Míg négy keréken egy kormánymozdulattal kivédhető, ha a kanyarból kiérve vizes, vagy sáros útfelületre futunk, addig motorral azonnali bukáshoz vezethet, ha ilyen helyzetbe kerülünk. Ha egyenes úton futunk rá a sárral szennyezett útfelületre, akkor elegendő, ha mellőzzük a hirtelen mozdulatokat, és a sebességet csak egészen lassan csökkentve (a féket lehetőleg nem használva) kikerüljük az érintett részt, amennyiben nincs szembejövő forgalom, akár a másik sáv használatával is.
Azonban a kanyar ívén, ledöntött motorral – főleg nagy tempónál – aligha korrigálható a helyzet, a megváltozott tapadási viszonyok miatt egy pillanat alatt megvan a baj, még mielőtt észlelnénk, és cselekedni tudnánk a nyeregben.
Ezt a fotót pár napja készítettük Solt közelében, a városból kiérve az egyik balos kanyar után fogadott a fenti látvány minket. Szerencsére a kanyar íve miatt látható volt a felhordás, de olyan helyeken, ahol a földekről kivezető út egy jobbos kanyar ívébe csatlakozik, sokkal nagyobb balesetveszélyt jelent a gép kezelőjének figyelmetlensége. Ráadásul ilyenkor ősszel sokkal gyakrabban futhatunk bele hasonló helyzetbe, hiszen a változékony időjárás és a betakarítási munkák miatt nagyobb valószínűséggel találkozhatunk mezőgazdasági gépekkel az utakon, mint a nyári időszakban.
A törvény előírja, hogy a munkagép – amennyiben közúti közlekedésre használják – nem károsíthatja, vagy szennyezheti az útfelületet, amennyiben mégis ilyen történik, a vezető haladéktalanul köteles gondoskodni az eltakarításról. Motorosként annyit tehetünk, ha ilyen esetet látunk, akkor a közút kezelőjének haladéktalanul jelentjük, aki – remélhetőleg – megszünteti a balesetveszély forrását.