Viasz patron van benne, ami a meleg hutoviztol kitagul. Hideg allapotban be van huzva a tetejen levo menetes szar. Ez egy osszekoto femkengyelt mozgat, ami a robbantott abran a 9 es 10 szamokkal jelolt dugattyukat mozgatja.
Amikor hideg, ossze van huzodva, a dugattyukat kihuzza a fojtoszelephazbol. A dugattyuk ilyenkor kinyitnak egy-egy apro levegocsatornat, ezzel megemelve az alapjaratot.
Ha a motor melegszik, a hutoviz a hidegindito patron viaszat is melegiti, az kitagul, kinyomja a menetes szarat a tetejen. A kengyel visszaengedi a dugattyukat a helyukre, a meleg alapjarat beall a helyere.
Az alapjaratot meleg allapotban az alapjarat szabalyozo kezicsavarral allitod. A negy dugattyun van egy-egy hatlap allitocsavar, azzal kell hideg allapotban (pl. elszoritott vizcso) beszinkronizalni oket.
Abban esetleg tudnál segíteni, hogy ez a patron hogy néz ki? Google nem barátom, és a robbantott ábrán sem találom. Ja és a beállítást az alapjáratállító csavarral kell csinálni, ami a motor oldalán lóg. Ugye?
A vaxpatron a hidegindito korben konnyen tomodik el. Ki kell takaritani, be kell allitani a 'fast idle' szinkronjat es akkor forditva fog mukodni, ahogy kell: hidegen 1600-1800 fordulaton, melegen meg 1100-1200-on.
Üdv! Elindítottam a vasat nagy nehezen, aztán beállt szépen az alapjárat, majd végül 80C° környékén elkezdett emelkedni és beállt 2200 környékére. Lehetséges az,hogy a szivató vagy valamilyen jeladó nem működik és ezért ilyen hullámzó a motor járása?
Köszönöm!
És azt esetleg még tudná valaki mondani, hogy az AC pumpa csatlakozójába milyen sorrendben vannak a vezetékek? Ugyanis kivettem a sarukat belőle, de valószínűleg rosszul raktam össze emlékezetből. Netán kép van? (róla lenne szó)
Elvileg az egyes hengeren is kell legyen egy ilyen csatlakozás, ugyanígy a szívótorok tövében. Ahogy a lentebbi képemen látszik.
Ha nincs cső, lehet valaki már előtted ledugózta valami házilagos átalakítás miatt.
A gyári rajzokon is ott van. Alant az F17 az airbox alk. csoport, ott a két vákuumcső.
E2 a hengerfej rajza, ott az egyes hengernél van ábrázolva a vákuum fitting. Egyes és négyes hengeren is van.
Ott speciel semmi. Amikor rádugod a tüskére, ledugózza.
Akkor kell leszedni és a csövet manométerre kötni, ha szinkront állít az ember.
Karburátoros motorokon a szívócsonkokon van egy-egy réz csatlakozás, amik le vannak kupakolva - ugyanez a sztori: üzem közben tömítve és zárva kell lenniük, csak szervizcélokra kell.
Az 1. hengerről és a 4. hengerről jön egy-egy cső. Az általad karikázott tüskéte a 4-esé megy, a másikra az egyes hengeré.
A 2. és 3. hengerrőj jövő vákuumcső be van fogva munkára, egy T elosztón keresztül az üzemanyag-nyomás szabályozó szelepre vannak kötve.
Nézzél csak szét ott, meg lesz az 1-esé is.
Az attól függ, honnan szivárog a hűtőlé. Ha a csövekből vagy papírtömítés alól, a gyárinak nincs párja. Ámbár van Aliexpress-en F4i-hez szövettel erősített szilikonos csőkészlet, nem tudom, mennyire tartós.
Ha a szenzor alól, ott lehet réz alátét van tömítés gyanánt, az nem kell gyári legyen.
Alis trafo? Ejj, azzal ovatosan, elotte mindenkepp merd ki. Ha 2.5 ohmnal kisebb a primer oldali ellenallasa, ne eroltesd, mert rovid idon belul viszi magaval a gyujtasvezerlot, az meg nem olcso jatek.
A tank a porlasztohoz kepest nincs eleg magasan, tobb hasonlo Hondaval egyetemben itt sem tudna csak a gravitacio kello mennyisegu uzemanyagot tolni a porlasztokba. En nem javasolnam a szivattyu kidobasat.
Lehet, hogy teli tankkal meg nem lenne gaz de ha mar csak mondjuk harmadaig van a tank es epp nyelgazon elozol, elkepzelheto hogy mar nem eleg a hidrosztatikai nyomas es leurul az uszohaz. Pont a legrosszabbkor dadogna le.
Nincs vkinek elfekvőben bontásból v. bárhonnan ülészár mechanika ócccsóóé??? Enyém sajna széttört. 2005-ös F4i, cikkszám: 1-000-590-777
https://oem-parts.hu/hu/upload...