Miért rángat,leáll a virago?

Üdv mindenkinek.
Van egy 92es 1100as viragom. Két éve vettem. Vásárlás után átessett egy nagyszervizen. Új akksi, olaj stb. Tavaly nyáron kapott egy karburátor felújítást. Tény hogy nem igazán használtam... az induló vállalkozás miatt nem volt rá időm. Csak 100 benzint tankoltam bele +etanol semlegesítőt(kimérve). Most a febuári tavaszban gondoltam megyek egy karikát, de kb. 5 km után elkezdett rángatni, durrogni sőt pirosnál le is állt. Erő az nulla csak a hangja nagy. Gyors garázs, gyertya ki...tiszta retek. Nem értek a szerelésghez de nekem olyan mintha sok benzint kapna... Két szerelő után még mindig nem jó. A kérdés az hogy a tünetek alapján mi lehet a probléma?
Attila83 2024. február 18.
Eltömődött porlasztó járatok
Nem a két szerelő a baj, hanem a sok állás. Tartós tárolás esetén a porlasztókat is le kell üríteni, mert az úszóház tartalma el fog kocsonyásodni, ami Just által említett fúvókadugulást okoz.
Nyilván látatlanban nem tudom megállapítani, mennyire gáz a helyzet, de ha nem fűtött garázsban áll a motor, azaz nem kontrollált a levegő páratartalma és a harmatosodás, akkor hiába a százasbenzin meg az adalék. A levegőből összeszedi a vizet, az megül a tartály alján, esetleg a porlasztó tartalma is elvizesedik és korrodál bévül ez-az. Meg az se mindegy, hol tankol az ember.

Ez pl. egy novemberben letett Virago, amit százas Lukoil-os benzinnel téliesítettek le, tiszta karbival. Egy kvázi fűtetlen lépcsőházban állt, február táján ez fogadta a gazdáját. És ez csak a karbi felső része, az úszóház még "szebb" volt, csak arról nem találok fotót hirtelen.
Köszönöm szépen a választ.
Sajnos nem tudok jobb hírrel szolgálni, ki kell pucolni a rendszert.