Egy ideje nagyon offtopik a beszelgetes, ha kell otlet vagy effele, a motorszerelos topikba irjatok meg, mi a baja, mik a tunetek, hatha van ra tippem.
A dekompresszor nem ordongosseg, a DR650-tol az 1400-es es 1500-os Intruderig ugyanolyan a megoldas. Ezerotosom van most, LS650-em volt evekig, a kollegamnak DR650-ese van. Mindharom dekompresszorarol elmondhatom, hogy utoljara a gyarban erte emberi kez, a bowden szaraz, a szolenoid szutykos volt. A 400-as Savage-en nincs, mert kicsi a henger, felesleges. A 800-as Intruderen sincs.
Evente egyszer megelozo jelleggel megfujod valami kenoanyaggal, ellenorzod a mozgasat es annyi. A szij akkor kopik felre, ha nincs beallitva vagy ha el van hanyagolva es a menesztogumi a hatso kerekben feladja a kuzdelmet. Ez kicsit olyan, mint a kisviragonak a szamlajara felirni az egyhengerezest alapjaraton: uzemszeruen, jol beallitott karbival nem egyhengerezik - a dekompresszor is megbizhato, ha nincs hagyva hogy berohadjon, a szijkerek se billeg el, ha a hardy-gumit a gazdaja nem felejti el idoben kicserelni.
A vezermulancfeszito lehet esetleg valosan aggaszto, de egy kis darab laposvas es egy hegesztes aran az is szinte fillerekbol kiiktathato hibaforras.
Aha, köszönöm! Hasonlók között nézelődöm (érdekes pár éve az LTD-k 400e-et nem igen lépték át) - az LS650-től tartok kicsit, az a dekompressor megoldás nem valami biztos, (érdekes az LS400-nál ez máshogy van) és a szíj, aki meg tudja oldani, az inkább láncosra vált, mert könnyen félre kopik és utána félre is áll. Azt meg végképp nem érthető, hogy a "100"éves Honda CM-ek, még a 125 is 500 alatt nincsenek. 5éve még 95-120-ért árulták ezeket.
Akkor a következőket ajánlom a figyelmedbe.
- Suzuki LS650 (ha nem vagy túl magas)
- Kawasaki EN450, EN500, esetleg LTD 454
- Yamaha XS400 Special
Mind "custom" ergonómiájú, amerikai stílusú motor, mind relatíve könnyen karbantartható, jó alkatrészellátással. A listából az LS650 a legigénytelenebb, egy henger, léghűtés, egy karbi, szíjhajtás, 35 ló, 50 Nm. A legfickósabb az EN500 - 50 paci de a nyomatéka kisebb, mint a Suzukié. Pörgős, szite sportos sorkettő, vízhűtés, kicsit komplikáltabb a blokk, de nem vészes (egyszerű karbi, csavaros szelepállítás) és bevált technika, vagy 30-35 évig használta a Kawa ezt az erőforrás kisebb variációkkal - igaz, ezek jellemzően picit drágábbak is. Az XS400-ból a Special kivitel a csepptankos lépcsős üléses, nem gyakran látok eladót belőle, de az is egy bevált klasszikus, amihez még kapni dolgokat.
Ha az ergonomia nem kerek, akkor felesleges is naked cuccot nezegetni. Csak sajnos abban az arkategoriaban, ahol az az XJ400C van nem nagyon akad mas altenativa. Neha ki lehet fogni egy-egy 450-es Kawasaki LTD-t, de 6-7 kilo alatt nem nagyon van mas.
Azt értem, hogy mikor ráülök, elindulok kicsit olyan szögletes a haladás, a kanyar, a váltás, az ülőhelyzet - kényelmes, de nem "otthonos" - míg a 400-as Viragon mindez simább, kézre esőbb, és "észrevehetetlen" a motor alattam, csak az öröm - míg az előbbieken figyelnem kell a motorra is. Nehéz ezt szavakba önteni - remélem valami sejthető a leírtakból. Ugyanakkor a Virago lehetetlen megoldásai bosszantanak, pl. a karbik, a légszűrő helye, a benzinszivattyúsága, és a lábakhoz közeli kipufogó könyökök, és az egyhengerezés alapjáraton. ( az XJ400C is soft chopper és az is otthonos, a váltó az nagyon pontos!)
Értem. Hát, nehezen vagyok okos így, de annyit hosszú évek tapasztalata alapján mondhatok, hogy ezekből könnyen lesz pénztemető. A négyszázas belpiacosok külön nehezített pálya.
Az biztos, hogy fél millió alatt nagyon kicsi a merítés, de pl. Suzuki GS500 vagy Kawasaki ER5, esetleg KLE500-akat (amikhez minden van még szinte) lehet találni kicsit foglalkozós állapotban.
Van benne valami, csak a GS500e-n kívül nem volt dolgom suzival. Azok, a CB500-al együtt kicsit darabosaknak érzem a nyergükben magam, annak ellenére, hogy tudom motorikusan nagyon jók.
Nem, csak azok vannak most számomra elérhető áron. Az XJ 400C-t is csak a Swiftem beszámítása miatt néztem meg. Korábban XV 400 Viragom volt, de azok most csillagok közé emelkedtek (árban).
A vicces az egészben, hogy pont ezért kérdeztem, mennyire ragaszkodunk az XJ-hez. Nekem is a lég-olajos járt a fejemben, mint esetlegesen jobb alternatíva. Csavaros szelepállítás, bontott és utángyártott cucc garmadával, ésatöbbi.
Arra szeretnék rávilágitani, hogy jellemzöen ami teszteket, beszámolókat olvasol, azok akár 5-10-15 éves történetek. Ezek a motorok azóta ennyit öregedtek ebben a jellemzöen igénytelen környeteben, ahol ritka a gondos gazda teli bukszával. Szóval ha régen ezek a típusok a jobb/ megbizható konstrukcióhoz is tartoztak, akkor is " elkoptak " már. A kivétel erösiti a szabályt, ha véletlen itt-ott felbukkanna egy-egy negkimélt keveset használt darab.
A suzuki banditjai is hasonló cipöben járnak, de talán ott nagyobb a merités, és ott azok egy picit jobban viselték ha el voltak hanyagolva. Nekem ebböl a konstrukcióból van pár 30 év feletti, és könnyü hozzájuk még bontott alkatrész találni, és sokszor kilóra adják.
Egy drága alkatrésze van ezeknek a régi gépeknek jellemzöen: a porlasztó és környéke.
Ha kicsi költségvetésböl futsz neki a projektnek, akkor a régi suzukikat céloznám meg.
Nos igen, van benne igazad - ezért is spekulálok, mert ha olyan a motor, azt már megvettem volna. (ezen nem régen cseréltek szívó sort, az szép állapotú) az XJ600-ról meg már mindenfélét olvastam (rendőri használat tapasztalatait is) és ez szintén óvatosságra int. Xj6-k között van baráti áron és magas áron is, kérdés, a kuplung zakatoláson kívül vannak e még más "rendszerhibák" amik feladják a leckét?
Szerintem ne. Kevés van belőle, dokumentáció és alkatrész is ritka. Nemrég csináltunk egy 650-es Secát, ami sokkal gyakoribb és ahhoz se volt egyszerű pl. szívósort venni, ami nem alis kínai széthullós szemét. A japóktól kellett rendelni 7600 yenért plusz posta és vám, no meg 4 hét várakozás. Ezt fejeld meg azzal, hogy belpiacos műszer (elvileg az 500-as csak az osztrákoknak készült speciálba', a 400-as meg japáni), az XJ550 lebutított változata. Szerintem 40% motort és 60% fejfájást vennél.
Valamiért annyira nem találtam infót róla, csak az XJ 600-ról, aminek a blokkja más - ezért próbáltam így. Kösz még 1x az infót, még spekulálok megvegyem e.
Gondoltam - képzeld a mesterséges intelligencia A.I. ezt írta válaszul: "Az XJ 400 és XJ 500 modellek, amelyek az 1980-as években készültek, csavaros szelephézag állítással rendelkeznek."
Lapkas. Egy kis leszorito celszerszam is kell a beallitasukhoz, ami lenyomja a hezagolotanyer alatt a perselyt.
Az a boszme nagy hezagolo kell ebbe is, mint a tobbi oreg XJ-be.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni , esetleg valaki megtudná mondani, hogy az XJ 400/500-as 80-as években gyártott motorokban csavaros, vagy lapkás a szelephézag állítás??? Köszönöm előre is!
Evente egyszer megelozo jelleggel megfujod valami kenoanyaggal, ellenorzod a mozgasat es annyi. A szij akkor kopik felre, ha nincs beallitva vagy ha el van hanyagolva es a menesztogumi a hatso kerekben feladja a kuzdelmet. Ez kicsit olyan, mint a kisviragonak a szamlajara felirni az egyhengerezest alapjaraton: uzemszeruen, jol beallitott karbival nem egyhengerezik - a dekompresszor is megbizhato, ha nincs hagyva hogy berohadjon, a szijkerek se billeg el, ha a hardy-gumit a gazdaja nem felejti el idoben kicserelni.
A vezermulancfeszito lehet esetleg valosan aggaszto, de egy kis darab laposvas es egy hegesztes aran az is szinte fillerekbol kiiktathato hibaforras.
- Suzuki LS650 (ha nem vagy túl magas)
- Kawasaki EN450, EN500, esetleg LTD 454
- Yamaha XS400 Special
Mind "custom" ergonómiájú, amerikai stílusú motor, mind relatíve könnyen karbantartható, jó alkatrészellátással. A listából az LS650 a legigénytelenebb, egy henger, léghűtés, egy karbi, szíjhajtás, 35 ló, 50 Nm. A legfickósabb az EN500 - 50 paci de a nyomatéka kisebb, mint a Suzukié. Pörgős, szite sportos sorkettő, vízhűtés, kicsit komplikáltabb a blokk, de nem vészes (egyszerű karbi, csavaros szelepállítás) és bevált technika, vagy 30-35 évig használta a Kawa ezt az erőforrás kisebb variációkkal - igaz, ezek jellemzően picit drágábbak is. Az XS400-ból a Special kivitel a csepptankos lépcsős üléses, nem gyakran látok eladót belőle, de az is egy bevált klasszikus, amihez még kapni dolgokat.
Ha az ergonomia nem kerek, akkor felesleges is naked cuccot nezegetni. Csak sajnos abban az arkategoriaban, ahol az az XJ400C van nem nagyon akad mas altenativa. Neha ki lehet fogni egy-egy 450-es Kawasaki LTD-t, de 6-7 kilo alatt nem nagyon van mas.
Az biztos, hogy fél millió alatt nagyon kicsi a merítés, de pl. Suzuki GS500 vagy Kawasaki ER5, esetleg KLE500-akat (amikhez minden van még szinte) lehet találni kicsit foglalkozós állapotban.
A suzuki banditjai is hasonló cipöben járnak, de talán ott nagyobb a merités, és ott azok egy picit jobban viselték ha el voltak hanyagolva. Nekem ebböl a konstrukcióból van pár 30 év feletti, és könnyü hozzájuk még bontott alkatrész találni, és sokszor kilóra adják.
Egy drága alkatrésze van ezeknek a régi gépeknek jellemzöen: a porlasztó és környéke.
Ha kicsi költségvetésböl futsz neki a projektnek, akkor a régi suzukikat céloznám meg.
Az a boszme nagy hezagolo kell ebbe is, mint a tobbi oreg XJ-be.
Segítséget szeretnék kérni , esetleg valaki megtudná mondani, hogy az XJ 400/500-as 80-as években gyártott motorokban csavaros, vagy lapkás a szelephézag állítás??? Köszönöm előre is!