Az indexkapcsolókkal felfegyverkezett Superstock kategória vitte el a pálmát a hétvégi Alpok-Adria versenyen.

FOTÓGALÉRIA

Kispataki Viktor, Dudás Péter, Varga Gergő

A reggeli bemelegítés után a Superstockos pilóták vágtak neki a 12 körös futamnak. Dudás Péter kitűnő formában volt, már az első körben rávert a mezőnyre. Kirobbanó formáját tükrözi, hogy legjobb körideje 1 perc 54,646 másodperc, ami ‘csupán’ 1,2 másodperccel marad el a Superbike kategória legjobb idejétől.

Kispataki Viktor a cseh Kamil Pragerrel viaskodott a második helyért, míg Varga Gergő a szintén cseh Vondrous Martinnal küzdött. A végén aztán Kispataki másodikként húzott át a célvonalon, Geri pedig az 5-ként. Mivel a csehek Superbike motorokkal versenyeztek, ezért visszakapták, amit múltkor ők osztottak a magyarokra. Nem értékelték őket ebben a kategóriában, így három magyar állhatott a dobogóra, ráadásul Kispataki Viktor az itt szerzett 20 ponttal megnyerte a Magyar Köztársaság Superstock Bajnokságát, valamint a Nyílt Magyar Bajnokságot. A haziak közül Vida Tibor a 8., Hofmeister Zoltán a 10., míg a Bíró Balázs a 13. lett.

Székely a CBR-en

A megcsappant Supersportban Székely Zsolt pole pozícióból rajtolhatott, ám pár kör erejéig beragadt Josef Mayrhofer mögé. Ez elég volt az osztrák Wolfgang Kerbl-nek, hogy ellépjen az őt üldözőktől, s bár Székely szépen feljött rá, első helyét a végéig megtartotta. Tolnai István is jó formában volt, 23 másodperces hátránnyal hatodikként fejezte be a 14 körös versenyt.

Végh Jana

A Superbike kategóriában Végh Janáért szoríthattunk. A rajt nem sikerült a legjobban, ám Jana szépen küzdötte felfele magát, és végül másodikként intették le.

Németh Balázst Talmácsi Gergő üldözi

A Superstock 600-ban ezúttal 7 magyar indult. A Talma Motorsport versenyzője Németh Balázs ezúttal meglepetést okozott, hiszen legjobb magyarként az összetett harmadik helyre jött fel. Nem sokkal mögötte Talmácsi Gergő, és a leggyorsabb köridőt teljesítő Juhász Tamás motoroztak a célba. Talmácsi Gergő ezzel a helyezéssel megnyerte a Superstock 600-as Magyar Bajnokságot.

Kardos Krisztián 9., Soltész Attila 11., Péntek László 12., Sövegjártó Petra 20., míg Balogh Róbert 21. lett ebben a kategóriában.

Győrfi Alen boldogan integet

A 125 GP-ben Győrfi Alen hatalmas csatában mindössze 2 tizeddel verte meg a cseh Razek Lukast és ezzel a dobogó második fokára állhatott. Magda Attila sajnos kiesett a versenyből, míg Kovács Niki 9. helyre hozta be Hondáját.

Juhász Dávid odatette magát

125 Sportban Juhász Dávid ismét nagyot motorozott, s bár az elején némi hátrányba került, végül 6 másodperccel lemaradva a szlovák Michal Puskartól másodikként haladt át a célvonalon. Deák Attila és a Derbivel motorozó Szabó Gábor, valamint az osztrák Thomas Riedel a 10. helyért küzdöttek, s mindössze 1 tized különbség választotta el őket a célban.

Magda Attila és Végh Jana fölényes győzelmet arattak

A nap vége tartogatta a presztizs csatát. Az élről természetesen a Superbike CBR 1000RR-el induló Végh Jana, Magda Attila páros rajtolhatott. Janáék első cseréjére 33 kör után került sor, amikor előnyük majd 1 kör volt a Kispataki Viktor, Soltész Attila párossal szemben. Magda Attila is bravúros köridőket produkált, a végén még egy hátsó gumicserére is volt ideje a csapatnak, s így is 1 körös előnnyel nyerték az összesen 74 körös Endurance versenyt. Mögöttük a Kispataki Viktor, Soltész Attila páros végzett, míg a 600-as GSX-R-el versenyző Adorján Tamás, Németh Balázs párost ötödikként intették le. Varga Gergőnek nem volt szerencséje ezen a futamon, mivel az első gumija annyira elolvadt, hogy a célegyenes ráfordítóban eldobta az R1-est, és kiállni kényszerült. Külső megfigyelőként egyéként úgy vettük észre, hogy a legtöbb csapatnak a tankolással gyűlt meg a baja. Volt, hogy menekülnünk kellett, mivel a motor és környéke úszott a benzinben, másoknak meg ‘órákig’ tartott míg a marmonkannából teletöltik a tankot, de olyan csapat is akadt, ahol levegővel nyomatták tele a naftát tartó hordót, az meg púposodott rendesen. A legprofibb megoldás persze a dupla csövű gyorstankoló (amihez megfelelő tanksapka dukál), de láttunk hasonlóan hatékony megoldást a szimpla tanksapkás megoldásra is.

Mindent összevetve jól teljesítettek a magyar pilóták a Hungaroringen, bár ha figyelembe vesszük a hazai pálya előnyét, belefért volna még több első helyezés. És hogy senki nem mondja, hogy telhetetlenek vagyunk, be kell vallani: amióta Alpok-Adria versenyekre járunk, most éreztük legjobban magunkat, mintha egy jóhangulatúklubdélutánon lettünk volna.

Eredmények

Versenyzők beszámolói

DUDÁS PÉTER

A Superstock kategóriában az idei év nagy visszatérője, a többszörös magyar és nemzetközi bajnok, Dudás Péter készült arra, hogy Suzuki GSX-R 1000-vel megleckéztesse a nemzetközi mezőnyt. Idén háromszor végzett dobogós helyen, de most elérkezettnek látta az időt, hogy mindenkit maga mögé utasítson. Dudi és az Amargo csapata nem vette félvállról a hazai versenyt és komoly előkészületek után minden igényt kielégítő boxot alakítottak. A versenyző és a szerelők egy , a vendégektől teljesen elkülönített részen dolgozhattak, míg a barátok, családtagok és a sajtó képviselői a boksz másik felében részesültek tökéletes kiszolgálásban.

Csütörtökön és a péntek első felében, a szabadedzések keretében próbálgatták a motor beállításait. Az első kvalifikációs edzésen Dudás megszerezte az ideiglenes pole-t. Ő volt az egyetlen versenyző a Superstock kategóriában, aki 1, 56 alatti köridőt ment. „Tegnap a motor beállításait próbálgattuk. A futóművel vannak még gondjaink és a pálya is elég piszkos. A szabadedzésen, az egyik körben elhagytam a váltókart és mire feltettük a tartalékot, egy kis időt veszítettünk, de összességében pozitívan zárult a nap.”

Szombaton, ha nem is a pole pozíció, de az első sor biztosan meg volt, úgy, hogy a futóművel még mindig akadtak gondok.” Az első futómű beállítása túl puhának tűnik és a kanyarokban nagyon összeül a rugó, ezáltal a motor súlya tolja ki a gépet a megfelelő ívekről. Az edzés után szakértettünk a Bitubo futóművek specialistájával. Holnap kiderült, hogy jól gondolkodtunk vagy sem.”

Péter mára már megnyugodott, hiszen tökéletesen oldották meg a felmerülő gondokat. Dudás Laci bá és Roska Laci remekül készítették fel az ezrest, míg Hársfai Lajos elméleti szinten nyújtott nagy segítséget Dudinak. A rajtot követő néhány kör után már megnyugtató előnyre tett szert a 77-es rajtszámú Dudás. A második helyezett, Kispataki Viktor, közel 8 másodpercet kapott tőle. A különbség még ennél is nagyobb lehetett volna, de Dudi elszámolta magát és már az utolsó előtti körben egykerekezve jött ki a célrafordítóból, mert azt hitte, hogy az már az utolsó kör.” A verseny előtt még változtattunk egy-két dolgon és a Gixxer tökéletesen futott a versenyen. A pálya hátsó részén néhány néző folyamatosan integetett nekem és kézzel-lábbal mutogatták, hogy mekkora az előnyöm. Én nem akartam elhinni, de csak három körrel a vége előtt mertem visszanézni, hogy mi a helyzet mögöttem. Köszönöm az Amargo Motornak, a Suzukinak, mindenkinek, aki segített és legfőképp a csapatomnak, hiszen fantasztikus munkát végeztek!” A verseny leggyorsabb körét is Dudás Péter futotta, 1,54,646-os köridővel. Még két verseny van hátra az idei szezonban és a Hungaroringen bezsebelt 25 és a leggyorsabb körért járó plusz 1 ponttal, Dudi előtt még nyitva áll a kapu, hogy megnyerje az Alpok-Adria Bajnokságot.

SZÉKELY ZSOLT

Székely nagy tervekkel érkezett a Hungaroringre. Az Alpok-Adria bajnoki tabellán a második helyen tanyázó Székelynek húznia kellett a gázt, ha közelíteni akart az élen álló osztrák Wolfgang Kerbl-höz. Arról nem is beszélve, hogy Lukaseder és Pintar is támadták hátulról. A hétvégét boxépítéssel kezdte, hogy a kilátogató barátok és a sajtó képviselői ne egy olajos szerszámokkal teli, rendezetlen boxba érkezzenek. Csütörtökön a szabadedzésekkel kezdődött a hétvége. Mint tudjátok, ilyenkor még nem kategóriák szerint edzenek a versenyzők, hanem két csoportban lehet a pályára gurulni. Székely utolsó tréningjén a cél előtti utolsó balosban nagy tempókülönbséggel ért utol néhány lassabb versenyzőt. Hogy elkerülje az ütközést, nagyot kellett fékeznie, a motor irányíthatatlanná vált és elesett. A Hondán, a lábtartón és az idomzaton kívül komolyabban semmi sem sérült, de Zsolt beütötte a vállát. Próbáltunk jeget szerezni a sérült „alkatrészre”, de sehol nem jutottunk hozzá, így kénytelenek voltunk beérni, egy hűtött üveges Colával. Másnapra a fájdalom enyhült és lehetett a kvalifikációs edzésekre koncentrálni. Az első hivatalos időmérőn mindössze 0,124 ezreddel maradt el Székely ideje Kerbl legjobbjától. A szombati időmérőre még komolyabban készült a csapat és a siker nem maradt el. Majd egy másodperccel jobb időt futott az osztráknál, aki ráadásul az edzés vége felé bukott.

„Edzés közben gumit cseréltünk, és egy speciális kvalifikációs Dunlop gumit tettünk fel. Ezzel a gumival mindössze két-három kört lehet menni, de sokkal nagyobb tapadást biztosít, mint a versenygumi. Fantasztikus érzés volt vele menni. Olyan érzésem volt, hogy még mindig, még mindig húzhatnám egy kicsit jobban a gázt, mert a gumi bírja. „

A Supersportosok vasárnap, valamivel az ebédidő előtt foglalták el a rajthelyeket. Székely egyetlen komoly ellenfele az osztrák Wolfgang Kerbl volt. A rajt jól sikerült Székelynek, de az első néhány körben nem jöttek azok a köridők, amire számítottunk. „Az első körökben egyáltalán nem volt tapadása a Dunlop gumiknak és nagyon csúszkált a motorom. Óriási lélekjelentét kellett ahhoz, hogy nyeregben tudjak maradni. Mire a gumik is engedték a gyorsabb tempót, Kerbl már nagyon elhúzott és hiába közelítettem hozzá már nem tudtam beérni.” Azt, hogy Székely mennyire sietett az is mutatja, hogy a futam leggyorsabb körét ő futotta. Óriási tempót diktált végig és, ha lett volna még két kör…. Nos, akkor Kerbl valószínűleg már nem örült volna ennyire. Székely a begyűjtött 20 ponttal megerősítette második helyét a bajnoki tabellán. Az örömbe némi üröm is vegyült, mivel a leintést követő levezető körben, Zsolt megállt a pálya szélén gumit füstölni, de az egyik cseh versenyző nem figyelt és hátulról nekiment Székelynek, így a Hondát a „dögszállító” hozta be a parc fermébe. Mit mondhatnék!? Ilyet sem lát sűrűn az ember.

VARGA GERGŐ

A nem éppen zökkenőmentes brnoi futam után végre normális és jó hangulatú versenyen vehettünk részt a hétvégén. Mi is megkettőzött erővel készültünk a hazai versenyre. A boxban létrehoztunk két elkülönített részt, egyet a versenyzőknek egyet a vendégeknek, nézelődőknek. A boksz előtti parkolóban egy jó nagy sátort is felhúztunk, ahol a vendégek helyet foglalhattak és a szponzorok komolyan megjelenhettek. Szerintem érdemes volt kilátogatni, aki úgy tette jól tette. Mi legalább is jól éreztük magunkat, talán túl jól is, ugyanis szombat reggel kaptunk egy figyelmeztetést a zsűri részéről, miszerint „szervízcsapatom” túl hangos volt, és ha ilyen hangos lesz szombat este is, akkor kitiltanak a versenyről …khm… no mindegy. Az első időmérő még rendben zajlott, sikerült megszereznem a 4. rajthelyet. Tudtam, ha a második időmérőn is szeretném ezt tartani, javítanom kell. Sajnos az edzésen közbejött egy kis baki. A 2.-3. körben, amikor kezdtem volna haladni szétment a kuplungom. Gyors beavatkozás, csak pár kört tudjak még menni. Sikerült végül javítanom, de a motorom most nem volt 100-as és visszacsúsztam az ötödik rajthelyre. A versenyre azért orvosoltuk a problémát. A múltkori balhé óta sikerült annyit elérni, hogy a két kategóriában félig Superbike motorral induló cseheket, csak Superbike-ban értékeljek az Alpok Adria Bajnokságban. Így értékelésen kívül (csak a Cseh bajnokságban) indult Prager és Vondrous is. Azért a rajtrácson finoman jeleztük, nem felejtettük el a múltkori incidenst. A vicc szerintem jól sikerült, a rajtrácson a mindig komoly, árgus szemekkel figyelő és mindent feljegyzetelő technikai zsűritagok jót mulattak. Mindenki megmosolyogta esernyőtartó csirkénket a kis üzenettel a hasán. Térjünk át a versenyre. Egy jó rajt, negyediknek elfordultam, zökkenőmentes első körök, aztán 5-6 körrel a vége előtt öldöklő harc bontakozott ki Vondrous és közöttem. A cseh-vel sokszor meccseltem már. Az emberről annyit kell tudni, hogy nagyon bevállalós és két dolog lehetséges nála, vagy elesik vagy elöl megy. Köztes megoldás nincs. Tudtam, hogy nem értékelik, de már csak azért is! Beálltam mögé is szurkálódtam, számítottam rá, hogy hibázni fog, kiterveltem, hogy az utolsó körben kéne megelőzni, ne legyen lehetősége visszaelőzni. A cél végi féktávon mellé is értem, már én is nagyon későn fékeztem, de persze nem nyúlt a fékre csak 2 méterrel később. Keresztbe csúszó, pattogó motorral zuhantunk be a kanyarba, amiről látszott, hogy az ideális íven nem tudja egyikünk sem bevenni. Éppen hogy, de befordultunk. Ezután összeért párszor a könyökünk, lökdösődtünk, de a következő balos kanyarra ő volt belül és elfordult szűkebben. Végig egy centire mögötte voltam, hátul talán lett volna lehetőség előzni, de egy lekörözött versenyzőt kellett kikerülnünk. Így maradt a célra ráfordító kanyar, ahol mindent megpróbáltam, de egy fél kerékkel, azaz 7 századdal lemaradtam. De így is megszereztem az Alpok Adria harmadik helyezést, ami egyben a Magyar Bajnokság harmadik helyezése is lett, Dudi és Viktor mögött.

Ezután már, a „csak” 74 körös Endurance verseny várt ránk Juhász Tomival. Itt egy 1:56.9-es idővel a harmadik helyről indultunk a Végh-Magda és Kispataki-Soltész páros mögött. Itt is jól sikerült a futó rajt, jó pár körig a második helyen mentem, míg Végh Jana utol nem ért Superbike gépével és meg nem előzött. Ezek után a biztos harmadik helyet tartottam. Úgy terveztük, 26 kör után tankolunk és pilótát is váltunk. A tervezett köridőket sikerült is tartanom, a körök számával viszont 20-nál elakadtam. Gondoltam az utolsó köröket kicsit megnyomom, bár éreztem valami nem frankó. Aztán a célra ráfordítóban elment a motor eleje. Nagy nehezen kibányásztuk 3 pályabíróval a szivacsból, megnéztem folyik-e az olaj vagy van-e nagyobb baj, de nem volt. Kellett mennem egy kört (fék nélkül), hogy bejussak a boxba. Végül is nem folytattuk a versenyt, mert kilyukadt az egyik airboxba vezető cső is és félő volt, hogy kisebb kavicsok kerülhetnek a motorba. De miért is estem el? Valószínű hibás gumit kaptunk, mert a gumi jobb oldala teljesen elégett és szétmorzsolódott. A másik lehetőség, hogy el volt számozva és puhább keveréket kaptunk, mint ami rá volt írva. Az edzéseken mentünk a legpuhább első gumival is 17-20 kört és azon rendellenes kopást nem tapasztaltunk. Sajnáltam, hogy kiestünk, a harmadik hely meg lehetett volna. Talán a második helyért is küzdhettünk volna, Tomi az edzések alapján szerintem tudott volna hozni Soltész Attilán. Na, de mindegy már, ez is benne van! Egyszóval, jó hétvége volt. Gratulálok mindenkinek!

Üdv,

Varga Gergő

Kapcsolódó anyagok:

Alpok-Adria Brno Episode II.

Alpok-Adria Brnóban

UEM-Alpok Adria Bajnokság a Pannónia-ringen

UEM-Alpok Adria Bajnokság - Rijeka

UEM-Alpok Adria Bajnokság - Hungaroring