"Megint más: Mátrában minek váltasz fel? 1-esben elmegy állítólag 170-et, akkor meg, hogy lehet olyan gond, hogy 3-2-1 darál?"
Az kemény lenne,végigmenni eggyesben.
Persze végiglehetne,csak alapból folyamatosan magas lenne a fordulatszám.
És amikor lapra vágod egy visszafordítóban,nagyon finoman kellene adagolni a gázt,mert egy esetleges véletlen csuklómozdulatra is keményen reagál,főleg 6000 felett.
Tehát ha kanyarban valamimiatt nem tudod egyenletesen fúzni/tartani a gázt,akkor az tuti perec.
Ezért nem megy senki egyesben,ugyanis mint tudjuk kettő-háronban már nincs annyira nagy tulóerő mint egyben.
Chris, kérdezd meg az említett szakikat, szereti-e a vezérműlánc és feszítője az ilyen nem is annyira visszaváltom, mint v.b@szomot, hátha aszongya, annyira nem..
Megint más: Mátrában minek váltasz fel? 1-esben elmegy állítólag 170-et, akkor meg, hogy lehet olyan gond, hogy 3-2-1 darál?
A csúszókuplung hiánya érthetetlen, általam már sokszor lerágott csont: 1989-2003 az összes zxr750 és zx-7r-ben benne van szériában. Mondjuk nagyon nem éreztem a hiányát egyelőre, talán mert nem lassítás céljából pakolászok vissza, hanem azért, mert a lassítás utánra más fokozat lesz szükséges (épp ezért fékezés közben kap gázfröccsöket). A hatékony lassításhoz vegyél egy nem csúszókuplungos 1000-es V2-est, aztán annak pakolj vissza kettőt, nem marad el a hatás!
Egyébként finom kuplungkezeléssel lehet segiteni a dolgon, de ehez rutin kell! Egyébként futóműgond is lehet! Egy kis tekergetéssel sokat lehet segiteni rajta
Nem mondod, hogy ki akarsz oktatni ? Olvasd már el a 9690+9693- válaszomat amit te kérdeztél, és még azt sem tudtad, hogy a lánc csattog vagy a fogaskerék darál!
De ez tényleg így van,ha nagyon drasztikusan váltasz vissza egymás után több sebességet,
a hatékonyabb lassulás érdekében,ja és persze közben fékezed az elejét is,akkor ilyen daráló hangot ad.
Csúszókuplung hiányában.
Olyan sűrűn nem látogatom azt a topikot, hogy feltünt volna, de láttam, hogy csevegtek, és levágtam, hogy ott valami nincs rendben.
Ja, és kösz, hogy figyelmeztetsz, hogy hogyan kell visszaváltani! Majd odafigyelek rá!
"Na ez akkor fordul elő ha túl sokat váltasz vissza. Ha gurulsz alapból jó a 2-es autónál is, az egyes felesleges. Én a ringen (fokozatjelző hiányában) volt, hogy elszámoltam magam é s sikerült hasonlóan 1-esbe visszadobni. Ekkor a hátsó kerék és a lánc akkorát lassul fog akárminek is nevezzük mintha megfékeznéd, egyszerűen megáll és pattog nem mozdul a lánc meg darál a váltónál"
Próbáld ki,háromban,kb.8000-es fordulattról,vissza hirtelen kettő és szinte abban a másodpercben egy.
Ugyanezt fogja csinálni neked is.
Persze a kuplungot is ennek megfelelően kezeld,...gyorsan.
Azt,hogy bepattogott nem éreztem,fizikálisan.
Haverom szerint nem is fogom(Ő szerelő a Hondánál)
Egyébként még az is közrejátszott,hogy közben fékeztem is és így a hátulja még könnyebb lett.
És ezért hallottam a daráló hangot.
Nagyon gyors visszaváltás....nagyon gyors kuplunghasználat....ennyi
Az kemény lenne,végigmenni eggyesben.
Persze végiglehetne,csak alapból folyamatosan magas lenne a fordulatszám.
És amikor lapra vágod egy visszafordítóban,nagyon finoman kellene adagolni a gázt,mert egy esetleges véletlen csuklómozdulatra is keményen reagál,főleg 6000 felett.
Tehát ha kanyarban valamimiatt nem tudod egyenletesen fúzni/tartani a gázt,akkor az tuti perec.
Ezért nem megy senki egyesben,ugyanis mint tudjuk kettő-háronban már nincs annyira nagy tulóerő mint egyben.