Ráadásul mentem pár hete egy 89-es 250-es rgv-vel, arról 58 lovat irnak, de ott éreztem is hogy 8000-nél kerékre akar állni csak gázra, meg is lepödtem, a tzr-nél ilyen nincs. bár a yamaha a középtartományban sokkal erösebb... most akkor mi van?
üdv! Ez a kutyulás hogyan van a 250-es tzr-eknél? mindenhol a neten leírásokban, technicalban azt látom hogy 45Le a teljesítménye, de igazából sztem több. nekem egy 3xv1-es van de arról meg fórumokban látok olyat hogy hol 45 paci hol meg 65. Most melyiknek lehet hinni?
Amúgy én egy 125-ös 2T cseréltem le erre, az volt 28Le, na annál jóval erösebb. valaki tud valamit erről hogy most mennyi, vagy inkább méressem le?
jópár éve volt és nem voltam még akkoriban elvetemült motoros
Kék volt,ennyire emlékszem meg,hogy pikk-pakk 250-el hasítottam a pályán...Másnap még dolgozni sem mentem,csak néztem ki a buksimból
(Akkoriban az ETZ volt a menő itthon)
Lehet, de nézd meg a kompresszióviszonyát.
Amit a motorgyártók feltüntetnek lóerőnként az a maximumteljesítmény(amit egy jó magas fordulaton lead a gép)
De ha a motor hasznaálhatóságát akarod e szempontból vizsgálni, akkor nagyon nem elég a maximum-teljesítményeket összehasonlítani. Ugyanis ha a motor 8ezren adja le azt a teljesítményt, 4ezer alatt meg semmit, akkor sokra nem mész vele.
Linkeltem egy képet(sajna kicsiben találtam csak...)
Az egy fordulatszám-teljesítmény grafikon.
Van rajta egy piros, meg egy kék görbe.
Mit is látunk?
A piros mondjuk 10ezernél lead egy maxteljesítményt. Elötte viszont semit, és fölötte is leesik azonnal.
A kék ugyan kisebb de 8-10 ezer között folymatosan leadja ugyanazt a teljesítményt. Sőtt még 6ezernél is leadja a maxteljesítménye nagyrészét.
Tehát ráengedem a kuplungot 1esben álló helyből, monjuk 5ezres fordulaton, hogy ne égjen a kuplung. Itt melyikne nagyobb a teljesítménye?
Utána kipörgetem 10ig, de ahogy elpörgött 10ig váltanom kell, és a forulat megint lepottyan. Ahhoz, hogy a maximumteljesítményét kihasználja a motornak, ahhoz folymatosan ugyanazon fordulatszámon kéne tartani. Ez fokozatmentes váltó hiányában elég nehézkes volna.
Namost akkor melyik is megy jobban?
A dolgot úgy lehet kisakkozni, hogy a váltástartományon(váltaástartományra pl.: 10ezernéál feljebb váltok, és akkor 6ezren lessz a fordulat, akkor váltástartomány 6-10ezeres intervallum) leintegráljuk a görbét(azaz vesszük az alatta lévő területet.) Ezt hívják egy váltástartományhoz tartzó effektív teljesítménynek. Az általában vett effektív teljesítmény az a teljes fordulaton vett integrállal lessz arányos. NE SZERINTEM EZ A FONTOS egy motornál...
A pirosra ugyan rá lehet írni, hogy 32Le, de amikor a lámpánál elindulunk, és 3ezernél mér fent van a kuplung akkor igencsak lemarad a kékhez képest.
A kék ugyan csak 22Le De effektíven ugyanazt tudja mint a piros, csak nem kell pörgetni hozzá.---nem megy hamar szarrá.
A 32Le az marketing, a 22Le az a valóság.
A gyakorletban, hogy a köznapi ember számára is érthető legyen, a motornak ezt a tulajdonságát rugalmassági próbával szemléltetik, azaz mondjuk 6. fokozatban, minimális fordulatról való teljes kigyorsítás időtartamával jellemzik.
(Egy gykorlati példa: honda NSR a piros görbének feleltethető meg, egy suzuki rg meg a kéknek.)
Jópár éve dolgoztam Olaszba pár hónapot (asszem 16 hónapot)
Szal ott mentem egy Bimotaval....Nahh basszátok meg a víz levert...
Azóta 2T
Persze mostanra már beszereztem egy 4T is de ma is az Apriliaval voltam mocizni meg a mult héten is meg holnap is azzal megyek
Amúgy én egy 125-ös 2T cseréltem le erre, az volt 28Le, na annál jóval erösebb. valaki tud valamit erről hogy most mennyi, vagy inkább méressem le?
Kék volt,ennyire emlékszem meg,hogy pikk-pakk 250-el hasítottam a pályán...Másnap még dolgozni sem mentem,csak néztem ki a buksimból
(Akkoriban az ETZ volt a menő itthon)
Amit a motorgyártók feltüntetnek lóerőnként az a maximumteljesítmény(amit egy jó magas fordulaton lead a gép)
De ha a motor hasznaálhatóságát akarod e szempontból vizsgálni, akkor nagyon nem elég a maximum-teljesítményeket összehasonlítani. Ugyanis ha a motor 8ezren adja le azt a teljesítményt, 4ezer alatt meg semmit, akkor sokra nem mész vele.
Linkeltem egy képet(sajna kicsiben találtam csak...)
Az egy fordulatszám-teljesítmény grafikon.
Van rajta egy piros, meg egy kék görbe.
Mit is látunk?
A piros mondjuk 10ezernél lead egy maxteljesítményt. Elötte viszont semit, és fölötte is leesik azonnal.
A kék ugyan kisebb de 8-10 ezer között folymatosan leadja ugyanazt a teljesítményt. Sőtt még 6ezernél is leadja a maxteljesítménye nagyrészét.
Tehát ráengedem a kuplungot 1esben álló helyből, monjuk 5ezres fordulaton, hogy ne égjen a kuplung. Itt melyikne nagyobb a teljesítménye?
Utána kipörgetem 10ig, de ahogy elpörgött 10ig váltanom kell, és a forulat megint lepottyan. Ahhoz, hogy a maximumteljesítményét kihasználja a motornak, ahhoz folymatosan ugyanazon fordulatszámon kéne tartani. Ez fokozatmentes váltó hiányában elég nehézkes volna.
Namost akkor melyik is megy jobban?
A dolgot úgy lehet kisakkozni, hogy a váltástartományon(váltaástartományra pl.: 10ezernéál feljebb váltok, és akkor 6ezren lessz a fordulat, akkor váltástartomány 6-10ezeres intervallum) leintegráljuk a görbét(azaz vesszük az alatta lévő területet.) Ezt hívják egy váltástartományhoz tartzó effektív teljesítménynek. Az általában vett effektív teljesítmény az a teljes fordulaton vett integrállal lessz arányos. NE SZERINTEM EZ A FONTOS egy motornál...
A pirosra ugyan rá lehet írni, hogy 32Le, de amikor a lámpánál elindulunk, és 3ezernél mér fent van a kuplung akkor igencsak lemarad a kékhez képest.
A kék ugyan csak 22Le De effektíven ugyanazt tudja mint a piros, csak nem kell pörgetni hozzá.---nem megy hamar szarrá.
A 32Le az marketing, a 22Le az a valóság.
A gyakorletban, hogy a köznapi ember számára is érthető legyen, a motornak ezt a tulajdonságát rugalmassági próbával szemléltetik, azaz mondjuk 6. fokozatban, minimális fordulatról való teljes kigyorsítás időtartamával jellemzik.
(Egy gykorlati példa: honda NSR a piros görbének feleltethető meg, egy suzuki rg meg a kéknek.)
Szal ott mentem egy Bimotaval....Nahh basszátok meg a víz levert...
Azóta 2T
Persze mostanra már beszereztem egy 4T is de ma is az Apriliaval voltam mocizni meg a mult héten is meg holnap is azzal megyek
Mert zolival se beszéltem egy ideje.
Ennek a világnak vége.
250-es 2T büntet már rendesen legyen az Aprilia vagy Yamaha