Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv, valakinek nincs esetleg ilyen üléspúpja / üléstakarója?
K3-K4 1000-hez, ebben a színben.
Köszi szépen előre is
Azok hibátlanok nincsenek felfényesedve(fém lamellák) pár éve voltak cserélve a kopókkal, rúgókkal együtt.

Ma/holnap van kis időm nekiállok.

A kosarat megtűreszelgetem akkor ahol szükséges.
A sorjàs rèszeket biztos feljavitanam a kuplungkosar bordain.
A femlamellakon levo “ minta” szerepe, hogy a pici melyedesekbe levego szorulhat, igy kiemeleskor az szetloki az osszetapadt lamellakat. Ha feltukrosodik a felulet, akkor mint ket sikuveg felulet, ossze tud tapasni.
A léptetővillák megvizsgálásához gondolom motor ki és alsó fele le.
Vagy valahogy be lehetne nézni?

Pont ezt a videót néztem meg ami alapján megértettem, hogy is működik a váltó 😅
Meg van egy ugyanilyen kuplungos is az is jó.

Összerakás előtt megcsinálom a clutch mod-ot amit itt látni.
(750-es rugós alátét + kosárba 3 plusz olajzás furat mint a K7-K8-nál.

Egyébként nekem amióta megvan ez a motor, 30e km-es kora óta.
Ha városban pötyörgés van és bemelegszik a víz 90 fok fölé alig lehet sebességet váltani.
Olyan mintha a kuplung nem oldana szét teljesen.

Pl ha emelőn van a motor berakom sebességbe, és behúzom a kuplungot a kerék kb ugyanúgy hajt nem lassul le idővel se.
Ha megfognám kézzek tuti kórház lenne a vége.

A holtjátékok fent a karnál és alul a kosárnál is jól voltak beállítva. Manual alapján.

Ha már most így szét van borítva, manual alapján végig ellenőrzök mindent a kuplung körül, lifter pin-ek beállítását stb.

A belső kosárból érdemes lehet tűreszelővel kireszelni a beverődésket?
Igazából minimálisak pár van ahol akad a köröm benne de a legtöbb inkább csak fényesedés.
Megnéztem a képeket, de nekem normális kopásnak tűnik minden(persze a belső kosár be van verődve, de az így néz ki 50e km után is).
A léptetés is a videó alapján rendben van.
Még esetleg olyan lehet, hogy a léptetővilla végén lévő bütyök ami amivel a kukactengelybe kapcsolódik, az megkopott. Láttam már olyat, de azt a motort nem kímélték...
A lamella elrakás a végén nem okozhat ilyen hibát.

Rakd össze próbáld ki.
Amúgy fasza animációs videók vannak már erről. 🙂 Lehet agyalni.
http://youtu.be/g8xnIFf4id4
Azt lehet is látni, hogy néha váltáskor a csillag túlmegy kicsit majd visszaugrik.

Havernak van egy tartalék blokk elmegyek majd megnézem nála hogy működik, összehasonlítás képpen.
Lehet tevedek, de az ablakolas, meg a csavar fej adja a hatarolast. Mivel be van verodve a csavar palastfelulete igy tul lehet leptetni igy osszeakadhat a lepteto mechanika…
Csináltam pár képet a kopásokról meg videót a léptető működéséről.
Ha bemenő tengelyt forgatom minden fokozatot bevesz a váltó, lehet összerakom és kipróbálom.
Csak nem értem mi tudott befeszülni, összeakadni ami miatt nem ment akkor 4 alá...

https://drive.google.com/drive...
https://www.ebay.de/itm/156094...

Ilyen kopasok vannak neked is, mint ezen a bontott cuccon…, gondolom.
Ha leveszed a lepteto mechanikat, es a csillagkerekkel forgatva a kukactengelyt megvan minden fokozat a helyen, akkor “ bent “ minden rendbe. Vagyis a kukactengely, leptetovillak, fogaskerekek a helyen vannak… a gond akkor a leptetomechanika korul lehet…
Nincs elnyíródva a csap, a csillag csavarja sem volt kilazulva, nem értem.
Bent össze tud így akadni valami?

A léptető mechanikán vannak kopások, a csillagon minimális, a rögzítő csavaron erősebb.
De ennyi.

Az, hogy a legfelső lamella rosszul volt berakva mit okozhat?

Rámsötétedett, de holnap lövök képeket is.
Ahogy Blackiex irta, lehet elnyirta a csapot ami pozicionalja a csillagkereket. Kivenni a rogzitocsavart elso korben es megnezni ezt a lehetoseget.
Levettem a kuplung kosarat.
1. A legfelső lamella rosszul volt, mert azt egy osztással el kell tenni ha jól tudom.
Itt meg sorban voltak a körmök...

A csavar ami a csillagot rögzíti nincs kilazulva de meg van kopva a külső része, mert váltáskor hozzáér a körülötte lévő lemezhez.

És ami a legurább, hogy most működik a váltó.
A csillag ugyanúgy áll mint korábban, a görgő az üres árkában.
Csak korábban ugyanerre a pozícióra 5-öt írt a műszerfal és a motor is ugy ment mintha 5-ben lenne.
Innen pedig csak egyet lehetett váltani fel és le is.

Most ha ugyanott áll a csillag a görgőn 0.-át ír a műszerfal és végig tudom kapcsolni a fokozatokat ha forgatom a behajtás tengelyt.

Most akkor mi a fene van???? 😅

Mindjárt kiveszem a váltó mechanikát és megnézem jobban, de a helyén nem láttam kopást, kivéve a csavar felyén amit írtam is.

Lehet, hogy már kopottak a léptető villák és emiatt nagyobb úton jár a váltó, emiatt ér bele a lemez a csavarfejbe váltáskor?
80e van a motorban...

Csinálok pár képet.
Ez alapján a szervízkönyv alapján csak sikerülni fog.

https://www.manualslib.com/man...
Köszönöm, igen ezt néztem én is, elvileg a K1-K3 között elég gyakori volt, hogy a csavar kilazult.(Amcsi fórumok alapján)
Pihenőnapon leveszem a kuplung kosarat, és akkor jobban fogom már látni mi a helyzet ill. hozzáférni.
A csillag a lepteto dobon (kukactengely neven is fut) egy tuskevel van pozicionalva.

A 6. a leptetodob, a 7. a pozicionalo tuske, a 8. a csavar, ami a csillagot a dobra fogja. A csillagot meg mar ismered.

Ha a 7. szamu tuske pl. felbetort es engedi elforogni a csillagot a dobon, akkor lehetnek erdekessegek.

A 8. csavar kitekeresevel ellenorizheted.
Sikerült megértenem a sebváltó működését, de nem biztos 😅

Az, hogyan lehetséges, hogy a csillag üresben van.
(A besúlyesztett csúcson áll a görgő)
Közben a jeladó 5-öst mutat és valóban 5-ös fokozat lehet mert kb akkor sebességgel ment a fordulat alapján.
Gondolom ez csak úgy lehetséges, hogy a csillag elforgott azon a tengelyen amin a villáknak a vájatok vannak.
Ezesetben lehet, hogy tenyleg a lepteto villak a ludasak es szet kell huzni a blokkot... :(
Leengedtem az olajat.Mágnesen volt némi fémpor és 2db kb 2mm-es vékony forgács :-(

Levettem a deklit és így is látni a csillag tüskéit, sajnos megvan mind...

Hogyan tovább, blokk ki?
Kosár rögzítő célszerszám nélkül nekiálljak?
Van légkulcsom, meg sok minden de célszerszámok kb nulla.
Csak a blokk kivételhez a körmös dugókulcs.
Jól írja Blackiex, elsőnek kuplungkosár ki, és alatta nézd meg a léptető mechanikát.
Köszönöm, ez is teljesen elképzelhető.
Bárcsak ez lene "csak"
Nincs tapasztalatom gixerrel ezen a téren, de találkoztam olyan motorral, ami ilyet produkált.
A léptető csillag tüskéi közül volt az egyik letörve.

https://images.cmsnl.com/img/p...

Ahogy látom, a kuplungkosár mögött lapul ezen. Nyilván ez csak egy tipp a részemről, így látatlanban.
Tegnap elhagytam a motorból(K5 1000) az 1-2-3-as sebességeket...
4-5-6 közt lehet váltani de 4 alá nem megy...

Ha lesz időm kiszedem a blokkot a vázból, de az aljába nem merek egyedül belenyúlni.
Esetleg jó szerelőt tudnátok ajánlani Heves/Pest/JászNagykunSzolnok megyében?

Valamint mi szállhatott el ilyenkor, villa vagy fokaskerék?
Lenyomom 4-ből de semmi, majd kis idővel vissza felugrik 4.-be.
Valamint 4-5-6 között is amikor váltok átmegy, de nincs meg a határozott kattanás.
Köszönöm szépen a választ! :)