Most aztán belelendültem a kérdésekbe!
Szeretném áttisztítani a motor hűtőrendszerét és így ki is cserélem a hűtőfolyadékot.
Nos a motorhoz való hűtőfolyadék az jóval drágább mint a sima ezért gondolom nem is mindegy mit teszünk bele.
Tehát, ha cserélem a folyadékot akkor mit kell beletenni?
Jó a sima fagyálló vagy desztillált víz is?
Én fordítva tudom! az 5-10-15 W az a hideg indítási oldal, a W 30-40-50 az üzem meleg oldal!
Téli használatnál a mocinak 5w30 kell!
Ha szezonálisan tavasztól őszig akkor 10w40!
Ha kicsit durvábban használod a gépet akkor nagyobb a hőleadása, oda már 10w50 kell!
Ha meg ringezel, és csak nyáron akkor a 15w50 a neked való!
Én így tudom!
És félszinti a 10w50ig, és versenyzésre kell csak a fúl szinti! Az ásványi annyira nem bírja a hőterhelést!
Semmi szükség rá!
Én 10W50 használok/tam mert most 10W40-es lesz benne.
a 10W50 jobban tűri a hideg indítást a 10W40 kicsit másabb.
Valahol láttam 1 ábrát de nem emlékszem hogy hol.
ott volt beskálázva hogy milyen hőmérsékleteknél milyen olajat használj...
1 szóval ha októberben is mész vagy novemberben jobb a 10W50-es de ha csak szezonális vagy akkor elég a 10W40!
Kedves Laci!
A szitáláshoz fűzött gondolatokat ismételtem köszönöm, mert zavar, hogy a felső dobozzal, még ha kicsi súlyt is teszek bele, sőt szinte üresen is jelentkezik a szitálás 60-65 között. Persze, ha hevesebben gázolok, vagy fékezek, nincs ideje remegni. A kanyarokban viszont rém idegesítő tud lenni. Márpedig Erdélyben sok a dombos kanyaros útszakasz, és a nagyobb kanyarok 60 körüli sebességet kívánnak. Ilyenkor aztán jobban kell markolni a kormányt. Tehát: ha már 70 körül vagyok, nekem is megszűnik a vibrálás.
Bizonyára az is számít, hogy 70 kilónyit nyomok, kivéve, ha rettenetesen beöltözöm.
A tavaly teljesen új Michelin Pilot Activot tettem a Lódarázsra, kiegyensúlyozták mindkét kereket, a nyomást is rendszeresen ellenőrzöm.
Azzal próbáltam enyhíteni a szitálást, hogy a hátsó telókat a legmagasabb fokozatra állítottam. Talán egy picit használt.
A féktárcsám elől rendben van, a villa csapágya nem szoros, nem is laza, picit sem akadozik… Be fogom mérni a kerekeket, hogy ellenőrizzem: egy vonalban vannak-e?
Azt tanácsolnád, Laci, hogy próbálkozzam egy kis leengedéssel, pl. 0,5 centivel.
Mindenesetre nagyon köszönök minden észrevétel és tanácsot.
Van K&N, és van DNA is CBF-be! Én az utóbbit vettem, és tettem a vasba! De nem muszáj sportlégszűrt venni a sportdobhoz, lehet külön külön is ahogy akarod, ahogy jónak látod, csak úgy kell hangolni a karbit! Én épp azon gondolkodom, hogy a sportlégszűrőtől megszabadulok, és maradok a gyári betétnél, mert 1 csak cserélni kell, és nem kell takarítani, 2 mivel kevesebb levegőt enged át ezért talán jobban több port is szűr meg! Tehát a sportlégszűrő lehet jobban károsítja a motort! De mivel a sportlégszűrőnek más az anyaga lehet, hogy nem igaz a felvetésem... Passz! Mindenesetre elgondolkodtam ezen...
Az biztos, abban teljesen igazad van, hogy a maximális hatás érdekében sportdob, és sportlégszűrő kell a vasba!
A fékpados mérés nagyon érdekel, és szívesen feltenném 1x a mocim leméretni, mikor már úgy érzem, hogy ennél jobb nem lehet, meg a karbiszinkron is meg van csinálva!
Fogyit majd tuti közzé teszem, de ehhez falni kéne a km-et, de állítólag most jön a rossz idő!
hali
valaki léécccciiii segíccsen .na arról van szó,h már lassan összeáll a motor csak az elejében nem vagyunk biztosak .megnézné nekem valaki h a km meghajtó és a teleszkópszár között van-é távtartó?illetve aki szedte már le a kereket az is segíthetne h megy-e oda valami?illetve h pont passzentosan össze van húzva,vagy van 1 kis rés ott?
nem normális ha akad a váltó... patentnak kell lennie, persze ha megfelelő fordulatszám tartományban váltasz. Akkor akár kuplung nélkül is vaj puhán, szinte magától átugrik kis pöckölésre...
A CBF500-hoz tuti van gyári K&N szűrő, az nem jó neked?
Ha nagyobb fúvóka = több benzin = több beáramló levegő = több kipufogó gáz. Tehát a légszűrőt és a kipufogót is sportra kell cserélned a maximális hatás érdekében! ;)
Ez a Dynojet nekem is fúrja a fantáziámat egy ideje... A fogyasztásodra leszek nagyon kíváncsi, majd pontosan jegyezd fel!
Ha kész a rendszer elviszed fékpados mérésre? A MAMI suliben lehet ingyen is lemérik ha jó passzban vannak. Tanulságos lenne!
Látom előjött az örökös olaj téma megint egy kicsit. Akkor én is szeretnék véleményt kérni a Motul 5100 15W50 motorolajról mert erről nem igazán láttam véleményt és a gyári adatok közt is van ilyen viszkozitás ha jól tudom. A márkában ezt akarom kipróbálni az biztos, ha van értelme!
A kérdéseim:
Van-e értelme ilyet belerakni?
Mivel jobb mint a Motul 5100 10W50?
Tudom hogy a másik sűrűbb(15W50),de szükség van arra egy 2000-es évjáratú motornál?
Köszi! Alapból tényleg tökre elég ez így ahogy van, de a tökéletesség hajt még 1 kicsit! Most már tényleg nem hátrálok meg a kapuban, ha már ennyi időt, és pénzt pazaroltam rá! Tényleg tutin lehet használni a mocit! Ma is azzal voltam a városban, és végig élveztem a dolgot! Erre vágyik az ember mikor a blokk használhatóságát ecseteli! Most már csak 1re leszek kíváncsi, és az a gép fogyasztása!
A telo állítást én tuti el fogom követni, mert kivi vagyok arra is, hogy mit változik a moci! Sztm jó ötlet! De majd kiderül! 1 biztos ugyan annyira szeretek mocizni, mint reszelni is azt!
Köszi az infot Leveles, és Szobbalnak a hozzáállást! Közben nem bírtam magammal, és körülnéztem a neten! Itt ez a rengeteg info a hálón, és nem igaz, hogy nem találom meg ezeket a méreteket sehol felkiáltással nekiestem a google-nak. Meg is leltem nagy sokára a K&N oldalán a várva várt méreteket! Külső méretre a CB, és CBF szinte ugyan az! A CBF pár milliméterrel nagyobb, de semmi jelentős különbség! De mégis nagyobb a CBF légszűrője méghozzá úgy kb. 20%-al! Szerkezetében van a válasz! De ez már számomra mellékes! Még 1x köszi fiúk a segítő szándékot!
Majd, ha ráérek akkor a 124es főfúvókát lecserélem 125re, és a főfúvókatűt 1el arrébb rakom, hogy alul dúsítsak vele 1 kicsit, és akkor lesz szerintem tökéletes! Aztán már csak a karbiszinkront kell elkövetnem, és vége! Kiszedtem a CBF500-amból a legtöbb Le-t blokkátalakítás nélkül! Megnyugodhatok!
Gratulálok!
Az a 8ezres nyomatékcsúcs nagyon jó, főleg ha addig egyenletes a teljesítmény leadás, felesleges tovább forgatni elváltásoknál. Gondolom ezt a tulajdonságát pályán is jobban kitudod használni és egy élvezetes motorozáshoz is bőven sok ez a fordulattartomány.
Jaj Csaszi! Holnap írjál a fórumra vagy a emailcímemre kint van!
Van 1 régi szűrőm ami kint pihen a garázsba. Megmérem neked!
Ma voltam a városba a motorral bukó plexiért..
Hát őő mit ne mondja BOTRÁNY! az utak szarok de szó szerint és még ez se kifejezés! és a közlekedés Hídjavítás Metró mi kell még?
Ja és elhatároztam Nekem nem kell sportdob!
Ez a fúrt kipu egész jó kellően hangos és mégis "gyári"
Szóval kössenek belém
Olaj függő is! én ezt éreztem a gyári Honda olajnál! Amit 1x vettem akcióba... De minek....
Azóta MOTUL-t használok a váltó puha és rendesen kezelhető!
10W40-es van nekem is.
Minden olajtípusnak más a kenése ám!
Szitáláshoz néhány gondolat!
Lehet unjátok már a témát, de mivel én voltam aki lejjebb engedtem a kifliket a telószáron, muszály leírnom a dolog miértjét. Főleg amiatt is mert ketten is írtátok, hogy ez nem segít sőt még ront is a helyzeten. Zolibá a szerelőjével példálózott, mert ő azt mondta, hogy nagy sebességnél jön elő a gond mert a versenymotorok...stb. A versenymotorokat ne hasonlítsuk az utcai kis ccm-es gépekhez az egy másabb világ, nem véletlen van kormánygátló, állítható keménységű első teló, másabb súlyelosztás és még csomó minden. De Berber is azt írta, hogy rontott a 2cm-es leengedés (ami egyébként valóban sok) mert emiatt volt kormánycsapkodása, ami a gyári beállítással megszünt. Nem szabad elfelejteni, hogy túrák szempontjából nagyon is előnyös dobozainkal rendesen belenyúlunk a motor menetstabilitásába amit nem is tudunk úgy kompenzálni, hogy olyan mértékű eredményt kapjunk mint ha nem lennének fent a dobozok. Gondoljunk bele mikor 30kg cuccot felpakolunk nagyjából a hátsó tengely főlé, vagy rosszabb esetben attól még hátrébb, nem is kell csodálkozni, hogy elkönnyül az eleje, főleg mikor még az oldaldoboz is vizszintesen van felrakva nem pedig kicsit megbuktatva előre. Ezen segít valamelyest (tapasztalat alapján írom) az én módszerem, pedig mindössze csak 1cm-et engedtem lejjebb az elejéből és nem azért mert szitált, hanem mert könnyűnek éreztem az elejét még magában a közép dobozzal is. Sőt még az is lényeges ebből a szempontból, hogy hova állítom a hátsó telót, mert érdekes módon nem a felső állásban jó az sem, hanem valahol középen. Valószínű sokaknak volt dolga a "szúnyog etkóval" (ETZ 125-150), volt nekem is és mai napig azt állítom, hogy egy elnyűhetetlen és nagyon jó kis motor, viszont volt egy gondja, nagy sebességnél (ami az ő esetében 90 felett és max 115-ig) könnyű volt az eleje és bizony szinte "vitorlázott" az úton. Akkoriban tömegével fűztük át az első kerekeket 16-osra és hihetetlen változást hozott, pedig elég jócskán belenyúltunk a gyári utánfutásába ezzel, hiszen eléggé lejjebb került az eleje. Azt gondolom ha nem torz a futómű és rendesen kiegyensúlyozott a kerék (a hátsó is! ugyanis mivel az fixen áll a hátsó villába így nem igazán tud hátul szitálni, legalábbis nem olyan nagy mértékben, de a kormány forgáspontján keresztül képes átvinni a szitálást az első kerékre is) valamint a gumik is és a kormánycsapágy is ép akkor nem szabad beszitálnia még akár 2cm leengedése után sem. Most mikor szereltettem vizsga előtt az új gumit, hosszan elbeszélgettem a szerelővel aki maga is motorozik (nem is akármilyen sport géppel) ő mesélte, hogy egy kisebb kátyúba belement és ez elég volt ahhoz hogy, 140km/h körül beszitáljon az eleje ami érdekes módon nem felerősödött a sebesség növelésével hanem 160km/h fölött nem volt érezhető. Javítják ezeket a sérült felniket (12ezer/felni) és javítás után szünt csak meg a gond. Műszaki vizsgán pedig azt hallottam, mióta bejött a fékpados mérés nem ritka az az eset amikor egyenetlen fékhatás miatt elhúzzák a motort, főleg ahol szimpla tárcsa van és durvább az abnormális kopás a tárcsán. Ebből pedig az következik, hogy a gumik is azon a részen kopnak jobban ahol a tárcsa is jobban fog, tehát idővel ütni és szitálni fognak. Ha az én motorom szitálna addig nem nyugodnék amíg nincs meg a hiba, mert ott valami nem tökéletes (gumik, felnik, kormánycsapágy, teleszkóp vagy egy ingadozo fék) és azon az én ügyeskedésem sem segít, viszont ha rendben vannak ezek a dolgok akkor az bizonyos, hogy ezzel a megoldással jobban az úton érzem a motor elejét amikor hátul meg van rakodva.
Örömmel jelentem, hogy sikeresen végiolvastam a fórumot kb. másfél hónap alatt. Jó egy kicsit csaltam a túrákra és az élménybeszámolókra vonatkozó részeken csak átsiklottam. Inkább a műszaki dolgok érdekelnek.
Csaszi4 !
Hát garutala a gépedhet, ezekszerint a befektetett munkád megtérült, csak igy tovább tőled is sokat tanultam már.
Most egy kérdést tennék fel ! Januárba vettem az 500 asomat, Akkor a hidegek miatt összesen mentem 20 kilómétret. Ekkor nekem nem tünt fel semmi különös, lehet, hogy a hideg miatt az is lehet, hogy az uj motor varázsa miatt.
Február vége fele amint jó idő lett, gyorsan lecseréltem az olajat Castrol Actevo X-tra 10w40 re. Azóta már kb. 400 km mentem és az az értzésem, hogy gy kicsit akadós lett a váltó. Szerintetek ez normális, vagy nem olyan jó ez az olaj ?
Szeretném áttisztítani a motor hűtőrendszerét és így ki is cserélem a hűtőfolyadékot.
Nos a motorhoz való hűtőfolyadék az jóval drágább mint a sima ezért gondolom nem is mindegy mit teszünk bele.
Tehát, ha cserélem a folyadékot akkor mit kell beletenni?
Jó a sima fagyálló vagy desztillált víz is?