A dugattyú mérete nem állandó, több méretben is gyárthatják, a hengerpalást (furat) kopásának függvényében. Valahol 39 és 41 mm között van az átmérője, attól függően hogy melyik gyártó hanyadik túlmérete. Az alap dugattyú biztos hogy két gyűrűs, ahogy a legtöbb utcai kétüteműnél ez lenni szokott.
Üdv! Olyan kérdésem lenne hogy van egy 50-és d50b-hez való hengerszettem viszont a dugattyú gyári méretét sehol se találtam és azt se hogy egy gyűrűs vagy kettő .
Üdvözletem!
Azt szeretném kérdezni, hogy a motorhispnia racing RX műszerfalát, melyben van fordiltszámmérő és vízhőfokmérő is, át lehet-e tenni a Rieju RR50-be? Mindkét motorban az am6-os 50cc blokk van. Köszönöm!
Kevésbé kényes rá, de kell járatni. A verseny hengereket eleve olyan illesztéssel gyártják, hogy jobban bírják kínzást. Az alu hengerbe az alu dugó nehezebben szorul bele, mert kb egyforma a hőtágulásuk.
Sziasztok! Adott egy Airsal 70 sport kétgyűrűs, alumínium henger. A kérdésem az lenne hogy hogyan kéne bejáratni? (azt olvastam hogy az egygyűrűs alumínium hengereknél nem kell az 1000km járatás, ott lényegesebben rövidebb, csak nem tudom, hogy ez a kétgyűrűs aluhengerekre is vonatkozik-e)
Az az ötletem támadat, hogy eszek a motoromra egy sport kipufogot, am6-tal van szerelve a motorom ugye, és az lenne a kérdés, hogy valamennyire szétcseszi-e a blokkot vagy ugan ugy birni fogja mintha agyári kipufogo lenne rajta ?
ha kiveszed a folytást több kaja kell neki
enélkül nem fog jobban menni
a karbit is érdemes megnézni azon is szoktak szűkíteni
gyertyát folyamatosan nézni amíg nincs meg a tuti beállítás, mert ha szegény a keverék képes a dugó is elolvadni
Adott teljesítmények között a jobb gyorsuláshoz rövidebb áttétel kell, ez a végsebesség rovárása megy.
Ha nagyobb végsebességet szeretnél akkor hosszabb áttétel kell, de ez a gyorsulás rovására megy.
Persze létezik a kettó kombinációja is (kicsi reszelgetés, polirozás, görgők cseréje) de az érdemi befolyással a kettó kombinációjára nincs hatással. Ha olyan erőt és fordulatszám növekedést szeretnél elérni ami a fenti két kitételnek egyszerre megfelel az meg a megbizhatóság rovására megy.
Sziasztok!
Adott egy 2015-ös Rieju mrt 50.A kipufogóból el lett távolítva a fojtás,de azon kívül minden gyári (a gyújtás is fordulatszám korlátozott, 11-62 áttétel van a motoron, tehát így 65km/h körül van a végsebessége).
Az lenne a kérdésem,hogy miket kéne ahhoz kicserélni,hogy jól gyorsuljon,nagyobb legyen a végsebessége, de megbízható legyen?
Illetve ha nagyobb hengerszettet szeretnék,akkor elég a gyári főtengely, hajtókar vagy azokat is ki kéne cserélni?
Sziasztok. Adott egy yamha dt, 80 top tpr hengerrel. Kifujt a blokk tulfolyon eleg sok hajtomu olajat, ment ra a hatso fektarcsara. Valszeg kuplung feloli szimering adta meg magat? Azota uresben ha lenyelezem bedadog mielott kiporogne. Szerintetek?
Sziasztok,
Még elég kezdő vagyok a témában és csak egy kérdést szeretnék feltenni
Az 50ccm-es robogómba teljes hengerszett csere lesz és 70est szeretnék beletenni.
Ez mennyire legális, ugyan úgy Am kategóriával vezethető lesz?
Sziasztok
Lenne egy RMX50-em és vennék hozzá az alap kipufogórendszer helyére egy hozzávaló Yasuni kipufogórendszert. Megéri szerintetek? Miben tapasztalhatok változást és mennyire?
sziasztok,adott egy 2004 aprilia rx am6 Dr 80 as henger van rajta ,gyári rezó kipucolva,gyári légszürő,doppler teli sonkás főtengely és 21 dellorto,jelenleg 95 főfuvóka van benne, kihuzatva 1 2 3 4 aztán lebőg elfogy,lassitva észhez tér,merre kellene változtatni?fuvóka felfele,súbertű lefele?köszönöm választ elöre is
Hello! Szeretném megszólitani a tapasztalt tunereket:
Van egy 2012es minarelli blokkos beneli 49xem. 70es malossi hengerrel vettem. Annak ellenere hogy garazsban allt eleg elhanyagolt volt belul mint kiderult. Na lenyeg hogy vegul felujitottam a hajtomuvet, uj csapagyak uj stage6 attetel, a kuplungban uj csapagyak, malossi rugok, a nagy sarga, a kicsik piros, ez igy is volt, polini zsir bele, malossi x special 16,5x798as szij, a variator szar volt, motoforcet vettel es bele stage6 gorgoket, 4,5gr. Kapott uj fotengelyszimeringeket is. Hamar egyszer.. a karbiban kb gyari fuvoka volt, a karbi szerintem gyari leader pz19jb. Kiserleteztem a 100as meruekkel belefulladt a benzinbe, 85ossel volt jo es szep barna a gyertyakep, gyari br8hsa. A legszurohaz gyari csak a szuro benne ilyen vekonyabb egyszerubb mint a gyari. Amugy a karbiba is uj tomites, uszo.kipufogo gianelli rekord. Jol megy, szuken 90et. De! Ha bemelegszik, nyulosan indul. Meleg a blokk, dehat miert ne lenne. Masok motorjai jobban harapnak, egy sr50is megy ugy mint az enyem pedig csak a kipufogoja tuning egy gorgoszettel. Az alapjaratom teny hogy neha nem esik vissza. De lovesem sincs hol szivhatna falsot a toroknal jonak tunik minden. A membrant le se tudom venni a letort feju csavar miatt szoval tok erintetlen. Azt sem ertem miert melegszik. Amikor raktam bele piros nagyrugot es nagyobb gorgoket, annyira meleg volt hogy menet kozben megallt. Ekkor tettem vissza ami bene volt es a hutesnel a vakablakot is megfurtam illetve alul a blokkot a kupplungnal. Jobb de Megis ha bemelegszik nyulik alul. Kb 5 ezernel kezd el fogni a kuplung, amugy 8-9ezren varial. A gyertyam lenne szar? Vagy szegeny lenne es ezert ilyen meleg? Dehat a variator es akuplung melegszik. Ha szegeny, akkor hogy lehet hogy nem bir el nagyobb fuvokat? Egyszer probaltam egy direktszurot de ocsmany volt a hangja. Legszuro lenne a gond? Help please mar nagyon unom hangolni. Probaltam amigy tuning kuplungot motoforcet talaltam 112esben de az nagyon magasan kapcsolt a leggyengebb rugoval is es szerintem nem teljesen passzolt a 115os haranggal, annak ellenere hogy a haraang belso atmeroje 112, de kozben a 112es mf kuplungot 110nek hivjak... es nagyobb is a hezag a kuplung es a harang kozott mint a gyarival. Jobb is a gyari. Az is erdekes hogy amig hitvany allapotban volt es olaj se volt a hajtomuben, vigan ment a moci, huzott mint a fene, de 70volt a vege es ugegen 12ezernel.. Elore is koszonom a segitseget!
Üdv. Kellene egy kis segítség.
Adott egy Yamaha Tzr50 motor rakni szeretnék rá egy 90 es hengert.. az a kérdésem, hogy mivel a főtengely most lett kicserélve azt gondolnám , hogy az jo lesz illetve szerintetek elég a karbiba fuvokát cserélni ( illetve a szívócsonkbol a folytást kivenni) ? azért kérdezem mert ha nem muszáj nem szeretnék még ezekre is költeni..
(ha nagyon nem jo , akkor esetleg a 70 es hengerhez jo a gyári karbi , más fuvokával?)
Szia!Ha jol tudom segédmotorkerékpáron a kötelező dolgok az első,hátso lámpa,bal oldalt viszapillanto,kürt,és fékek.Mivel a segédmotor nem müszakiköteles igy ha ezek megvannak szetintem azt csinálsz vele amit akarsz.Anno mi is ugy vágtuk a simokat ahogy csak lehetett.Párszor igazoltatak de jogsi,buko,biztositás jo utat volt a menezrend.Az hogy faragtuk a motort fel sem merült.
Sziasztok!
Nagyon kezdő vagyok a témában, bocsánat ha nagy hülyeséget kérdezek.
Az szabályos, ha van egy yamaha rd50 , és átalakítom cafe raceré, attól még lehet használni, hogy nem éppen eredeti minden rajta, és ez eléggé le is rí a motorról?
Sziasztok. Van egy peugeot buxy robogom amire vettem egy 70es hengerszettet. Járatásnál nem volt gond de most hogy odaoda húzom neki pár km után megáll megrugdosom elindul megy. Gondolom a benzin kevés. A kérdésem hogy elég fődúvókát cserélni vagy karbi kellene nagyobb vagy mi?
Sziasztok! Vettem egy derbi gp1 revolutiont...semmi másért mert tetszik....lassan teljesen gyárira visszaáll a megjelenése....kérdésem a következő lenne: emelném a menettulajdonságait.....nagyon jó vezetni,dönteni (600cbr-rel motoroztam) mit gondoltok,ha a hengert 70re cserélem....karbiban fuvokát....esetleg görgöket és kevlár szíjat....a kipufogót is molesztálnom kellene? Mert ugye ezen robogó esetébem a motor alatt van és nem nagyon kapni hozzá tuningot....amit találtam az meg 150ezer... annyi volt a cbrre is :)
Azt szeretném kérdezni, hogy a motorhispnia racing RX műszerfalát, melyben van fordiltszámmérő és vízhőfokmérő is, át lehet-e tenni a Rieju RR50-be? Mindkét motorban az am6-os 50cc blokk van. Köszönöm!
Az az ötletem támadat, hogy eszek a motoromra egy sport kipufogot, am6-tal van szerelve a motorom ugye, és az lenne a kérdés, hogy valamennyire szétcseszi-e a blokkot vagy ugan ugy birni fogja mintha agyári kipufogo lenne rajta ?
köszönöm előre a válaszokat.
enélkül nem fog jobban menni
a karbit is érdemes megnézni azon is szoktak szűkíteni
gyertyát folyamatosan nézni amíg nincs meg a tuti beállítás, mert ha szegény a keverék képes a dugó is elolvadni
a motort kellene kicserélni.
Adott teljesítmények között a jobb gyorsuláshoz rövidebb áttétel kell, ez a végsebesség rovárása megy.
Ha nagyobb végsebességet szeretnél akkor hosszabb áttétel kell, de ez a gyorsulás rovására megy.
Persze létezik a kettó kombinációja is (kicsi reszelgetés, polirozás, görgők cseréje) de az érdemi befolyással a kettó kombinációjára nincs hatással. Ha olyan erőt és fordulatszám növekedést szeretnél elérni ami a fenti két kitételnek egyszerre megfelel az meg a megbizhatóság rovására megy.
Adott egy 2015-ös Rieju mrt 50.A kipufogóból el lett távolítva a fojtás,de azon kívül minden gyári (a gyújtás is fordulatszám korlátozott, 11-62 áttétel van a motoron, tehát így 65km/h körül van a végsebessége).
Az lenne a kérdésem,hogy miket kéne ahhoz kicserélni,hogy jól gyorsuljon,nagyobb legyen a végsebessége, de megbízható legyen?
Illetve ha nagyobb hengerszettet szeretnék,akkor elég a gyári főtengely, hajtókar vagy azokat is ki kéne cserélni?
Még elég kezdő vagyok a témában és csak egy kérdést szeretnék feltenni
Az 50ccm-es robogómba teljes hengerszett csere lesz és 70est szeretnék beletenni.
Ez mennyire legális, ugyan úgy Am kategóriával vezethető lesz?
Motorhispánia RX50-et szeretném 70ccm-re alakitani.
A kérdés az lenne hogy mit kell cserélni hogy érdemes neki fogni.
Lenne egy RMX50-em és vennék hozzá az alap kipufogórendszer helyére egy hozzávaló Yasuni kipufogórendszert. Megéri szerintetek? Miben tapasztalhatok változást és mennyire?
Van egy 2012es minarelli blokkos beneli 49xem. 70es malossi hengerrel vettem. Annak ellenere hogy garazsban allt eleg elhanyagolt volt belul mint kiderult. Na lenyeg hogy vegul felujitottam a hajtomuvet, uj csapagyak uj stage6 attetel, a kuplungban uj csapagyak, malossi rugok, a nagy sarga, a kicsik piros, ez igy is volt, polini zsir bele, malossi x special 16,5x798as szij, a variator szar volt, motoforcet vettel es bele stage6 gorgoket, 4,5gr. Kapott uj fotengelyszimeringeket is. Hamar egyszer.. a karbiban kb gyari fuvoka volt, a karbi szerintem gyari leader pz19jb. Kiserleteztem a 100as meruekkel belefulladt a benzinbe, 85ossel volt jo es szep barna a gyertyakep, gyari br8hsa. A legszurohaz gyari csak a szuro benne ilyen vekonyabb egyszerubb mint a gyari. Amugy a karbiba is uj tomites, uszo.kipufogo gianelli rekord. Jol megy, szuken 90et. De! Ha bemelegszik, nyulosan indul. Meleg a blokk, dehat miert ne lenne. Masok motorjai jobban harapnak, egy sr50is megy ugy mint az enyem pedig csak a kipufogoja tuning egy gorgoszettel. Az alapjaratom teny hogy neha nem esik vissza. De lovesem sincs hol szivhatna falsot a toroknal jonak tunik minden. A membrant le se tudom venni a letort feju csavar miatt szoval tok erintetlen. Azt sem ertem miert melegszik. Amikor raktam bele piros nagyrugot es nagyobb gorgoket, annyira meleg volt hogy menet kozben megallt. Ekkor tettem vissza ami bene volt es a hutesnel a vakablakot is megfurtam illetve alul a blokkot a kupplungnal. Jobb de Megis ha bemelegszik nyulik alul. Kb 5 ezernel kezd el fogni a kuplung, amugy 8-9ezren varial. A gyertyam lenne szar? Vagy szegeny lenne es ezert ilyen meleg? Dehat a variator es akuplung melegszik. Ha szegeny, akkor hogy lehet hogy nem bir el nagyobb fuvokat? Egyszer probaltam egy direktszurot de ocsmany volt a hangja. Legszuro lenne a gond? Help please mar nagyon unom hangolni. Probaltam amigy tuning kuplungot motoforcet talaltam 112esben de az nagyon magasan kapcsolt a leggyengebb rugoval is es szerintem nem teljesen passzolt a 115os haranggal, annak ellenere hogy a haraang belso atmeroje 112, de kozben a 112es mf kuplungot 110nek hivjak... es nagyobb is a hezag a kuplung es a harang kozott mint a gyarival. Jobb is a gyari. Az is erdekes hogy amig hitvany allapotban volt es olaj se volt a hajtomuben, vigan ment a moci, huzott mint a fene, de 70volt a vege es ugegen 12ezernel.. Elore is koszonom a segitseget!
Adott egy Yamaha Tzr50 motor rakni szeretnék rá egy 90 es hengert.. az a kérdésem, hogy mivel a főtengely most lett kicserélve azt gondolnám , hogy az jo lesz illetve szerintetek elég a karbiba fuvokát cserélni ( illetve a szívócsonkbol a folytást kivenni) ? azért kérdezem mert ha nem muszáj nem szeretnék még ezekre is költeni..
(ha nagyon nem jo , akkor esetleg a 70 es hengerhez jo a gyári karbi , más fuvokával?)
Köszönöm előre is ! :)
Nagyon kezdő vagyok a témában, bocsánat ha nagy hülyeséget kérdezek.
Az szabályos, ha van egy yamaha rd50 , és átalakítom cafe raceré, attól még lehet használni, hogy nem éppen eredeti minden rajta, és ez eléggé le is rí a motorról?