Úgy értettem, hogy típus/évjárat alapján két modellt is listáznak és ezeknek más a láncuk. Ezért akartam vázszámot kérni, mert akkor meg lehet nézni pontosan, mivel állunk szemben.
A szívócsonk alapján gyanús, hogy a 96 szemes 630-as láncos műsor, de gondoltam az a tuti, ha vázszám szerint beazonosításra kerül.
Ezzel én is szembesültem, az OEM-parts-nál azonos számon mennek, de külön vannak szedve jobb és bal oldalira. A CMSNL-en meg más a cikkszáma jobbosnak-balosnak. Ugyanezeket a gyári kódokat az OEM-en megkerestetve ugyanazt dobja amúgy.
Ha vált 530-ra arra figyelnék, hogyha azonos marad a lánckerekek fogszáma, akkor 530-as egy zsebóra alkatrészének tünik a 630-as lánckerék mellett. Ami annyit jelent, hogy kisebb átmérö miatt közelebb kerül a lánc a lengövillához amin nem igen van müanyag láncvezetö, így hajlamas még a gyárival is kienni a lengövillát. Mondjuk ez még az acélcsöves verzió, nem az alu profilos...
Az hogy miért van két tétel, de azonos cikkszámmal az nem tudom. Ráadásul jobbosként jelöli, mintha lenne belöle balos is, közben meg 4 egyforma kell a cikkszám szerint.
Nekem ebböl az elfuserált szériából a katanával párhuzamosan gyártott 1100 ES model van meg. Sajnos annyira problémás típus, hogy még ha gombokért is vettem meg, szinte nincs olyan része a jármünek amihez nem kéne huzzányúlni magas költségek mellett.
- A blokkon mindent is fel kell újítani. A váltó, kuplung, hengerfej a legkényesebb része. A 750-es talán, hogy nem annyira nyomatékos , kevésbé eszi meg. De az 1100-nél elreped a hengerfej a szelepek között, lemálik a kéreg a fogakról, és a kuplungkosár lelazul az agyról...
-Porlasztó nem túl bonyolult, de a membránok cseréje ott is költséges, még ha csak kb 20€-ért találsz darabját (4db kell). Plusz benyel egy tömités felújító készletetet. Ha szerencséd van itt megáll a dolog, ha nem falsol a fojtoszelepek tengelyénél...
-A szívocsonkok mindkét oldalon tökremennek, felkeményednek. Mint látod kb 20€ darabja.
-Ennyi idösenen ráfér egy hengerfej felújítás, szelepcsiszolás, szelepszár szimering csere. Ha meg kell bontani a blokkot, amiböl amugyis döl az olaj egy két helyen, akkor 100-150€ egy komplett tömitéskészlet.
-A tank nem néz ki rosszul. Van benne anyag, szóval, ha csak kicsit rozsdás, pár egyszerü trükkel (citromszav, foszfátozás, házilag, )fényessé varászolható. Ha csak a kulcs veszett el, egy kis szüttyögéssel ki lehet nyitni ezeket az zárakat. A benzicsap viszont biztos benyel egy felújító készletet.15-25€-ért...
-Teleszkopok is eltüntetnek pár értékes munkaórát, meg egy felújító készletet, szimeringböl, csapágyakból. Az elsök mellett a hátsók is elég jól javíthatók, házilag, csak kell egy jófajta rugóösszenyomó.
-Fékcsövekkel biztos nem indulnék hosszú útra, ha gyári még...A munkahengerek is örülnek egy alapos takaritásnak, karmantyú cserének.
-Nem hanyagolnám el a berohadásra hajlamos lengövillacsapágyazást sem.
-Látom kerekekböl van dögivel, de gondolom az abroncsok már mind elmultak 10 évesek, de inkább 20...
Összeségében, egy aranyos, klasszikus motor, talán a 750-es kevésbé volt problémás mint az 1100-es, de piacon egyiknek sincs nagy megbecsültsége, ára. Szóval csak akkor érdemes belevágni, ha magadnak csinálod, és van felesleges pár 100 ezerred forintban, pár 100 órád, amit nem sajnálsz, és jellemzöen mindent mahadnak meg tudsz csinálni a saját szerszámokkal. Az sem baj, ha van pár jó alkatresz beszerzési forrásod...bár a poszt azt mutatja, hogy ezzel gondok vannak.
Szívócsonkot találtam, gyári eredeti még kapató, sajnos Tourmax vagy efféle utángyártottat nem látok sehol. 9500 Ft magasságában van darabja OEM parts-szon.
Csap és lánc ügyében meg passzolom egyelőre, mert listáznak olyan GSX750-et a JT sprocket katalógusban, ami 530-as láncot eszik és a csapból is többféle van csupán GSX750E-re keresve...
Szoktak RK-bol lenni rövid láncok "gombokért": https://www.ebay.de/itm/204125...
Ebböl veszel kettöt, meg patentszemet.
Szivocsonk már csak szerencsés esetben elfekvö raktárkészletben van...
Mondjuk személy szerint nem ezzel kezdeném a felújítást... Nem is biztos hogy nagyo érdemes vele foglalkozni.
Üdv!
Szeretném megkérdezni hogy ezeket lehet e valahol kapni.
Suzuki gsx 750E 1981
Apámtol örököltem és fel szeretném újítani.
Ha valakinek lenne tank csagy karbi csonk , esetleg lánc azt megköszönném hogy értesítene.
Bakkancsharcos@gmail.com
Fekete Dávid 06308558079
Tanácsot szivesen fogadok!
Sziasztok!
13 év után megtörtént az első balesetem egy kutyával, ezért...
2002-es Bocihoz keresek alsó idomot - lehetőség szerint mindkét oldalit, tehát egyben, ahogy alapból fent van a motoron.
Valakinek van-e, illetve tudtok-e valami bontót, ahol lehet?
Bukógombát szeretnék majd a motoromra. Találtam egy régebbi cikket (http://www.bionicbt.hu/motor/i...), de sajnos a cikkben hivatkozott márka (TOM-TECH) oldala már nem aktív. Tudna valaki valamilyen megoldást javasolni? Az oldalidomnál kilátszó vázat sem megfúrni, sem arra pl. egy anyát hegeszteni nem szeretnék, amibe egy általános bukógomba menetes szára behajtható. Az LSL nem gyártott ehhez a típushoz adaptert a kelomotorosok szerint. Szóval van valakinek titkos tippe, hol lehet beszerezni ilyen adaptert?
Sziasztok, lassan 6.évfordulója a balesetemnek. Lekopogom 2 lábam földig ér és működik, feldolgoztam hogy otthagyott az akkori csajom sőt megismerkedtem egy talán az igazival, és már úgy érzem nem fogok visszaülni a nyeregbe, már csak a lányom miatt sem. Hiányzik az életem egy darabkája de mindig látlak titeket csak most már fontosabb lett a 3 szoba 4 kerék ahogy mondani szokták🙂
Műhelyi takarítás során úgy döntöttem nem bírom tovább nézegetni az alkatrészeket így ami még van ha más hasznát veszi akkor valami összegben megállapodunk esetleg csoki/ sör stb. A lényegi rész egy gr78a jelű blokk szelep gondokkal. Karbi gyújtás generátor indító rajta, szelepfedél valahol kallódik. Illetőleg van egy 94es kockaboci tankom, nincs agyon gányolva cserébe egy alapos tisztítást igényel.
A kormányon kívül mit kellett még cserélned? A kormányhidat cserélni kellett?