Motorcycle stability control, azaz a motorkerékpár stabilitásáért felelő rendszer. Tévedtünk, amikor azt gondoltuk, hogy a menetbiztonsági csomagok jelenlegi szintje - a blokkolás- és kipörgésgátlók - után nem következik hamarosan egy összetettebb, bonyolultabb technika, mely minket óvna, s egyben átvenné az irányítást egyes helyzetekben.
Az MSC lényege, hogy nem csak a kerekek tapadásvesztését figyeli, de az alapvető vezetői hibákat is észleli és korrigálja, mielőtt azok balesethez vezetnének. Természetesen az ABS és a kipörgésgátló benne van a pakkban, de a további fejlesztések eddig nem látott dimenziókba mutatnak. Állítólag képes érzékelni a rendszer, ha a kanyarban túl erősen fékezi az első kereket a vezető, és ilyenkor a motor felegyenesedési hajlamát csökkenti azzal, hogy optimálisan osztja el a fékerőt a két tengely között. Életmentő lehet ez a funkció, hiszen a suliból kikerülő friss jogsis nebulók elég kis része tudja pontosan - pláne csekély százalékuk alkalmazza - kanyarodás közben a hátsó fék helyes használatát, vészhelyzetben pedig sokuk csak az első féket markolja görcsösen...
Szintén közbelép az elektronika, ha ledöntött motornál blokkolásig fékeznénk valamelyik kereket - ilyen esetben még korábban és finomabban avatkozik be az ABS. A kerekezésnek és a stoppie-nak is lőttek, ugyanis előbbinél a gázt, míg utóbbi esetben a fékerőt redukálja olyan mértékben, hogy az megakadályozza a gumik elemelkedését.
Tekintélyes lista, nekünk pedig csak egy kérdésünk maradt: ha bekerül az MSC az utcai motorok szériatartozékai közé, ugye kikapcsolható lesz?