Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A könyv azt is írja, hogy 20.000-nél a gyertyákat is cserélni kell.
szezont új olajjal illik kezdeni... Ha már ment az olaj az előző évben,azt szokták cserélni...
Nekem 40 e van a nagyfazerben eddig semmit nem cseréltek(kívéve motorolaj és a szűrők) vagy állítottak rajta..
majd most lesz nagyszervíz. Szelep gyertya stb..
jah semmi rendelleneset nem tapasztalni a mocin... csak a mágikus 40e miatt szervizelünk...
Rendszeresen teszegetik fel, csak mindig felverik az árát.
olaj és szűrőcsere évente van, csak a zsírzások, nah arról még nem tudok semmit, hogy el lett-e végezve, de azt említette, hogy pl. a kuplung bovdent mindig megolajozzák. De a fékolajat mindenképpen kicseréltetem, meg a víznek is barna színe van, nem tűnik egészségesnek.
Viszont a villaolajat is kéne cserélni, csak az macerás, lehet, hogy nagyon drága lesz.
A féket hagyd békén,csak az olajat cserétesd benne..
a többi szükséges mármint a zsírzások,légszűrő és olaj csere szűrővel együtt...
Az, hogy mennyibe kerül szakszervízben, azt tőlük kérdezd meg, telefonon megmondják.

Fékcsöveket, ha nincs hibájuk, nem kell cserélni. A többi közül a hűtővíz nem jelenthet problémát otthon sem, a fékolaj se bonyolult, bár azzal nagyobb bajt lehet csinálni, ha nem ért hozzá az ember! A villaolajhoz már ki kell venni a villákat, ott a szimeringet is meg kell nézni, gyakran az is cserés.

Ha szervízleírás, konkrétabb tanács kell, sok jó segítőkész ember van itt, kérj tőlük.
Hm, ilyet már régóta keresek, de csak fixárasat láttam eddig. Na, kíváncsi leszek... Majd azért szóljon, ha valaki licitál rá, nehogy egymásra nyomjuk.
Sziasztok!
Ősszel vettem egy '06-os fz6 fazert. Még fékolaj nem volt benne cserélve, ebből kifolyólag gondolom, hogy hűtővíz, villaolaj sem. valamint a zsírozásokat sem végezték el. a motorolaj évente volt cserélve, valamint a gyertyákat is cserélték a 20.000-es szerviznél (most kb 23k van benne).
A fékcsöveket valóban ki kell cserélni 4 évente, még semmi hiba nem látszódik rajta, és valóban megkímélt a gép, ismerőstől vettem, a betétek gyáriak, és szinte újak.
Mennyibe fájna, ha a fékolajat, hűtővizet, villaolajat, lecseréltetném, valamint a szükséges zsírozásokat elvégeztetném egy szakszervizben?
Köszi a válaszokat!
karbishoz is?
"laptoposm ert "=laptopos mert....
Nem feltétlenül, de a legjobb tényleg a laptoposm ert ugye azzal a szelepekre is lehet következtetni, de kevés helyen vanm utána a folyadékos ami jó....az órás nem annyira....
Vagyok. Viszonylag ki józanodtam/aludtam magam.

Olaj : A Motulból, ha jót akarsz 7100-ast veszel. Az 5100 pancsolt ásványi, bár nem kő(olaj). 300V-t eszedbe ne jusson, pájára való.
Én esküszöm a szintetikus olajakra. Röviden a számokról. A 10W-s olaj 40 C fokos folyásképessége jobb mint a 15, 20 stb-é. Egy 5W-s olaj is ~10x sűrűbb (150~270 cst) 40 fokon, mint 100 C fokon bármely 40,50-es.
Az alacsonyabb első érték tehát azért jó mert hamarabb és jól ken amíg a motor be nem melegszik. (semmi köze a környezethez)
A hátsó szám a 100 C fokos kenőképességet jelenti. Ez a lényeg! A méretezésnél a réseket ide tervezik, az olaj viszkozitásának megfelelően! Tehát egy 40-es (~13 cst) olaj hígabb mint egy 50-es (~17 cst) Egy 60-as lehet akár 23 cst is. Ezek 110-120(vízhőmérő) fokon is jól kennek, mert ott érik el a 13 cst-t. Ezen a hőmérsékleten a 40-es már csak 5 cst-t tud! Nem képes kenni. Viszont egy 50-es 100 c fokon is tökéletes.
Konklúzió: Minél alacsonyabb az első szám, annál nagyobb tartományban ken jól, de az üzem meleg állapotot emelni nem célszerű, ezért ajánlott a 10W-50 olaj esetleg 5W-50, 5W-40, 5W-60 , és mindenképpen full. szintes.
Minden más kenéssel kapcsolatos szubjektum, az olaj adalékolásától függ. Itt az össznépi meglátás a mérvadó. Uff.
Bár úgy lenne! Beszéltem velük, egy pár négyzetméter, (10~20 db cserép 12-15 kW/nap) milliós magasságban volt. Az áram tárolhatatlanságáról nem is beszélve. Kegyetlen gazdaságtalan.
Köszönöm Zack.
A visszaolvasottak alapján 15 W 50 -est tennék bele. Az LTZ-ben viszont 10 W 50 -eset használok. Az utóbbit is írjátok úgyhogy gondolom nagy bajt nem csinál benne. Igazából arra próbáltam a kérdést kihegyezni,hogy mi a különbség köztük...mondjuk...halkabb,vagy könnyebben veszi a kettest vagy mittudomén valami...
Mert ha nem nagy a diferencia akkor használnám a 10 W 50 est a Fazerbe is, a maradékokat meg össze tudnám önteni és nem kéne 2 féle olajat venni.
Mégegyszer
Berber véleményét várd meg. Ő ért az olajokhoz.
Összehasonlítás képpen: 5w-50, 10w-50, 15w-50 között az a leglényegesebb különbség, hogy az 5w-s a legesleghígabb. Hideg állapotban is vékonyabb, tehát jobb kenést ad a motornak. Nekem eddig 15w-50 volt a motorba, most fogok átnyergelni 10w-50-re, mert én 4 foktól 4 fokig használom a motorom. Ha mínuszokba is mennék, biztos 5w-30ast használnék amíg el nem éri a hőmérséklet a 10 celsiust. Azután 10w-50.
De általánosságba elmondható, Magyarország éghajlati viszonyait szem előtt tartva egy 10w-40-esnél jobb nem kell a motorba, kivéve persze ha a könyv másképp nem írja.
Amit semmiképp se tegyél bele: 20w-50
10w-60 pedig tényleg már csak versenypályára való.
Kössz
Ne vedd magadra
Majd ezt is jól elkótyavetyélik
Ok bocs a böszme kérdéseimért meg minden,de kikerestem vagy 6 oldalnyi hozzászólást a témában és nem találtam olyat ami a különbségről ír a két fajta olaj közt. És tényleg bocs, meg ne haragudjatok, meg bocsi, meg stb.
(nem motoros)

Ez a jövő !
http://www.alternativenergia.h...
rosszul gondolod. Ehhez négy cső, jó esetbe egy cső és egy profi hozzáértő ember kell. Nem injektorszinkron, hanem throttle position sync az angol neve. Magyarul nem jut eszembe.
ez injektor szinkront jelent?gondolom ehhez laptop meg program kell?
fene, en 6ig melozok, s tobb mint egy ora amig kiernek...