgátlón felül vagy féltucat segédlet óvja, figyeli a négyhengeres mozgását, ráadásul a menüpontok aktiválásával bizony sarokba is zavarhatjuk a menetbiztonsági kiegészítőket, hogy még több adrenalint termelhessen a 999 köbcentis, 160 lovas csupaszmotor.
Első meglepetés a modell ára, hiszen nagyjából ötödével kerül kevesebbe, mint az aktuális trónkövetelő, a KTM 1290 Super Duke R, sőt, a Speed Triple 1050 R-nél is kevesebbet kóstál, vagyis igencsak jól áll az európai mezőnyben. Mindössze 207 kilós saját tömege ellenére - többek között - ASC, azaz automatikus menetstabilizáló rendszer felügyeli a hátsó kerék tapadásvesztését, hogy akár vizes aszfalton is teligázon gyorsíthasson a vezető, a segédlet a folyamatos gyorsulást fenntartva akadályozza meg a hajtott kerék kipörgését.
Felárért az alapmodell Rain és Road beállításai két további menüponttal bővülnek, a Dynamic és a Dynamic Pro gyorsabb, s egyben élvezetesebb motorozást tesz lehetővé. Utóbbit aktiválva például kikapcsolhatjuk a hátsó kerék blokkolásgátlóját, s ilyenkor állóra fékezhető a 190 milli széles abroncs. Persze finomítható is a technika, így Road módban a biztonságot szem előtt tartva nem csak a kerekek megcsúszását, de a hátsó traktus helyzetét is figyeli a rendszer. Ha túl nagyot fékeznénk, az elemelkedő hátsó hatására csökkenni kezd a nyomás a radiálisan rögzített első nyergekben, egészen addig, míg újra földet nem ér a kerék.
Ugyan sok tekintetben megegyezik az S 1000 R az idomos testvérrel, mégis alaposan átfésülték a németek superbike-ját, hogy ne csak egy műanyagoktól megfosztott sportmotor benyomását keltse. A tengelytáv például több mint két centivel, 1439 mm-re nőtt, a kényelmet fokozza, hogy a lábtartók több mint két centivel közelebb esnek a talajhoz, az utasülés pedig alacsonyabban van, hogy a hátra felpattanó barátnőnek se kelljen kislétra a felszálláshoz.
Szériában kínált kormány-lengéscsillapítóval és temérdek extrával megspékelve is nagyjából egymillió forinttal kóstál kevesebbet az S 1000 R, mint a burkolt modell. 3 898 000 forintos árával már éppen azt a szintet pedzegeti, ahol már elgondolkodik az ember, hogy az olcsóbb, de szerényebb teljesítményű távol-keleti kihívók helyett egy némileg drágább, de több szolgáltatást és akár nagyobb "brahi-faktort" nyújtó modellre csapjon le. Ráadásul az újdonság ereje mellett a kiforrottság is a BMW mellett szól, hiszen műszaki alapja már hosszú évek óta bizonyít az országúton és a versenypályákon...